EST. 2002

Phillip Island, MotoGP: Melandri gy?z az es?ben

Elhalasztott rajt, szakadó es?, eltaktikázások, bravúros man?verek és keser? kudarcok. A phillip island-i pálya megmutatta zord arcát. A MotoGP naptár egyik legegzotikusabb környezetében elhelyezked? aszfaltcsíkjára a szokottnál kés?bb érkezett meg a kétkerek? száguldó cirkusz, ezért aztán nagy lutri volt minden csapatnak a hétvége. Az enyhe edzésnapokon a szokottnál h?vösebb h?mérsékletre próbálták megtalálni az istállók a megfelel? beállításokat, több-kevesebb sikerrel. Hayden, Rossi, Pedrosa, és Melandri is a gyenge tapadásra panaszkodtak az id?mér?t követ?en, az es?s beállításokkal kapcsolatban pedig a sötétben tapogatóztak a motorosok.

A 125-ös és a 250-es futam gond nélkül lement, de az es?felh?k már gyülekeztek a Fülöp-sziget felett. Az égi áldás a bemelegít? körben érte utol a mez?nyt: rajtprocedúra elhalasztva, mínusz egy kör, majd kezdetét vette a hivatalosan is es?s versenynek titulált Ausztrál Nagydíj.

Két futamot is láthattunk Phillip Island-en. Nakano nyerte száraz viadalt, aki megközelíthetetlenül terelgette a Ninját az els? nyolc körben, de Rossi is megmutatta, hogy ott el?z ezen a ringen, ahol csak akar. A kilencedik pozícióból verekedte fel magát a másodikba, röpke öt kör alatt. A második futam az es? leszakadása után kezd?dött. Ezen a viadalon debütált élesben az új es?szabály, mely szerint nem állítják le a futamot egy esetleges ‘zuhany’ után. Be a boxba, fel az es?re beállított motorra, majd vissza a pályára.

MotoGP relikviák a MotorOázisban

Mit ér a rajongás, ha nem a kedvenced „b?rébe bújva” izgulhatod végig a futamokat?! Egy igazi rajongó tarsolyából nem hiányozhatnak a legmen?bb kiegészít?k sem. A MotorOázisban megtalálhatod kedvenceid baseball-sapkáit, kulcstartóit, pólóit, egyéb kiegészít?it. Min?ségi Rossi, Ginernau, Checa, Capirossi, Biaggi, Hayden, Doohan, Schwantz és Edwards relikviák MI kártyával akár 10%-kal olcsóbban.

Ha nem csak nézni szereted a motorversenyeket, hanem magad is betonszaggató vagy, akkor már az idei futamokon használt Arai replikákban is húzhatnád a gázt: Hayden, Nakano, Edwards, Pedrosa, Gibernau 2006-os fejfed?jével teheted teljessé a kollekciódat. Bújj te is a bajnokok b?rébe!

Több infó: www.motoroazis.hu

Edwards volt az id?járás els? áldozata. A Texasi Tornádó nem jutott el a boxig az es?járgányért. Nakanonak sem jött be a hazárdjáték: a japán úgy gondolta, hogy ? tud a vízen járni slick papucsokon is. Járni valóban tud rajta, de szaladni még nem. Tetemes el?nye egy kör alatt semmivé lett, Gibernau mögé a második helyre térhetett vissza a pit stop után.

Az es?men?k pillanatai következtek: Gibernau, Vermeulen és a nedves körülményekre bazírozó Melandri diktálták a tempót a motorcserét követ?en. A világbajnoki címért csatázó Rossi-Hayden duó a hetedik-nyolcadik pozícióban kapcsolódott vissza a küzdelembe. Sete pár kör alatt megnyugtató el?ny épített ki magának, ekkor úgy t?nt, hogy senki nem tudja befogni a súlyos sérüléséb?l nemrég visszatért spanyolt. Mint utóbb kiderült, ez három motorosnak is sikerült: a szezon eleji formájában motorozó Melandri valósággal szárnyalt (neki az ismert osztrák energiaital helyett a Hondája adott (arany)szárnyakat); a hazai pályán motorozó, Chris Vermeulennek pikk ászos sisakja adhatott plusz energiát; Rossi meg csak úgy rutinból nyomta le a spanyolt az utolsó kanyarban.

