EST. 2002

Hydra Gold

Minden nemzet igyekszik arannyal kibélelni kincstárát maradandó értéke miatt. Viszont ritkán el?fordul az is, hogy valaminek az igazi értékét a csillogó, sárgás színe adja. Ebben az esetben semmit nem számítanak a pénzkötegek. A cél, hogy méltó köntöst öltsön a forma. Árnyalataival kiemelje a lágy íveket, és magára vonzza mindenki tekintetét.

Ez a motor az AMS csapatának munkái között egy jelent?s mérföldk?. 2004-ben, amikor az IL Padrino készült, a motor leend? tulajdonosával sok id?t töltött András, a barátja.

Nagyon tetszett neki a munka, és mindig mondogatta, hogy neki is kell egy ilyen csodás járm?. Nem volt konkrét elképzelése, így egy fél éven keresztül rengeteg ötlet és terv került a szemetes kosárba, míg végül maroknyira sz?kült az ideák köre, és ebb?l Ferryék kiragadtak egyet, mondván, hogy ezt szeretnék elkészíteni. Andrásról tudni kell, hogy ez az els? ”bringája”, ezért egy jól motorozható, a mindennapokra alkalmas gépet szeretett volna. A munkát egy régi, megsárgult fotó fénymásolata alapján kezdték meg.

Az alutank íves kupolaként követi a nagy V2-es hengerfejeinek a formáját

A Zodiac cég Hydra nev? vázát választották, és plusz 1col hosszabbítással legyárttatták, így a Harley Hydra Glide vázához hasonlít. A kovácsolt vázelemek és a villanyak szintén a Hydrára emlékeztetnek. Még az oldalkocsi rögzítési pontjai is rajta vannak. Az építés közben is rengeteg ötletverzió merült fel, de abban egyetértettek az ötletgazdák, hogy egy régi stílusú motorkerékpárt akarnak készíteni, ami nem az alkalmazott drága és neves komponensekkel akar kit?nni a járgányok közül, hanem az eleganciájával és az egyediségével.

András ragaszkodott a springer els? villához, ami mindenképpen illik a Hydra vázhoz, de alumínium kerekeket szeretett volna, ami viszont nem szokványos az ilyen jelleg? motoroknál. Miután szerkezetileg összeállt a gép, jött egy gondolat, hogy próbálják bele a Hi-Speed feketére festett, öntött, küll?s kerekeit. Nem hordó méret?ek, egyediek, és el?segítik a kényelmes mindennapi használatot. Ezután annyira meghatározója lett a Hydrának ez a kerékfajta, mint kés?bb a színe. A finom, letisztult alakot követve egy barátjukkal készíttették el a karosszéria munkákat, alumíniumból. Az apró els? sárvéd?t a springer villa szárai közé, egy, a villával együtt mozgó, hátsó sárvéd?t, és a kivételes ív? csepptankot. Mikor alakot öltött a motor, jöttek az apró részletek, ilyen volt a kormányrögzítés. Jellegzetessége, hogy a gumiágyazás nem a villa rögzítésénél van, hanem a kormány befogásán. Ez a megoldás plusz komfortot ad az amúgy kényelemben eléggé híján lév? springernek.

A kíváncsi szemek számára láthatóvá tették a hajtáslánc m?ködését a primer fedélen lév? ablakokkal

Ekkor vált éget? fontosságúvá a motor színének kiválasztása, mivel ebben is tengersok variáció merült fel. A végén itt is azt az elsárgult fotót vették alapul, mint a folyamat legelején, és valami arany színben kezdtek el gondolkodni. Mint tudjuk, az aranynak is van rengeteg árnyalata, köztük olyanok is, melyek kifejezetten rombolóan hatottak volna az összképre.

Egy napon azonban megérkezett Ausztriából a Penz cég f?nöke. Megállt a m?hely el?tt egy motorral, melynek színe az arany non plus ultrájának számított (Relaxed Atmosphere). Ez az árnyalat mindenkinek tetszett, de kiderült, hogy ezt a festéket kizárólag az Amerikai Egyesült Államokból lehet beszerezni. A gyártó cég azonban elérhetetlennek bizonyult. A következ? zsákutca az egyik Buell típus kerekének a színe volt, amir?l meg kiderült, hogy nem is festék. Mikor minden elképzelés veszni látszott, el?került valaki, aki azt állította, hogy a birtokában van egy olyan eljárásnak, mellyel egy tornacip? orrát is le tudja krómozni. Elvállalta az aranyszín? króm bevonat elkészítését, amit többszöri próbálkozás és javítás után feladott.

A springer villa embert próbáló m?ködését a kormánybefogók gumiágyazásával tették barátságosabbá

Majd újabb „mester” jelentkezett, aki erre az eljárásra céget is alapított, de végül az ? próbálkozásai is kudarcba fulladtak, és nemes egyszer?séggel kiírta az ajtajára, hogy „cs?dbe mentem, ne keressetek!”. Ezen a ponton megrekedni látszott az arany-króm projekt, de végül a harmadik jelentkez? alapos munkával elkészítette a kívánt bevonatot és egy kis airbrus emblémát, egy Hydra motívumot festett a tankra.

A váz egy sötétebb óarany fényezést kapott, így hosszú id? után elkezd?dhetett az összeszerelés. A Hydra szíve egy 96cui S&S blokk. Super E porlasztó táplálja. Egy üveg oldalú H-D primer viszi át az er?t a Zodiac váltóra, ami bordásszíjjal hajtja a hátsó kereket. A motor kezel?szervei gyári Harley alkatrészek, melyek megbízhatóságukkal és formájukkal harmonizálnak a gép egészével. Annak az elsárgult fotónak volt még egy szembet?n? részlete, egy apró háttámla. András kívánsága szerint ez is elkészült, és a sárvéd? tartó szerepét látja el.

A rugókon támaszkodó leng?nyeregre krokodilb?r huzat került

Igaz, hogy a hátsó kerék mérete „csak” 210 széles, ellentétben a divatos, minimum 240 széles kerekekkel, mégsem szerették volna eltakarni egy rendszámmal, ezért az azonosítót baloldalra helyezték egy íves tartóra, és egy nyújtott rombuszt megformáló hátsó lámpa világítja meg. A tükrökön is visszaköszön ez a forma. Az indexek a kormányfogantyúk végeire kerültek, így elölr?l és hátulról egyaránt láthatóak. Mikor a Hydra teljes egészében elkészült, látni lehetett, hogy valami igen különleges teremtmény született meg. Az emberek meghökkenve látják saját arcukat a színes króm tank felületén.

Karcsú, elegáns, és fantasztikusan egyedi. ? az AMS Hydrája!

Szöveg: CUSTOMBIKE Magazin

Fotók: Knap Attila

AMS HYDRA

TERVEZTE: AMS és ANDRÁS
ÉPÍTETTE: AMERIKAI MOTOROK SZERVIZE

KÉSZÜLT: 2005
VÁZ: ZODIAC-HYDRA
MOTOR: S&S 96cui
PORLASZTÓ: SUPER-S
VÁLTÓ: ZODIAC 25mm eltolással
KEREKEK: HI-SPEED
FÉKEK: GMA
KEZEL?SZERVEK: H-D
LÁPA: ZODIAC
FESTÉS: ELEKTROKÉMIAI KRÓMOZÁS
WEB: WWW.AMS-BIKES.HU

ugrás fel