A japán gyártók közül els?ként leplezte le a jöv? évi krosszcsalád tagjait a Kawasaki. Mivel a zöldeknél a generációváltás már a tavalyi évben megtörtént (az új aluvázas négyütem?k bemutatásával), idénre csak kisebb módosításokat hajtottak végre az amerikai bajnokságban szép eredményeket produkáló szelepes gépeken.
A KX 450 F már els? szezonját a szuperkrossz világ csúcsán fejezte be James Stewart-nak köszönhet?en. Talán ennek a sikernek tudható be, hogy megkapta a Kawasaki az amerikai csapat design-ját, így szinte bárki hozzáférhet egy Stewart replikához.
KX 450 F
A legtöbb változtatás természetesen szemmel alig látható: a Kawasakinál átfésülték a blokkot, hogy az amúgy sem kis nyomatékkal büszkélked? paripa az alulról is jobban toljon, aminek az elrajtolásnál veszik a legnagyobb hasznát a motorosok. Az átdolgozott blokkhoz egy új, ötsebességes váltót csatoltak a mérnökök, de a futóm?n is módosítottak a jobb kanyarvétel érdekében, melyeket továbbara is a Kayaba szállít a zöldeknek..
Egyenl?re hanyagolja a gyár a benzin-befecskendezést, ezért továbbra is a Keihin FCR40-es karburátorai gondoskodnak az üzemanyag továbbításáról.
A négyütem? 250-es sem maradt el a ‘nagytesvért?l’, hiszen Grant Langston megnyerte a nyugati parti SX Lites bajnokságot, keleten Chris Gosselaar a második lett ugyanezzel a géppel, a National-ben pedig Villopoto gy?jti egyre-másra a gy?zelmeket a zöldség nyergében. Az amerikai sikereket a kis Pourcel listavezetése tesz teljessé az MX2-es vb-n.
A kis KXF-et is elérte a változás szele: a 250-es négyütem? szilárdabb vázat, elfokolt villaszöget, 20 colos els? kereket, valamint nagyobb méret? Renthal kormányt kapott, hogy a fordulókban is kezesebb legyen. A hátsó traktusban az alumínium – acél ötvözet? lánckerék számít unikumnak.
KX 250 F
Az új, pörg?sebb blokkot nagyobb radiátorok h?tik, a hengerben lév? szelepek pedig titániumból készülnek, a nagyobb megbízhatóság érdekében.
A Kawasaki jöv? évi palettáját böngészve a legszembet?n?bb változást, a kétütem? gépek elhanyagolása, illetve hiánya jelenti. A japán motorgyárak már évek óta azon munkálkodnak, hogy az egykor szebb napokat megélt kétütem? gépeket teljesen kiirtsák a versenysportokból. A Kawasaki ezért a 125-ös KX-et véglegesen el is temette, míg a 250-esen is csupán nüansznyi változásokat eszközölt.
KX 250
Merevebbé tették a vázat, új extra könny? alumínium Renthal kormányt kapott a legutóbbi Masterbike gy?ztese, ezen kívül még a blokkon is izmosítottak a gyár mérnökei. Talán lesz pár nosztalgiázó versenyz?, aki majd élesben is használni fogja.
Legutóbbi hozzászólások