Bautista nyeri a 125-ösök levezet? futamát: levezet?, hiszen id?rendben ez a verseny került legkés?bben megrendezésre a Portugál GP vasárnapján és hát lássuk be, ez a menet hozta a legkevesebb izgalmat, legalábbis ami a gy?zelmet illeti. A spanyol hatalmas el?nnyel gy?zedelmeskedett a versenykörülmények között most bemutatkozó Aprilia RSA nyergében, amely többé-kevésbé a jöv? szezon gépének tekinthet?. Változások még lesznek rajta, de a design és a m?szaki alapok maradnak ezek. A rajtot negyediknek kapta el Bautista, a célegyeneshez visszaérve aztán játszi könnyedséggel hagyja ott játszópajtásait, és indul meg el?re, a gy?zelem felé, meg persze hogy felfedezze az új motor képességeit… nos, ezek a bizonyos képességek a számok nyelvére lefordítva: 10 mp el?ny a második helyezettel szemben tíz kör megtétele után.
Talma versenye
|
|
A reggeli warm up-on Talma a 4. legjobb id?t motorozta, a Honda és Gábor is készen állt a versenyre. A megszokottól eltér? sorrendben kezd?dtek az egyes géposztályok futamai. Utolsóként álltak rajthoz a 125-sök. Bár délutánra hatalmas felh?k gyülekeztek a pálya fölött, szerencsére az es? mindhárom kategória versenyét elkerülte. Talma a 2. sorból vágott neki a körös versenynek. Igazából nem sikerült túl jól a rajtja, de tartotta a 8. helyet. Esélye lett volna hatodikként befejezni a Portugál nagydíjat, de az utolsó kör utolsó kanyarjában nem jött neki össze az el?zés, ahogyan azt tervezte, így Lai és Koyama mögött a 8. helyen ért célba. Az újabb 8 pont megszerzésének és annak, hogy a korábbi világbajnok Luthi bukott, sikerült megel?znie a svájcit 4 ponttal, így jelenleg a 7., ? a legjobb Hondás az összetettben, ami mindenképpen nagyon sokat számít neki, még akkor is, ha tudja, nem jár érte semmi különös elismerés. Talma nyilatkozata: „Nem sikerült jól a rajtom és a futam végén sem jött össze az el?zés, ahogyan azt szerettem volna. Tudtam, hogy a pálya utolsó kanyarjában van esélyem el?rébb lépni, mert ott gyorsabb voltam, de elrontottam, így 8. lettem. Voltak kisebb gondjaim a féktávokkal, és még mindig nem úgy kanyarodik a gép, ahogyan azt szeretném, de már sokkal jobb volt a helyzet, mint legutóbb Japánban. A 8 ponttal megel?ztem az összetettben Thomas Luthit, aminek örülök. 2 hét múlva lesz az utolsó verseny Valenciába. Szeretem azt a pályát. Tavaly 2. lettem, szeretném idén is szép zárni az évet. ” |
Elemi er?, ami el?tt sokadszor hajtanak térdet a riválisok idén. Tizennégy dobogó egy szezonban, ez új rekord a 125-ben. Ett?l függetlenül még szép a csata a dobogón fennmaradó helyekért, Faubel nagy befutóban utasította maga mögé Kalliót, Peseket és Simont. Hasonlóan szoros hajrá döntött a hatodik hely sorsáról, a malagutis Koyama verte a hondás duót, Lait és Talmácsit. Kicsit kár a Malagutiért, üde színfoltja volt az olasz gyártó a 125-nek, az év végét?l kiszállnak a versenysportból, legalábbis ezen a szinten. A KTM viszont alighanem jó vásárt csinált Koyama leigazolásával.
Kilencedik a két versenyes kihagyásból visszatér? Simone Corsi, míg a bukó Pasini továbbra is kemény vádakat fogalmaz meg, melyek szerint hatalmasak az eltérések csapaton belül azt illet?en, hogy ki milyen technikai anyagot kap. Ugyancsak bukik és pont nélkül zár a tavalyi világbajnok Lüthi. Tóth Imi a reményteli edzések után 18.-ként ért a célba.
125, Portugál Nagydíj
|
|
1. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 40’48.792 Kiestek |
Legutóbbi hozzászólások