A Laguna Seca-i pályán ezen a hétvégén exkluzív vendégként fellép a MotoGP. A két kis kategória csapatai már pihennek, a GP One pilótái eközben arra a menetre készülnek, amelynek eredménye nagyban meghatározza a nyári szünet hangulatát és dönt? lehet a majdani folytatás során. Az idei szezon során föltámadó amerikai iskola egyik fellegvárába látogat el a sorozat.
Jön tehát a verseny Kalifornia sz?ke dombjai között, amit kiemelten kezel és régóta nagyon vár a bajnokság éllovasa, Nicky Hayden a gyári Hondával, a hullámzóan teljesít?, de odahaza annál harapósabb Colin Edwards a Yamahán, no meg az idény meglepetésének számító Kenny Roberts és a szintén jól motorozó, ám a dobogós hellyel még mindig adós suzukis John Hopkins.
A legnagyobb kérdése az a kaliforniai túrának, hogy Valentino Rossi tud-e hozni összetettbeli lemaradásán: 143 pontja van, a vezet? Hayden 169-en áll. Utóbbi tavaly megnyerte a Laguna Seca-i nagydíjat, az volt pályája els? MotoGP-sikere. Rossi 2005-ben harmadik lett. Az olasz fenoménnal kapcsolatban elmondhatjuk, hogy kevés trófea hiányzik a vitrinjéb?l: az amerikai futam megnyeréséért járó kupa még nincs a Doktor birtokában. Kettejük nagy csatája várható. Rossi a hírek szerint új hajviselettel készül a megmérettetésre.
Marco Melandri az elmúlt két versenyen megszorongatta a címvéd?t, kétszer végzett a dobogón, sérüleése és minden ny?gje ellenére. ? azok közé tartozik, akik nem kedvelik Laguna Secát, ahol tavaly óriásit bukott és amelynek biztonságosságát még most is megkérd?jelezi. Daniel Pedrosa a fekete ló, még sosem ment a ringen, leszámítva a playstationt. Debütál Casey Stoner is, az ? stílusának elvileg jó lehet a pálya, okozhat meglepetést a Németországban szerencsétlenül járt ausztrál.
A Ducati csapatszelleme nem veri a fellegeket: remélni tudják csak, hogy Sete Gibernau frissebb lesz, mint egy hete a Sachsenringen. Loris Capirossi akkor szerepelhet jól, ha a Bridgestone gumik azt engedik. Carlo Pernat, Capirossi menedzsere eközben sokkal nagyobb gumiválasztékért interpellált és m?szaki változtatásokat is sürget. Elég kevés az esélye annak, hogy a 2007-es prototípusát g?zer?vel fejleszt? és tesztel? Ducati bármit is újítson az idei bajnokság megmentése érdekében.
A Kawasaki és a Suzuki csapatai különösebb taktika nélkül érkeznek a helyszínre: igyekeznek minél jobb helyre kvalifikálni magukat az id?mér?n (ez még menni is szokott), majd minél több pontot szerezni a versenyen. Rájuk ugyanúgy igaz: ha az abroncsok jók lesznek, ott harcolhatnak az értékes pozíciókért a versenyz?k. Taktikázni amúgy sincs nagy lehet?ség a furcsa, keskeny és helyenként tényleg veszélyes pályán, ami a teljes bajnoki szezon egyik legérdekesebb kanyarját, a Dugóhúzót (és az utána következ? kombinációt) rejti. Élvezzük a versenyt, ahogy óceánon túli barátaink is teszik.
Legutóbbi hozzászólások