Az ajánlat tehát: évente hárommillió euró a következ? két évben. Mindezt az épp Macio által megnyert Ausztrál Nagydíj hétvégéjén kommunikálta a Ducati a jelenleg Honda-színekben versenyz? pilóta felé. És ezen a ponton gyönyör? történet veszi kezdetét, ami talán bazi nagy olasz licitháború alcímen kerül be a 2006-os év krónikájába, talán nem. Itália népe máris lázban, hisz a Ducati nem mást helyezett kilátásba, mint két hazai sportoló szerepeltetését a nemzeti versenymotor nyergében (Loris Capirossival
már hosszabbított a gárda). Másfel?l a kialakult helyzet ugyancsak kellemetlenül érinti Melandri mostani kenyéradóját, a szintén honfitárs Fausto Gresinit.
A hondás csapatnak jogában áll, hogy rátromfoljon Borgo Panigale három plusz hárommillió eurójára, s ha többet ad, megtarthatja a versenyz?t. Szeptember végéig van ideje licitálni. De ezek a számok alighanem már túl magasak Gresininek, aki mögött jelenleg nem áll olyan tehet?s szponzor, amely fedezné Marco növekv? bérét. A fortunás csapatf?nök érthet?en mérges: ‘Két éve megemeltették velem Gibernau fizetését, tavaly el is vitték. És most Melandrin a sor.’ Enyhén fogalmazva, Gresini úrnak nem tetszik, hogy a Ducati az ? pilótáiból építi csapatát.
Marco Melandri nagyon valószín? átigazolásával megvalósulhat az a felállás, ami ellentétes az eddigi gyakorlattal: két élpilóta egy tet? alatt, és nem egy els? meg egy második számú versenyz?. Mindent egy lapra tesznek fel a Ducatinál.
Gresini szerz?dést ajánlott a 2004-es szezon végén motor nélkül, meglehet?sen nehéz helyzetben lév?, tartós sérüléséb?l felépült és a Yamahával krónikus eredménytelenségben szenved? Melandrinak. Akinek hálásnak kéne lennie ezért és lelke mélyén biztosan az is, de az érzelmek aligha befolyásolják az efféle döntéseket a motorsport csúcsán. Segít? kéz most szinte csak a Honda Racing fel?l nyúlhat Gresini felé: a gyár alkatrészekre, motorokra adott kedvezményekkel teheti mosolygósabbá a privát együttes büdzséjének kiadási oldalát. A támogatói pénzeken túl még a ‘fizet?s’ második számú versenyz? (talán a japán Hiroshi Aoyama) részér?l számíthat bevételre a csapat.
Egy másik forgatókönyv szerint lehetséges, hogy a Ducati egy privát csapatot adna Gresininek, mintegy kompenzációként. Ezzel viszont Luis D’Antin keveredne csávába, a Honda pedig egy stabil alakulatát veszítené el (Gresini cáfolta, hogy ilyen ajánlatot kapott volna). Érdekes pletyka, ez is mutatja, mennyire közel az idényzárás. Az igazság (egyik) napja a motegi Japán Nagydíjat követ? tesztelés lesz, ahol kiderül, felülhet-e Sete Gibernau a 800 köbcentis Ducati-prototípusra. Ha nem, az már több lesz egyszer? jelnél, akkor a spanyolnak tényleg kifelé áll a rúdja, az utóbbi futamok jó eredményei ellenére. Ez a ducatis másodpilóták örök végzete, év végén kirúgják ?ket? (A Kawasaki a hírek szerint fogadná Gibernaut.) Érkezik Melandri a Desmosedici GP07-re, vagy Gresini és a Honda bemondja a rekontrát?
Legutóbbi hozzászólások