Tulajdonképpen unalmas versenyt hozott, legalábbis az el?zetes várakozásokhoz képest a 125-ösök Német Nagydíja. A befutó mégis különösen kiélezettre sikerült: a szoros hajrában Mattia Pasini egy századdal verte meg csapattársát, az összetettben továbbra is utcahosszal vezet? Alvaro Bautistát. Ezzel sporttörtén- elmi lenyomatot hagyott az olasz: megszerezte az Aprilia kétszázadik gy?zelmét a világbajnokságon (a 85.-et a 125-ben).
Pasini bevallása szerint nem volt csapatutasítás az MVÁ-n belül, csupán Kalliót kellett szemmel tartaniuk. A finn pedig ezúttal nem szorult nagy véd??rizetre, ennek megfelel?en a pilóta semmiféle küls? utasítást vett figyelembe. Lélektanilag mégis nagy csapás a gy?zelem elvesztése a Bautistának, ami pedig a riccionei illet?ség? olaszt illeti, könnyen lehet, hogy jöv?re már nem az Aspar sorait er?síti kockázatos man?vere miatt. Bautista 205 ponttal vezeti a szériát, neki 137 van.
Talmácsi Gábornak sikerült legjobban a rajt, de hamar ott volt a nyomában Bautista és sorra a többiek: Kallio, Lai, Pasini és Pesek. Néhány kör alatt a csoport megtalálta a ritmust, a Corsi vezette üldöz?bolynak esélye sem volt, hogy csökkentsék a távolságot. Tíz kör telt bele, hogy kiderüljön: a KTM nem fogja megfelel?en bírni ezt a futamot. Kallio elkezdett teret veszíteni, ennek oka vélhet?en a gumiválasztás volt. Nyolcadik helyével szertefoszlani látszanak bajnoki reményei.
Ezt követ?en az vált egyre világosabbá, hogy a 25 pont sorsáról Bautista és Pasini saját hatáskörben dönt. Pesek remekelt a szombati id?mér?n, de legjobb esetben is harmadik lehet csak, pláne a csúszkáló hátsó abroncsával. Az utolsó körre marad a nagy párbaj, ekkor gy?ri le Pasini ellenfelét úgy, hogy egy kicsit hozzáér a spanyol motorjának fékkarához. Érdekes a csapat(ok) reakciója a boxban: az olaszok örömmámorban, a hispán klikk lefagyva: papíron együtt vannak ugye, de a pályán mégis külön.
Valaki azt kérdezte Pasinit?l, nem tart-e most szabotázstól, m?szaki értelemben. Vagyis hogy nem tesznek-e a következ? versenyen cukrot a benzintankba. Mattia csattanósan riposztolt: ‘Elég jó szerel? vagyok, mindig elen?rzök mindent.’ Ami azt illeti, az MVA boxában késsel lehet vágni a feszültséget. A negyedik helyért Faubel legy?zi Corsit, majd Lüthi legjobb hondásként és Nico Terol a másik Derbivel. Talmácsi éppen a pontszerz? helyek egyikén ért még célba, Tóth Imi az ígéretes rajtpozíció után 26.-ként zárt.
Talma versenye
|
A szokásostól eltér?en ma 14.00 órakor kezd?dött a 125-sök versenye, amit Talmácsi Gábor a 7. helyr?l várt. A bemelegít? edzésen szintén a 7. helyen végzett, így bizakodva és kell?képpen motiváltan állt a rajthoz. Fantasztikusan indult Gábor, els?ként fordult és vezette a mez?nyt. Jó volt újra az élen látni a magyar motorost, de sajnos nem élvezhettük sokáig. Az els? néhány körben, amíg jó volt a Honda tapadása addig összességében minden rendben volt. Kés?bb a pálya utolsó két szektorában akadtak problémák, azon belül is a két utolsó kanyart vette különösen nehezen a motor, és ott sok id?t vesztett. Ráadásul Talma is ritmust vesztett, amikor egyedül mente a köröket, de ennek ellenére és a lassú kigyorsítások ellenére minden t?le telhet?t megpróbált, ami ma a 14. helyre volt elegend?. |
Gumigondok Iminél is
|
Tóth Imi a 19. helyr?l rajtolt ma délután, a Német Nagydíj hétvégéjét záró futamon. A csapat Locatelli reggeli gumiproblémái után már számított arra, hogy a h?vösebb, szeles id?járás esetleg keresztbe húzza a számításaikat. Imi csakúgy, mint Locatelli keményebb keverék? gumit választott, aminek meglett a böjtje a versenyen. A rajt nem sikerült rosszul a magyar versenyz?nek és az elején gyors köröket ment, de a futam egy harmadánál már nagyon kevés tapadása volt a Dunlopoknak és az Aprilia hátulja, f?leg a balos kanyarokban, össze-vissza csúszkált és végül a 27. helyen zárt. Tóth Imre#45: ‘Nem vagyok valami boldog. Egész hétvégén remekül ment a motor és én is nagyon elkaptam a ritmust. A verseny elején még jó köröket mentem és többeket megel?ztem. Aztán az egyik féktávon besokalltam és néhányan visszael?ztek. Aztán hiába húztam neki, a gumi kifogott rajtam. Lágyabb keveréket kellett volna használnunk, mert h?vös volt az aszfalt és a hideg szél tovább h?tötte azt.’ |
125kcm Német Nagydíj, végeredmény
|
1. APRILIA Mattia PASINI ITA 39’44.091 Kiestek 61 KTM Robin LAESSER GER 26’12.099 |
Legutóbbi hozzászólások