A spanyol Galfer cég 1950-ben alakult, és kifejezetten a fékkomponenseket gyártanak: fékbetéteket, hullámos féktárcsákat és fém fékcsöveket. A kínálat roppant széles, a robogóktól az offroad gépeken át a szupersport motorokig bezárólag mindeféle motorkerékpárhoz gyártják ezeket az alkatrészeket – csak fékbetétb?l naponta 32 ezer darabot! Gyakorlatilag az összes Galfer fékbetétre az a jellemz?, hogy bár nagyon hatékonyak, a tárcsákat (akár gyári, akár hullámos) minimális mértékben koptatják csak!
A versenysportban – autó, motor, gokart – rengeteg csapat használja a Galfer fékalkatrészeket, csak egy példa: Hector Barbera és Jorge Lorenzo (Aprilia Fortuna Team) a MotoGP 250-es kategóriájában is a támogatott versenyz?ik közé tartoznak.
Idehaza az Alpok-Adria sorozatban Vida Tibor (Kawasaki ZX10R) és Varga Gerg? (Yamaha R1) is ezeket a fékcsöveket és fékbetéteket választotta erre az évre. Az ? tapasztalataik alapján nyugodtan állíthatjuk, versenykörülmények között is messzemen?kig megállják a helyüket a Galfer fékkomponensek!
Fékbetétek
A legtöbb motorhoz négy féle betétanyagot kínálnak, a felhasználástól függ?en:
1. G1054 – Organic & Semi-Metalic
Ez a betét ajánlott a normál utcai használatra, gyakorlatilag a nem sport motorok gyári betéteinek többségével egyenérték?.
Vizes használat esetén alig csökken a fékhatás, a betétek a megszokottnál hosszabb élettartamúak. Fekete szín? a betét hátulja.
2. G1651 – Organic & Semi-Metalic
Ez a betét ajánlott a sportos utcai használatra, a sportmotorok gyári betéteivel egyenérték?. Vizes használat esetén alig csökken a fékhatás, a betétek a szokottnál hosszabb élettartamúak. Lila szín? a betét hátulja.
3. G1375 – Sintered Metal
Ez a betét ajánlott a sportos utcai és amat?r versenypálya-használatra, akár amat?r versenyzésre is! A kerámia komponensnek köszönhet?en jóval kevesebb h?t visz át fékezés közben a fékdugattyúkra, ezáltal nem melegszik fel annyira a fékrendszer. Fehér szín? a betét hátulja.
4. G1300 – Sintered Metal
Ez a betét csak és kizárólag versenyszer? felhasználásra ajánlott, ugyanis a betétanyag hidegen alig fog! Réz szín? a betét hátulja.
Fém fékcs? kitek
A Galfer egyedülálló módon kínál komplett fém fékcs? kiteket a motorokhoz: egy ilyen csomag mindent tartalmaz, az utolsó alátétig, a felszereléshez mindössze fékfolyadékra és egy szerel?re van szükség! Négyféle fékcs? színt lehet választani: áttetsz? (tehát fém szín?), fekete, piros, és világoskék. A dupla tárcsás motorokhoz az els? kit 21.900 Ft-ba, az egytárcsás motorokhoz illetve a hátsó fékhez való kitek pedig 12.900 Ft-ba kerülnek.
Hullámos féktárcsák
Az els?/hátsó féktárcsa kitek tartalmazzák a féktárcsá(ka)t, és a hozzájuk való, szabadon választott anyagú fékbetéteket is! A hullámos féktárcsáknak nem kevés el?nyük van a hagyományosakkal szemben:
• m?ködése miatt (szinte “szeleteli” a fékbetétet) hatásfoka jóval a normál formájú tárcsák felett van;
• a formája miatt gyorsabban h?l, ellenállóbb a vetemedéssel szemben is, és off-road motoroknál nem elhanyagolható az öntisztító hatása sem;
• azonos tárcsaátmér?nél kisebb a súlya a hagyományos tárcsáknál, és mivel rugózatlan forgó tömegr?l van szó, ezáltal könnyebben kanyarodik a motor.
• látványnak sem utolsó!
Keressétek a Danger Bikes XIII ker. Gyöngyház utcai bemutatótermében.
Legutóbbi hozzászólások