Akinek jó a hosszútávú memóriája, és már akkor is figyelte a motoros világ rezdüléseit, mikor az Aprilia legels? kéthengeres bringáját megépítette, tán emlékszik a Shiver névre. Mert az volt a Shiver: az els? noalei bicilindrico.A történelmi nevet nyilván fölírták egy cetlire, amit aztán beraktak a fiókba, készen arra, hogy adott pillanatban el?vegyék újra: ez a pillanat most jött el, ezzel a nagyon várt, kémfotóval is beharangozott háromnegyed literes csupasszal, amellyel az oroszlánosok újra beveszik magukat a közepes lökettérfogatú naked bike-ok népes kategóriájába, hogy megméressenek.
F?hajtást érdemel az Aprilia értelmezése, mert a Shiver kompakt, szép rajzolatú, a középs? részen pedig hihetetlenül karcsú, és sokak számára örömteli, hogy err?l a motorról már elmaradozik az utóbbi id?k rajzfilmszer? grafikája. M?szakilag is van meglepetés: a 95 lóer?s legnagyobb teljesítmény és a 7.000 percenkénti fordulaton mutatott 81 Nm-es forgatónyomaték sok mindent elárul a Shiver V 90-esének bels? értékeir?l: nemcsak közelíti er?ben a négyhengeres vetélytársakat, de nyomatékban túl is lép némelyikükön.
Nos, valóban igen fejlett és innovatív lehet ez a kéthengeres: hiszen csak kapkodjuk a fejünket: vegyes (fogaskerék-lánc) hajtás, befecskendezés, s?t ride by wire elektronikus rendszer, ami most mutatkozik be közepes henger?rtartalmú csupasz gépen. Körítés gyanánt dupla gyújtást és pattogásgátló kuplungot jegyez a Shiver, ami ezzel a tartalommal alaposan állva hagyja a konkurenseket.
Futóm? terén a több szempontból értelmezhetetlen family feeling kifejezést citálja az Aprilia: az offroad szekció munkásságából (de más olasz gyártókéból is) ismert ferde vázszerkezettel kezdve, ami el?l térhálós acél csövekb?l, hátul illetve oldalt alumínium öntvényb?l áll össze. A fordított teleszkópvilla szárátmér?je 43 mm-es, ez nem állítható. Az alumínium leng?villa filmvászonért kiált.
Az utóbbi id?ben módiba jött oldalsó rugót, mint választást a Shiver esetében a szükség szülte, hiszen a tengelytávot röviden kellett tartani (sikerült, 1.449 mm), ugyanakkor meg a kipufogórendszer csöveinek is kellett a hely.
El?l a nagyon széles alumínium kormányról érdemes még megemlékezni, amely a Tuonóból került át erre a modellre, és a m?szerpanelt is a nagyobb Apriliáktól vette örökbe a Shiver: ezen analóg fordulatszámmér? és többfunkciós kijelz? szolgáltat minden szükséges adatot a pilóta felé.
Legutóbbi hozzászólások