Drámaian kezd?dött a 125-ösök versenye Malajziában: a harmadik körben piros zászló szakította meg a versenyt. A f?szerepet Mattia Pasini játszotta, akit a felvezet? körben elütött honfitársa, Giorgi. A motor versenyre alkalmatlanná vált, ezért Pasini kicserélte még az indulás el?tt. Csakhogy nem a rajtrács végére állt föl vele, hanem odagurult az els? sorba: a versenybírák ride through-gal büntették. Mattia azonban nem láthatta meg az ?t érint? szankciót a táblán: a célegyenesre fordító kanyarban nagyot esett. Ám még nála is rosszabbul járt Andrea Iannone, aki lendületb?l érkezve telibe trafálta Pasini földön fekv? Apriliáját. ? súlyos agyrázkódást szenvedett, bal keze pedig eltört: legalább egy GP-t ki kell hagynia.
Iannone motorja az ütközés után
A második rajt sokban hasonlít az els?re: Bautista egyformán szökik meg és diktálja a maga fölényes iramát. Tökéletes munka az MVA spanyoljától. Kallio, becsületére legyen mondva, mindent kihozott magából, de ez megint csak az els? számú üldöz? szerephez elég. Bautista pedig körr?l körre készíti el? a nagy fiesztát, mely hatodik idei futamgy?zelmét követi majd. Egyedül a japán Ui tudott egy szezon alatt hatszor nyerni, még 2001-ben. 74 pont az el?nye, innen már valóban kevés kell a címhez.
Dobogón Mika Kallio és Hector Faubel, aki a célegyenesben veri meg Simont.
Talmácsi Gábor jól indult: mindkétszer, az üldöz?bolyban tartotta magát: Olive, Gadea, Pasini (aki végül az 1-es motorral indult, mivel a 2-es teljesen összetört) értek célba el?tte, így ismét kategóriája legjobb hondásaként, a nyolcadik helyért járó pontokkal gazdagodva hagyhatta el a pályát, végül négy századdal kapott csak ki Talma a motorja lassúságára panaszkodó Pasinit?l. Tóth Imi a 23. pozícióban fejezte be a Maláj Nagydíjat.
A második edzésnap után a verseny is tartogatott meglepetéseket Talmácsi Gáboréknak. Most nem az id?járás szólt közbe, hanem kevéssel a rajt után egy csúnya baleset miatt intették le a futamot és új rajtot rendeltek el. Talma a 12 körre sz?kített versenyt a 12. helyr?l kezdte egy jó rajttal. Az els? kanyarban már a 6. helyen motorozott, tudta tartani a tempót az élbollyal. Legelöl Bautista meglépett a mez?nyt?l, ?t Kallio követte majd jött Talmáék csoportja. Végig ment a helyezkedés. Volt hogy Talma a 4. helyre is feljött és úgy t?nt minden rendben van Hondájával, üldöz?be vette a 3. helyen motorozó Pasinit. Bár Talma minden t?le telhet?t megtett, a futam utolsó köreiben csökkent a motor ereje és 8-ként haladt át a célvonalon. Ezzel az eredménnyel újabb nyolc vb pontot gy?jtött és 5 pontot faragott Lüthivel szembeni hátrányán. Talmácsi Gábor nyilatkozata : „ Mindenképpen köszönettel tartozok a csapatomnak, hiszen köztudott, hogy a meleg nagyon nem kedvez a Hondámnak, mégis sokáig tartani tudtam a lépést a többiekkel. Kihoztam magamból és a motorból is a maximumot, végig a határon mentem, ami ma ennyire volt elég.”
|
Tóth Iminek, a Team Toth 125-ös versenyz?jének nem volt szerencséje az idei maláj futamon. A reggeli warm-up-on sikerült jól beállítani a motort, kiküszöbölték a szombati edzésen észlelt hibákat. Imi így a 19. helyr?l, jó motorral várta a rajtot. Remekül sikerült a startja, az els? kanyarba 15.-nek fordult, de a kör végén kiszorították a célra fordítóban és visszacsúszott a néhány helyet. Ekkor azonban a sorozatos bukások miatt leintették a futamot, és újra rajtolt a mez?ny egy 12 körös futamra. A második rajtnál Imi motorja a start pillanatában lefulladt, és így egy célegyenessel a mez?ny után tudott csak elindulni. Hamar utolérte az utolsó bolyt és megkezdte a felzárkózást. Folyamatosan jobb id?ket futott, mint a kvalifikációs edzésen, szépen jött el?re. Végig olyan id?ket ment, mint a 11.-12. helyen motorozó versenyz?k. Mivel csak 12 körös volt a futam, csak a 23. helyig tudott feljönni. Ami egyedül vigasztaló számukra, hogy a motor beállításai jól sikerültek, így kell? bizalommal vághatnak neki az ausztrál versenynek. Tóth Imi #45 ‘Eléggé el vagyok keseredve! Nagyon rosszkor jött nekem, hogy leállították a versenyt, mert pontszerz? helyek közelében voltam. A második rajtnál nem értem mi történt, mindent úgy csináltam, mint az el?z? startnál, de motor egyszer?en befulladt. A futamban aztán folyamatosan jó köröket futottam, a motort nagyon jól beállították a szerel?im, de a pontszerzés nem sikerült. Ha sikerül a motorom jó formáját átmentenünk Ausztráliára, akkor pontokat fogok szerezni.’
|
125 Maláj Nagydíj, végeredmény
|
|
1. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 26’52.154 Kiestek Nem rajtolt el Nem indultak el az új rajtnál Az új rajt els? körében kiesett
|
Legutóbbi hozzászólások