A tétre men? pole-edzéssel ténylegesen megkezd?dött a végs? ütközet. Nicky Hayden esélyessége okán a tengerentúlról a megszokottnál több tévécsatorna, tudósító és celeb van jelen Valenciában. A Kölyök teszi a dolgát, de olyan ellenfelekkel kell szembenéznie, mint Valentino Rossi és a Ducati ármádiája. A Doktor a turnus végén olyan kifacsart arccal tért pihen?re, mint aki minden lehetséges erejét beleadta, még talán annál is többet. Eredmény: egy fantasztikus pole pozíció, 1’31’002-es legjobb körrel, tökéletes motorozással. Jobban nem is kezd?dhetne számára, de a java még hátravan.
A második rajtkocka egy földönkívülié: a Superbike nev? bolygóról érkez? Troy Bayliss frissen avatott bajnokként érkezett Spanyolországba, amolyan levezet? motorozásra a sérült Sete Gibernau helyére. A Ricardo Tormót remekül ismer? ausztrál fenomén két tizeddel maradt le Rossitól, ám nyugodtan mondhatjuk, övé a ‘Superpole’. Két éve már, hogy átadta a(z akkor még michelines) Desmosedicit Carlos Checának, de úgy ment vele, mintha azóta is a Bridgestone-talpas Ducati MotoGP-vel járna-kelne. Jó teljesítménye és hathatós segítsége rengeteget jelenthet Loris Capirossinak, aki harmadik a rajtrácson, és szeretne harmadik lenni a bajnokságban is. Nagyszer? fegyver a vörös motor.
A második sort is egy bridgestone-os gép nyitja, a Kawasaki, nyergében Shinya Nakanóval, aki utoljára száll harcba vasárnap a zöldek színeiben. Lehet, hogy kár elengedni a japánt? Egy felépítésre váró motorral, De Puniet-vel és Jacque-kal indulnak neki 2007-nek a kawások. Az ötödik id? Haydené, aki szívét-lelkét odatette a pályára: ennyire futotta, nem jött össze a h?n áhított els? sor. Rossi el?tte, és a két Ducatin sem lesz könny? átpasszíroznia magát. Pedrosa a hatodik. Puskagolyóként kell kil?niük, ha nem akarják bottal ütni Rossi nyomát.
A harmadik vonalban Stoner, aki a reggeli szabadedzést kihagyta, a vállizma sajgott. Mell?le a két Suzuki rajtol, Vermeulen, Hopkins a sorrend, majd jön Edwards Yamahája, aki onnan nemigen tud majd segíteni csapattársának. Marco Melandri formáján nagyon érz?dik az estorili sérülés: tizenkettedik csak, de bajban a csapattárs Elias és a KR-es Roberts is.
MotoGP, a rajtrács összetétele
|
1. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 1’31.002
|
125
Kompletten az apriliásoké az els? sor Valenciában, úgy, hogy Alvaro Bautista sokadik idei pole-járól számolhatunk be: az MVA-különversenyben második Faubel 138, Gadea 230, Pasini 441 ezredet kapott ezúttal a világbajnoktól. Kallio a KTM-mel átvitt értelemben és valóságosan is a második sort nyitja, sokan várják kíváncsian, hogyan alakul Mika és Alvaro párharca jöv?re a 250-ben. Remekül ment a Campatella csapat privát Apriliáján Espargaro, a spanyol iskola újabb reménybeli bajnoka, többek között a bukást is jegyz? Peseket és Simont is maga mögé utasította. A KTM juniorcsapatát er?sít? Krummenacher egy tizenegyedik id?vel vétette észre magát, utánpótlásból tehát nincs hiány a kis kategóriában.
Tóth Imre számára maga volt a szerencsétlenség a szombati nap, motorjával bukott és a gép teljesen kiégett, így javításról szó sem lehetett, ezzel pedig a pontszerzés is szinte elérhetetlen távolba került. Talmácsi Gábor reménykelt?en kezdett a szabadedzésen, hatodik lett ott, aztán a Q2-n már nem tudott ismételni, így aztán el?rébb sem jöhetett a rajtrácson.
A rajtpozíciót figyelembe véve nem hozott változást a második edzésnap Talmácsi Gábor számára. A szabadedzésen hatodik volt 1.40.223 id?vel, míg az id?mér?n 1.40.397-tel maradt a 12. helyen. A tegnapi naphoz hasonlóan ma is Alvaro Bautista uralta a mez?nyt és új pályacsúccsal megszerezte a pole pozíciót. Talma nyilatkozata: „ Eléggé mérges vagyok magamra, mert elrontottam a gumiválasztást és ez megpecsételte az eredményemet. Az edzés elején kipróbáltam a keményebb versenygumit, amivel könnyedén 1.40.6-ot mentem. Aztán úgy gondoltam, hogy kimegyek egy puhább D-s gumiért, hogy legyen egy igazán jó köröm, amivel jó rajtpozícióba kerülök. De sajnos ez nem jött be, mert a gumi már az els? kör végén elkezdett csúszkálni. Viszont akkor már csak 6 perc volt hátra és attól féltem, hogy nem marad id?, ha visszarakatom a keményebb gumikat, így kint maradtam és próbáltam kihozni a motorból a maximumot.” |
125, a rajtrács összetétele
|
1. A.BAUTISTA SPA 1’39.058
|
250
Hiroshi Aoyamáé és a KTM-é maradt a pole, szombaton sem adta alább a japán az els? helynél: nagyszer? kezdés után ragyogó folytatás. 341 ezreddel volt gyorsabb a narancsszín motor a második helyezettnél, aki nem más, mint Jorge Lorenzo. A spanyol ezzel nagy lépést tett a vb-cím felé. 13 pontos el?nye van, ellenfele, Dovizioso pedig csak a hetedik kockából rajtolhat a vasárnapi futamon. ‘Rendben vagyok, kár, hogy kicsúszott a kezemb?l a pole, de a KTM-ben több volt. Csak a vb-címet tartom szem el?tt, ha nem történik semmi baj, bajnokként hagyom el ezt a pályát a spanyol közönség nagy örömére.’
Harmadik Alex De Angelis, aki bizakodik, mondván, egészen szombatig tele voltak bajokkal, másfél mp-t kaptak körönként, ehhez képest jelent?s az el?relépés, ‘még ha nem is tökéletes minden’. Roberto Locatelli az els? sorba repítette a Team Toth-ot, jöv?re pedig gyári motort szeretne magának. ‘Menni szeretnék az élbollyal, de Lorenzót a világért sem bántanám. A világbajnokságért harcol egy márkabeli motorral.’
Simoncelli és Barbera is megel?zik Andrea Doviziosót, aki vastag hátránnyal zárta a Q2-t. Szinte reménytelen helyzetb?l várja a végjátékot az olasz: ‘nem szeretem ezt a pályát, és ezen nem tudok változtatni. Nincs kell? gyorsulása a motornak, de igazából nem is ez a baj.’. Hát így állunk a zárás el?tt.
250, a rajtrács összetétele
|
1. KTM Hiroshi AOYAMA JPN 1’35.109 Id?n túl
|
Legutóbbi hozzászólások