EST. 2002

Estoril, 250: Dovi gy?z, Locatelli negyedik


Sikerült a küldetés Andrea Doviziosónak: nyitva tudta tartani a világbajnokságot úgy, hogy a végs? döntést a valenciai nagydíj eredménye tegye függ?vé. 25 nagyon értékes pont üti a markát egy olyan futam megnyeréséért, amelyre igazi közönségszórakoztató, nyílt sisakos nagy rohanásként emlékezhetünk vissza. Dovi gy?zelme megérdemelt, 13 pontos hátránnyal várja az idényt záró versenyt. Nem volt egyszer? dolga a hondás olasznak, hiszen a vb utolsó harmadában a legnagyobbat fejl?d? KTM-es Hiroshi Aoyamát és a sikerre éhes (ám éhségét továbbra sem csillapító) Alex De Angelisszel kellett megküzdenie: a második illetve harmadik helyezett közti különbség csak 10 pont az összetettben, nagy csata várható kettejük között Spanyolországban: a tét a bronzérem lesz.

A legjobb privát pilóta, Roberto Locatelli nyitotta a táncot: pole pozíciója már önmagában sporttörténelmi siker volt úgy neki (az els? 250-es rajtels?ség), mint a magyar Tóth csapatnak. A legjobban Loca indult, Lorenzo, Dovizioso és Aoyama követték. Néhány méteres el?nyt kovácsolt magának Locatelli, akinek vezet? helyére épp a listavezet? Lorenzo jelentette a legkisebb veszélyt: milliószor elhangzott a boxban a taktikai utasítás: ne csinálj hülyeséget, nyugodt légy, gondolj a vébére. Ezt ismételgethette mantraként a nyalókás spanyol, aki nem éppen statégiai érettségér?l és fejszámolási képességeir?l híres: ennek ellenére szokatlanul óvatosan kezdett Jorge. Csapattársa, Barbera a második körben már esett, aztán visszaállva a versenybe nagy felzárkózást mutatott be, de segítségével nem számolhatott a vb favoritja. Ráadásul kijutott neki a hondás Takahashi és a nagyon motivált Simoncelli követ?nek.

A nyolcadik körben kezd?dtek meg az igazán kemény támadások Loca ellen: Dovi és De Angelis közeledtek vészesen, Aoyama a háttérb?l zárkózott villámgyorsan, így b?vült négyessé a vezet? trió. Kevés taktikai elem volt felfedezhet? a fiúk versenyzésében, szenvedélyes futam zajlott. Sajnos mindhárom pilóta elment Locatelli mellett, aki féltávtól már a negyedik helyen körözött, ám így is megmutatva a világnak klasszis képességeit, no meg hogy minimum egy gyári státuszra érdemes. A márkatárs De Angelis azt nyilatkozta, harcban lehetett volna a gy?zelemért, ha nem veszít fontos métereket az Aoyamával vívott id?rendileg utolsó összecsapás alkalmával. Dovizioso állítása szerint nem volt precíz a kigyorsításoknál, mert nagyon párásodott a plexije. ‘Talán megkésett ez a gy?zelem, de azért örülök neki: Valenciában még versenyben lehetek a címért.’

Takahashi nem tudott hatékonyan segíteni csapattársának, az ötödikként befutó Lorenzótól nem rabolt további pontokat. Simoncelli jó verseny után hetedikként zárt.

250, Portugál Nagydíj, végeredmény

1. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 44’30.727
2. Hiroshi AOYAMA
JPN KTM 44’30.742
3. Alex DE ANGELIS
RSM APRILIA 44’31.075
4. Roberto LOCATELLI
ITA APRILIA 44’32.569
5. Jorge LORENZO
SPA APRILIA 44’37.129
6. Yuki TAKAHASHI
JPN HONDA 44’40.346
7. Marco SIMONCELLI
ITA GILERA 44’45.030
8. Sylvain GUINTOLI
FRA APRILIA 44’47.949
9. Anthony WEST
AUS APRILIA 45’05.546
10. Hector BARBERA
SPA APRILIA 45’08.703
11. Jakub SMRZ
CZE APRILIA 45’12.311
12. Manuel POGGIALI
RSM KTM 45’13.656
13. Aleix ESPARGARO
SPA HONDA 45’13.749
14. David DE GEA
SPA HONDA 45’13.767
15. Andrea BALLERINI
ITA APRILIA 45’14.662
16. Dirk HEIDOLF
GER APRILIA 45’30.181
17. Fabricio PERREN
ARG HONDA 45’41.679
18. Taro SEKIGUCHI
JPN APRILIA 45’46.117
19. Jordi CARCHANO
SPA APRILIA 45’48.304
20. Arturo TIZON
SPA HONDA 46’02.932
21. Luca MORELLI
ITA APRILIA 44’43.569
22. Alessio PALUMBO
ITA APRILIA 45’20.560
23. Luke LAWRENCE
GBR YAMAHA 46’01.268
24. Joao FERNANDES
POR APRILIA 44’51.174

Kiestek

Alex BALDOLINI ITA APRILIA 43’18.575
Shuhei AOYAMA
JPN HONDA 25’51.335
Jules CLUZEL
FRA APRILIA 22’49.548
Dan LINFOOT
GBR HONDA 19’52.275
Alessandro BRANNETTI
ITA HONDA 8’31.300

ugrás fel