Fausto Gresini úgy t?nik, kész megadni Marco Melandrinak azt az összeget (hatmillió euró két évre), amit a
Ducati ajánlott a pilótának. Az adok-kapok azonban ennyivel nem ér véget a csapatf?nök és a Borgo Panigale-i gyár között. Van ugyanis egy sor részlet, ami vita tárgyát képezi: olyan másodlagos (?) dolgok, mint a szerz?dés hossza, vagy a Macio által használt motor és alkatrészek milyensége. Egykori bajnokként Gresini nagyon jól tudja, hogy egy versenyz?t sem lehet akarata ellenére egy csapatban tartani, ráadásul tudja azt is, hogy Melandri, ha a Ducatihoz igazolna, beléphetne a gyári pilóták sz?k körébe. (Gyári Hondára pedig Marcónak egyféleképpen lehet esélye, ha fizet érte, ? maga, ha úgy tetszik, zsebb?l: a HRC épp nemrég hosszabbított Haydennel két évre, Pedrosa 2+1-es kontraktus büszke birtokosa.) Így érthet?, ha nehéz helyzetben van a nagyra n?tt ázsiójú Melandri: választania kell, méghozzá rövidesen, jelenlegi együttese és a GP7 800-zal az els? teszteken ígéretesen bemutatkozó Ducati közt.
Másrészr?l Gresininek kell egy olasz versenyz?, hiszen minden korábbinál éget?bb szüksége van egy új, hazai szponzorra. Ez is oka annak, hogy hajlandó megadni Melandrinak az évi hárommillióra feltupírozott fizetést és különféle garanciákat is bevállal (vagyis az új fejlesztések eljutnának a pilótához év közben, persze csak amit a HRC kiad a privát istállóknak), egyébként pedig tudja jól, hogy Macio egyike a MotoGP-mez?ny legjobbjainak, ? maga pedig továbbra is élcsapatban gondolkodik. A Honda természetesen támogatja, hogy Melandri maradjon a Gresini-alakulatnál. Hogy ez a szavakon túl mit jelent, még nem világos: épp ezért Melandri döntését nagyban befolyásolja majd, hogy a HRC milyen mérték? m?szaki segítségnyújtásra ad biztosítékot.
Mivel az id? sürget, ezen a héten Fausto Gresini és a pilóta menedzsere tárgyalóasztalhoz ülnek, hogy megoldást keressenek. A Ducati sem várhat, hiszen Loris Capirossi mellé kell még valaki 2007-re. Alternatíva persze van, els?sorban Sete Gibernau, de szerz?dés nélküliek jelenleg Casey Stoner és Carlos Checa is, hogy Andrea Dovizioso és Alex De Angelis nevét ne említsük (utóbbiak mindketten találkoztak már Gresinivel is…). A fenti nevekhez hozzátehetjük még Alex Barrosét is, aki azért nem megy a Ducati SBK-együtteséhez, mert Troy Bayliss megvétózta a transzfert.
Ami Loris Capirossit illeti, a maga részér?l nem veti szét a boldogság a Melandrit leigazolni szándékozó menedzsment ezen lépése miatt, f?leg úgy nem, hogy honfitársának kétéves szerz?dést kínálnak, míg neki egy évre szól a mandátuma. A Ducati két t?z között van, bár látszólag semmi hajlandósága háborúzni: ‘a döntés Melandri kezében van’, mondják. Úgy tesznek, mintha mindegy lenne, pedig nem az (különben miért srófolták volna föl a pilóta fizetését?) Ha házon belül generációváltásra készülnek (márpedig ez létkérdés), aligha akad jobb ember a fiatal, de már nagyon tapasztalt Melandrinál. Folytatása következik.
Legutóbbi hozzászólások