Világbajnok! Alvaro Bautista úgy hagyja el Ausztráliát, hogy motoja idomain az egyes rajtszám szerepel. És nem csak átvitt értelemben, hiszen a tiszteletkör alatt, a Phillip Island-i gy?zelemért járó 25 pont besöprése után a spanyol megállt, és saját 19-es számát megszabadította a kilences számjegyt?l. Jogos.
A versenyt néhány kör után félbe kellett szakítani, az okot Hector Faubel, Sergio Gadea és a holland Joey Litjens balesete szolgáltatta. Ám a második rajtot is ugyanolyan jól kapja el Bautista, Mika Kallio próbálja támadni, hiszen az egyetlen sansza, hogy nyitva tartsa a világbajnokságot, az az, ha riválisa el?tt végez. A KTM azonban nem partner az attakhoz, ahogy a finn mondta: ‘lassú volt a motorom, legalább fél mp-vel lomhább, mint az edzéseken.’ Az ingadozás oka nagy valószín?séggel az id?járás: a bemelegít? tréninghez képest melegebb és kevésbé párás leveg? fogadta a 125-ösöket. Kallio nem, míg Bautista készült erre a körülményre: a karburáció állítása miatt a spanyol még a rajtrácsról is majdnem elkésett.
Az adok-kapok Kallio, Simon, Pasini, hátrébb meg Lai, Pesek, Olive és az ifjonc De Rosa között folyik. A végs? befutóban Bautista b?séges három mp-vel gy?z, Kallio és Pasini csatáját az olasz dönti el, mikor elhibázza az utolsó kör visszafordítóját, és ezzel csak a harmadik helyre ér oda Thomas Lüthi elé. Talmácsi Gábor kilencedikként a célban, meg kellett szenvedni a pontokért Phillip Island-en, ahol Talma eddigi legjobb eredménye a hetedik hely volt.
Talma: problémás kuplung, szálszakadásos gumi , kilencedik hely
|
|
Az Ausztrál nagydíjon is kétszer rajtolt a mez?ny egy szerencsétlen bukás miatt. Az els? rajt jól sikerült Talmácsi Gábornak és minden rendben volt a motorral, Talma érezte, hogy jó verseny lesz. Aztán jött már megint egy szerencsétlen bukás, ami miatt leintették a futamot és új rajtot rendeltek el. A rajtprocedúra során kicserélték Talma kuplungját és lecserélték a gumikat is, hogy ismét a legfelkészültebben kezdhesse a 2. rajt után a versenyt. Azonban a kuplunggal problémák adódtak, f?leg, amikor a 2.-ból 3.-ba váltott, így visszaesett egy kicsit és nem tudott úgy harcolni a minél jobb pozícióért, mint az els? rajt után. Ráadásul a hátsó gumijával is gond volt, oly annyira, hogy a verseny utolsó 5-6 körében Talma többször is azon gondolkodott, hogy lehet, hogy jobb lenne kiállnia a boxba, mert nagyon csúszott a gép, alig tudta a pályán tartani. Mint a futam után kiderült: szálszakadásos volt a gumi, aminek okát már vizsgálják a Dunlop szakemberei. Magával a motorblokk teljesítményével nem volt gond, ment volna a Honda, ha nincs ez a két tényez?, ami keresztbehúzta a számításokat. Ezek tudatában nem rossz ez a 9. hely, de Talma jobbra számított, szeretett volna el?rébb végezni. Holnap indulnak Japánba, ahol jöv? héten újabb futam vár rájuk.
|
Az Aprilia megnyerte hatodik konstrukt?ri vb-címét a 125-ben. Bautista sír a dobogón, miután a nemzeti zászlós tiszteletkörén túlesett. Az utóbbi évek legsimább sikere az övé a kis kategóriában, a titulus pedig több mint megérdemelt. Örül is neki a spanyol, akinek szül?városa, a Toledó-környéki Talavera de la Reina távol esik a hispán motorsport hagyományos gócpontjaitól. ‘Jobb nem is lehetne, megvan a verseny, megvan a vébé. Köszönet mindenkinek, aki hozzásegített ehhez az eredményhez.’
125 Ausztrál Nagydíj, végeredmény
|
|
1. APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 24’30.115 Kiestek HONDA Esteve RABAT SPA 2 laps Nem indultak APRILIA Sergio GADEA SPA
|
Legutóbbi hozzászólások