Egy fél versenyen keresztül tartotta magát Alex de Angelis az élen, egy szemvillanás kellett Yuki Takahashinak, hogy hajszálnyival megel?zze ?t és adobogó tetejére állhasson a 250 köbcentisek versenyén a Sachsenringen. A véletlenek összejátszása, hogy a Honda legels? negyed literes futamgy?ztesét német földön (Hockenheimben) szintén Takahashinak hívták…
De Angelishez elég nehéz szavakat találni, hiszen a San Marinói tehetség már nagyon sokszor volt közelében legels? vb-nagydíj sikerének, ezúttal szinte meg is érinthette az els?nek járó trófeát. Sokak szemében ? a nyertes ezen a vasárnapon. A tény azonban tény marad: Yuki Takahashi tanári el?zést mutatott be a teljes futam utolsó kanyarjában. A világbajnokságban új állás, hogy a harmadikként célba ér? Jorge Lorenzo állt az élre, miután Andrea Dovizioso negyedik lett: a spanyol apriliás mehet a vezetés, a fordítás tudatában nyaralni. Vissza a brnói Cseh Nagydíjon vághat Dovi, addig is a tabella így áll: Lorenzo 174, Dovizioso 172, Takahashi 133, De Angelis 131. Szép lesz.
A verseny Roberto Locatellivel kezd?dik, aki egyb?l támad, remek rajttal indít, de rövid ideig marad az elején, utoléri ?t a csetepatéktól nem mentes boly. Lorenzo, majd De Angelis vezet, utóbbi a tizedik körben el?zi magát az els? pozícióba, és onnantól kezdve növeli illetve tartja el?nyét: Alex dolgát megkönnyíti, hogy az üldöz?k egymással vannak elfoglalva, Hector Barberának például szinte kizárólag az lebeg a szeme el?tt, hogy Lorenzo el?tt legyen (év végén Hector csapatot vált, a Seedorf együtteshez igazolhat). Takahashi, Dovizioso és a spanyolok folyamatosan cserélgetik a helyeket. Locatelli a hatodik helyen veszi föl a maga tempóját, ami megegyezik a De Angelist üldöz?kével, és valamivel gyorsabb a mez?ny hátulsó felénél: senkit nem veszélyeztet és senki nem veszélyezteti.
Locatelli a hatodik helyen a bajnokságban
|
A vasárnapi negyed-literes rajtot Roberto Locatelli a negyedik rajtkockából várta. A megszokottól eltér?en nem a 125-ösök mez?nye, hanem a 250-es géposztály állhatott fel el?ször a rajtrácsra. Ez az aprónak mondható módosítás végül megpecsételte a csapat esélyeit a dobogós helyezésre. Loca remekül kapta el a rajtot és els?nek fordult be a célegyenes végén, de a többieket már az els? kör végéig sem tudta maga mögött tartani. Néhány körön keresztül még tartotta a tempót az élmez?nnyel, de azt követ?en az olasz versenyz? körideje látványosan romlani kezdett. A futam végén a hatodik helyen intették le a magyar csapat versenyz?jét, ami nagyon jó eredménynek számít, ? mégsem volt elragadtatva a helyezését?l. Roberto Locatelli #15 "Egyáltalán nem vagyok boldog. Nagyon jól rajtoltam, de ebb?l mégsem sikerült el?nyt kovácsolnom, mert a gumik nem bírták. Amikor erre a keményebb keverékre esett a választásom, a h?mérsékleti körülmény teljesen más volt. Hiába sütött most a nap, az aszfalt 15 fokkal volt h?vösebb, mint tegnap. Az Aprilia hátulja folyamatosan csúszkált alattam, ezért nem bírtam tartani a többiekkel a tempót. A 10. kör után szinte teljesen megsz?nt a tapadás, amit azért is sajnálok, mert a motorom remekül be volt állítva és jobb eredményt is elérhettem volna."
|
Eközben elesik Simoncelli és Ballerini, majd láthatjuk, amint az Aschenbrenner-féle vadkártyások több ízben is rizikóssá teszik önnönmaguk lekörözését. A huszonegyedik körben el?zi Yuki Jorgét, azaz megkezd?dik a japán hajszája De Angelisre: egy mp az üldözött el?nye, nyolc kör van hátra. Az utolsó fordulóra már támadási helyzetben van Takahashi, ám Alex minden kaput zár. Kivéve egyet, az utolsót. És azon bemegy a Humangest versenyz?je.
Alex De Angelis der?sen kezelte a helyzetet: ‘Nagyszer? verseny volt, hátulról indultam, de szépen jöttem föl megfelel? ritumssal. Aztán szöktem, ahogy tudtam. Takahashi nagyon jól csinálta a dolgát, jobban mint én, és a végjátékban nyerni tudott.’
Ami pedig a gy?ztest illeti: mégsem annyira fárasztó a folyamatos Japánba utazgatás, és a készülés egyidej?leg a Suzukai 8 órás endurance futamra is? Takahashi gy?zelme a Honda kétszázadik sikere a negyed literes géposztályban, egy olyan sorozatban, amelyet még Hailwood kezdett meg 1961-ben.
250kcm Német Nagydíj, végeredmény
|
1. HONDA Yuki TAKAHASHI JPN 41’30.350 Kiestek 67 APRILIA Nicklas CAJBACK SWE 31’46.250 |
Legutóbbi hozzászólások