Hayden gyenge els? szakasza után magára talált, és bedöcögött az ötödik helyen, értékes pontokat mentve ezzel. Nem úgy csapattársa, az es?t?l köztudottan irtózó Dani Pedrosa. Amint nedves lett az aszfalt, Dani visszacsúszott a vert mez?nybe. A 15. pozícióban zárt végül a kis spanyol.

Melandri harmadik idénybeli gy?zelmének örülhetett, Vermeulen els? dobogós helyezésének, Rossi a mínusz öt pontjának, Hayden pedig az egyel?re még birtokában lév? listavezetésének. A bajnoki címre elméletben még öten esélyesek (Hayden, Rossi, Melandri, Pedrosa, Capirossi), de nem valószín?, hogy nem a Hayden-Rossi duóból kerül ki a végs? gy?ztes. Motegi után már okosabbak leszünk.

Nyilatkozatok a futam után

A Gresini-csapat pilótája nyeri az es?s ausztrál futamot. Hirtelen kellett motort és beállításokat cserélnie a teljes mez?nynek. Második a hazai pályán futó, es?men?ként ismert Chris Vermeulen, Rossi szenved a vízen, de még éppen megtartja a dobogós helyet, leszorítva Sete Gibernaut a pódiumról. Hayden ötödik.

Marco Melandri: ‘Nagyon bíztam az es?ben, volt rá egy remek beállításunk. Alapvet? fontosságú számomra ez a gy?zelem, megpróbáltam mindvégig nyugodt maradni és csak a saját versenyemmel foglalkozni. Most harmadik vagyok a bajnokságban…’

Chris Vermeulen: ‘Boldog vagyok, ez az els? dobogóm és éppen idehaza értem el! Az els? gumim gyakorlatilag teljesen elfogyott, az utolsó körök igen nehézkesek voltak.’

Valentino Rossi: ‘Ha nem esett volna… ragyogóan összeraktuk, bel?ttük a motort, de ez az es? mindent felforgatott, így egy furcsa verseny sült ki az egészb?l. Rosszul vettem a rajtot. A vízen egyáltalán nem volt rendben a motor, több id? kell ahhoz, hogy az M1-et hozzá lehessen igazítani a nedves borításhoz. Végül újabb négy pontot hoztam Haydenen… meglátjuk, mi lesz.’

MotoGP Ausztrál Nagydíj, végeredmény

1. HONDA Marco MELANDRI ITA 44’15.621
2. SUZUKI Chris VERMEULEN AUS 44’25.320
3. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 44’26.147
4. DUCATI Sete GIBERNAU SPA 44’26.236
5.
HONDA Nicky HAYDEN USA 44’26.315
6. HONDA Casey STONER AUS 44’26.944
7. DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 44’42.176
8. KAWASAKI Shinya NAKANO JPN 44’42.287
9. HONDA Toni ELIAS SPA 45’12.855
10. HONDA Makoto TAMADA JPN 45’17.852
11. KAWASAKI Randy DE PUNIET FRA 45’18.053
12. SUZUKI John HOPKINS USA 45’34.430
13. DUCATI Alex HOFMANN GER 46’03.854
14. KR211V Kenny ROBERTS JR USA 44’23.691
15. HONDA Dani PEDROSA SPA 44’31.119
16. YAMAHA James ELLISON GBR 45’35.526
17. DUCATI Jose Luis CARDOSO SPA 44’57.572

Kiestek

YAMAHA Carlos CHECA SPA 28’26.506 10 laps
YAMAHA Colin EDWARDS USA 11’11.818 19 laps

ugrás fel