A KTM nem elégszik meg azzal, hogy az egyik legszórakoztatóbb és leghatékonyabb csupaszt tudhatja kezei közt: két évvel a Herceg els? bemutatása után elkészül az ‘R’ változat. Mind az alap, mind ez az új, sportosabb attit?ddel fellép? motor szerepel az osztrák gyár 2007-es kínálati palettáján.
Ha könyv volna, a SuperDuke (és az R) bels? borítójára azt írhatnák: második, javított kiadás. Egyrészt a narancsosok f? formatervez?je, Gerard Kiska a mítosz szerint leporolta és reciklálta minden olyan vázlatát, ami az els? modellen nem lett valósággá: az agresszív vonalakban gondolkodó Kiska most – úgymond – szabadon garázdálkodhatott, aminek lett is foganatja. Átrajzolta a motor els? fertályát, sportos fejidommal látta el. A Kölnben kiállított
Supermoto R-nél már láthattunk egy érdekes és tetszet?s játékot a narancssárga és a fekete színekkel, valami hasonló köszön vissza itt is.
SuperDuke 2007
A tank négy igen értékes literrel b?vült térfogatban: a SuperDuke gyenge pontja éppen a szállítható üzemanyag viszonylag sz?kös kapacitása volt. Érte megjegyzés a m?szerpanelt is, s a képek tanúsága szerint erre is volt válasza a designer-mérnöknek, sejthet?en új egységet kap a járm?. A megnagyobbított tanknak köszönhet?en n? a kormányelfordulási szög is, tágul, ezzel minden bizonnyal alkalmasabb lesz a motor a városi közlekedésre.
SuperDuke R
Ami jelenleg látszik a KTM munkájából, az els?sorban az, hogy nagy figyelmet szenteltek – az egyébként cseppet sem sok – kritikának, ami legels? ízig-vérig országúti motorjukat érte. Ez progresszív, konstruktív viselkedés. Másrészr?l magától értet?d? a m?szaki változás: a radiálisan szerelt féknyergek érkezése a legszembet?n?bb. A blokkról egyel?re keveset tudni: egyes hangok enyhe lóer?növekményr?l pusmognak, mások Euro-3 homologizációt valószín?sítenek – a milánói hivatalos bemutató után okosabbak leszünk.
R, mint Racing: a SuperDuke R kizárólag együléses változatban támad, els? osztályú pályafelszereltséggel: gyári bukógombák, új farokidom, karbon szárnyidomok és kipufogó-borítás, állítható kormánylengés-csillapító, nagyobb szárátmér?j?, CNC-kezelt WP villa, fejlettebb hátsó felfüggesztések. Ha a SuperDuke R-nek nem szervez valamilyen formában önálló márkakupát a KTM, akkor alighanem semminek.
Legutóbbi hozzászólások