Tavaly a 250-es géposztályban pole pozíciót szerzett Daniel Pedrosa, aki igen konkrétan kezdett 2006-ban is az angol ringen, immár a királykategória oszlopos tagjaként. A szigetországban még mindig imádatnak örvend? Carl Fogarty vigyázó szeme kísérte a pénteki tréningek rajtját. A nagyon fontosnak beállított els? napi szabadedzések cseppet sem voltak olyan pezsg?ek. Ez nem újdonság, a pénteki nap izgalmait már régen agyoncsapta a szabálymódosítás, azaz hogy minden a szombat délután során d?l el. Loris Capirossi, aki nem érezte magát túl jól, talán éppen emiatt döntött úgy, ki is vonja magát a körözés alól. ‘A motor rendben van, a gumik jónak t?nnek, dolgozzon csak Alex Hofmann. Én csak szombaton délután ülök nyeregbe az id?mér?re’ mondta az olasz, és nyugovóra tért.
A pályán Pedrosa a leggyorsabb, kevéssel leszakítva John Hopkinst, akinek kenyéradója, a Suzuki Rizla most abszolút hazai pályán indul. Casey Stoner is közel járt a spanyol idejéhez,mindannyian eléggé motiváltnak t?nnek. Marco Melandri a pozitív meglepetés: Macio már a Doningtonba érkezés el?tt is mondta, hogy teljesen rendbejött, ennek bizonyságát is adta a negyedik hely megszerzésével Shinya Nakano (jók a Bridgestone-ok…) és Colin Edwards el?tt.
A yamahás amerikai mögött pedig ott a csapattárs, Valentino Rossi, aki félg?zzel is hetedik tudott lenni a számára kedves ringen. Jobbat ment az összetett éllovas Nicky Haydennél, aki ugyanúgy a vasárnapi versenyre tartogatja erejét.
MotoGP, szabadedzések
|
|
1 D.PEDROSA SPA HONDA 1’29.412 1’28.970
|
A Team Toth els? napja Britanniában
|
|
Az els? nap Donington Parkban, igazából nem is az els?, hanem a második, ugyanis a hagyományokhoz h?en, csütörtökön került megrendezésre a Day of the Champion. Ezen a napon a MotoGP megnyitja kapuit a néz?k el?tt és ingyenesen, depójegy nélkül, mindenki körbenézhet a paddockban, találkozhat a versenyz?kkel. Különleges nap ez mindenki számára. A Team Toth két versenyz?je, Tóth Imre és Roberto Locatelli is színpadra léptek. A magyar csapat 250-es versenyz?jét üdvrivalgással és tapssal köszöntötte a brit közönség, akivel az Eurosport angol kommentátora, Julian Ryder beszélgetett. A pénteki edzéseken a megszokottól eltér?en nem volt szükség az es?ruhákra és az es?gumikra. A kapuit 1931-ben megnyitó Donington Park-ban ver?fényes napsütésben edzettek a versenyz?k. Tóth Imi délel?tt a 20. délután, a kvalifikáción a 24. helyen zárt. A magyar versenyz? már a kora reggeli tréningen megjavította tavalyi legjobbját. Tóth Imi #45:‘ Ez egy nagyon technikás pálya. Rengeteg a féktáv és nagyon kell koncentrálni, hogy a részid?ket el ne rontsd. A futóm?vön keményítettünk a délel?ttihez képest, de még mindig nem elég kemény, mivel a féktávokon összeül az eleje a gépnek. Most elemeztük a telemetria adatait és megbeszéltem a szerel?mmel, hogy mit kell javítanom, illetve másképp csinálnom a pálya azon szakaszain, melyeken gyengébben megyek. Délután annyi volt még a gond, hogy alulról nem pörgött a motor, a fels? tartományban viszont túlzottan is, de ez csak karbulálási gond, mert reggelhez képest sokat melegedett és a speciál motorok szinte a legapróbb h?mérsékletingadozást is észreveszik.’ Loca a délel?tti edzésen a kilencedik helyen zárt. Miután megbeszélte csapatával a legfontosabb változtatásokat és a beállításokat, a délutáni kvalifikáción már bérelt helye volt a megszokott élbolyban. Roberto Locatelli #15: ‘Nagyon elégedett vagyok a mai nappal, mert a csapatom remek munkát végzett. A gyors kanyarokban kell még finomítanunk a beállítást és holnap még szeretnék más keverék? gumikat is kipróbálni. Az asseni problémáinknak nyoma sincs, a motorom remekül m?ködik eddig és ha az id?járás is kitart végre folytathatjuk az els? napon elkezdett munkát és nem kell a vizes beállításokra koncentrálnunk.’
|
125
Utolérhetetlen, vagy majdnem az a 125-ben Alvaro Bautista, akinek eszébe sem jut el?re tartalékolni, taktikázni vagy bármi. A legjobb id?t megint ? írja a táblára nyerve a nyolcad literesek els? kvalifikációs edzését. A többieket alaposan demoralizálhatja, hogy azt látják: ha a spanyol kimegy a pályára, az els? perct?l az utolsóig olyan keményen dolgozik, mintha az élete múlna rajta. Második helyen a Q1 után Mika Kallio a KTM-mel, 146 ezreddel a hispán mögött, harmadik pedig Mattia Pasini +193-mal.
Elismerést érdemel Fabrizio Lai, aki a negyedik helyre, azaz a provizor els? sorba hozta a Hondát. Örül is neki az olaszok reménysége, aki magasan a legjobb aranyszárnyas motort megül? pilóta. Lüthi tizedik, Talmácsi katasztrofális tréning után tizennyolcadik, hat hellyel megel?zve az apriliás Tóth Imit. Javítási lehet?ség szombaton.
125kcm, Q1: eredmények
|
|
1 Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 1’37.228 Id?n túl 65 Kyle KENTISH GBR HONDA 1’44.212
|
250
Jorge Lorenzo az élen a Q1 után, a szokásos nevek az élbolyban… egy kivétellel. Visszatért ugyanis a bajnokság legszerencsétlenebb pillanatában, a hármas maraton el?tt lesérül? Hector Barbera. Alig pattant a nyeregbe a Fortuna Aprilia sorait er?sít? spanyol, máris a leggyorsabbak ritmusát tudta produkálni, jutalma egy ideiglenes hely az els? sorban. Csapattársa, a vb-címért Andrea Doviziosót komolyan szorongató Lorenzo nyerte a turnust, megint megvillantva oroszlánkörmeit. Dovi jól megy, de panaszkodik motorja gyengébb teljesítménye miatt. Ott van az els?k közt Alex De Angelis is, méghozzá a második helyen.
Roberto Locatelli a Team Toth motorjával remekül kezdte a hétvégét, a hatodik helyen áll a Q1-et követ?en, a második soron a két Aoyamával, a gilerás Simoncellivel és acseh Smrz-cel osztozik.
250kcm, Q1: eredmények
|
|
1 Jorge LORENZO SPA APRILIA 1’32.115 Id?n túl
|
Legutóbbi hozzászólások