Az elmúlt szombaton Nicky Hayden nagy lépést tett a bajnoki cím felé. Amerikában nincs is olyan motoros magazin, amelyik ne a Kenntucky Kid-del foglalkozna, ráadásul közeledik az amerikai futam, ahol ismét csak a gy?zelem lehet az elfogadható eredmény számára. Szó mi szó, Assenben Fortuna istenn? is fogta Nicky kezét, de ki állította azt, hogy nem kell szerencse a gy?zelemhez?! Sokan megkérd?jelezik Hayden listavezetésének jogosságát, de egyvalamit ne feledjünk: ez a 24 éves srác hosszú utat tett meg idáig, és keményen dolgozott azért, hogy az ? neve állhasson a ponttáblázat tetején a hétvégén esedékes doningtoni verseny el?tt. A boldog gy?ztes az asseni futam után ?szintén nyilatkozott magáról a futamról, valamint a következ? Brit versenyr?l.
Kemény csata volt!
Igen, még annál is keményebb! Az hogy ismét a dobogó legmagasabb fokán állhatok, egyszer?en leírhatatlan. Ez volt az els? Amerikán kívüli nagydíj gy?zelmem, ami a Honda kétszázadik királykategóriás sikere is volt egyben, ráadásul mindez a sorozat legpatinánsabb ringjén történt. A gy?zelemnél nincs jobb érzés a világon!
Úgy t?nik, hogy a dráma nem hiányozhat a gy?zelmeidb?l. A tavalyi USA Nagydíjon az egész mez?nyt meglepted gyorsaságoddal, Assenban pedig egészen elképeszt? végjátékot produkáltatok Colinnal.
Igen, egész vad volt a finis Hollandiában. Ez a mostani gy?zelmem sokkal különlegesebb számomra, mint a tavalyi hazai siker, hiszen ahogy mondtad is, ezért keményen meg kellett küzdenem. Az, hogy így alakult a vége, nos ez benne van ebben a sportban, ez teszi különlegessé. Colin nagyon gyors volt az utolsó körben (is). A sikán el?tt nagy volt az esélye, hogy mindketten a földön végezzük, de szerencsére állva tudtam maradni, és megnyertem a versenyt. Colint sajnálom, mert keményen küzdött a hétvége folyamán, de csak egy ember gy?zhet.
Vicces, hogy most is ugyanazzal az emberrel harcoltál a gy?zelemért!
Valóban, eddig nem is gondoltam erre, de most hogy mondod…
Mi zajlott le benned az utolsó kanyar el?tt? Könnyen eleshettél volna ott, vagy biztos voltál magadban?
Az az igazság, hogy tudatosan mentem ki a kavicságyba, még ha ez kívülr?l nem is így t?nt. A kanyar el?tt véletlenül üresbe kapcsoltam, amiért a motor sokkal nagyobb lendülettel esett be a kanyarba. Azonnal tudtam, hogy csak akkor tarthatom meg a motort, ha átrongyolok a kavicságyon. Gyorsan beraktam kett?be, és húztam a gázt ahogy csak tudtam. Csak arra tudtam gondolni, hogy át kell verg?dnöm a kavicságyon, mert a második hely még meg lehet. Ekkor félrepillantottam, és láttam, hogy Colint ledobja a motorja. Megnyugodtam, és már csak annyi volt a dolgom, hogy áthaladjak a célvonalon.
Idén nagyon jól megy az amerikaiaknak. Mit csináltok jól ebben az évben?
Nem tudom. Talán a legfontosabb, hogy egészségesek vagyunk, és kétségtelenül er?sek is. Colin nagyszer? és tapasztalt versenyz?, Hopkins is kezd beérni, és Kenny Robertsék is oda-oda teszik magukat. Nagyon fontos, hogy a „nemzeti csapat” (Robertsék) jól szerepelnek idén, hiszen az Öreg Kenny-t mindenki tiszteli odahaza. Ami pedig engem illet, nos eddig jól alakultak a dolgok, remélem nem jön közbe egy sérülés.
42 ponttal vezeted a bajnokságot a félid?ben. Megváltoztatod a stratégiádat?
Mindenki azt mondta nekem a kvalifikáció után (miután Rossi megsérült), hogy „csak be kell fejezned a futamot”, meg hogy „csak nyugi, könny? dolgod lesz”, de én nem így látom. Érdekes, mert ha biztosra mentem volna, akkor tuti, hogy azzal jöttek volna nekem, hogy miért nem kockáztattam, és miért nem a gy?zelemre hajtottam. Most meg azzal jönnek, hogy miért kellett reszkíroznom, amikor az ezüstéremmel is nagyságrendekkel tudtam volna az el?nyömet növelni. Biztos, hogy most sokan hülyének néznek, mert kockáztattam azért az öt extra pontért, de felhívnám a kritizálóim figyelmét arra, hogy én egy versenyz? vagyok, és mint ilyen, mindig a gy?zelemre hajtok. Igaz néha be kell látni, hogy nem jöhet össze a siker, de ha egy szemernyi sanszom is lesz a jöv?ben, hogy nekem szóljon a himnusz, tuti, hogy ki is fogom használni. A bajnokság ezen szakaszában egyébként még korai lenne következtetéseket levonni, mert még nagyon sok verseny hátra van, és bármi megtörténhet.
Most egyenes Doningtonba repültök. Mit vársz a futamtól?
Doningtonról szép emlékeim vannak. A tavalyi verseny nagyon küzdelmes volt számomra, párszor ki is csúsztam a pályáról a heves es? miatt, de végül negyedik lettem, ami nem rossz teljesítmény, ahhoz képest hogy a mez?ny végér?l kellett felzárkóznom. A futam vége felé már Rossi idejével is fel tudtam venni a versenyt.
Ami a jelent illeti. A lehet? legjobb pozícióból várhatjuk a versenyt, ami extra önbizalommal és energiával tölt fel. Nem lehet más a célom, mint ismét a dobogó legmagasabb fokára állni. A csapat nagyon keményen dolgozott az elmúlt id?szakban, de megérte a sok fáradozás. A motor és jómagam is a lehet? legjobb formában vagyunk, úgyhogy gy?zelemre fel!
Legutóbbi hozzászólások