EST. 2002

Jön az Angol Nagydíj

Vasárnap véget ér az er?ltetett menet: a helyszín a félig gyors, félig nagyon lassú Donington Park. Ez lesz az utolsó felvonása annak az er?ltetett menetnek, amely immár harmadik hete veszi igénybe a GP pilótáit és csapatait. A világbajnoki kategóriákban vezet? pilóták ezen a hétvégén meger?síthetik pozícióikat, a többiek megakadályozhatják ?ket a szökésben: a MotoGP-ben Nicky Hayden uralja meglehet?s pontel?nnyel a tabellát: ügyesen csinálta a dolgát Hollandiában, meg persze szerencséje is volt. Andrea Doviziosónak a 250-ben kell a kiegyensúlyozott teljesítmény fegyverét használnia, mivel Hondája támadási adottságai, mondjuk így, középszer?ek. Alvaro Bautista a legkisebb osztály királya ebben az évben: amekkora meglepetés az ? jelenléte, annyira tekintélyes az el?nye a 125 összetettjében Assen után, Donington el?tt.

MotoGP

Hayden 144 pontot gy?jtött eddig, ami meger?síti, hogy mostantól az amerikai a vb-cím legnagyobb esélyese. Miért? Mert nem esik ki, mert kitartó, mert minden futamból kihozza a maximumot, méghozzá eredmény formájában. Ja, és mert vezet, de nem is kevéssel. Leszakította közvetlen ellenfeleit (vagyis ?k leszakították magukat), f?leg Valentino Rossit, aki asseni balesete okán ott nem tudott jobbat menni egy nyolcadik helynél, ami így is heroikus tett volt. De Donington egyike a Doktor legkedvesebb pályáinak, míg Nicky általában csak szenved brit földön. A bajnokság innent?l szinte bizonyos, hogy kettejük közt d?l el: Vale 98 pontot szerzett, és sérülés ide vagy oda, k?kemény támadásnak kell következnie részér?l, hogy olvadjon a különbség. Vigyázni kell azért Daniel Pedrosára, a vb második erejére (102 pont): elég jóra sikerül a betanulóév a kis spanyolnak.

Loris Capirossi lassan tér magához barcelonai balesete után. Mellette ezen a hétvégén is Alex Hofmann lesz ott a Ducati nyergében: Sete Gibernau visszatérésére leghamarább a Német GP-n kerülhet sor. Capirex állapota kapcsán: benne van a pakliban, hogy az olasz veterán kihagyja a jöv? hétvégére tervezett privát tesztelést a Mugellón, ahol a Desmosedici 800 köbcentis prototípusát vizsgálják. Marco Melandri számára, bármilyen furcsának is hangozhat els? olvasásra, hazai versenyr?l van szó: pár kilóméterre lakik az angol pályától. ? a hírek szerint teljesen rendben lesz a rajtra.

Lehetett hallani Alex Barros ideiglenes visszatérésér?l az Assenben lesérült Toni Elias helyén: mégsem jön a brazil kedvenc, inkább a fiatal talentum, a jelenleg szintén Superbike-induló Michel Fabrizio ülhet az RCV-re. Kifürkészhetetlen Colin Edwards lelkivilága, aki múlt szombaton egy szinte biztos gy?zelmet dobott el a Yamahával együtt a cél el?tti kanyarban. Ahogy az is, hogyan muzsikál az angol ringen a Hollandiában ezüstös Kawasaki Nakanóval, a folyton folyvást fejl?d? Suzuki Hopkinsszal (és ha esik, Vermeulennel), a feltámadott KR Robertsszel.

250

Assen után ismét nyílt a harc Andrea Dovizioso (149) és a múlt hétvégén ellenállhatatlan tempót diktáló Jorge Lorenzo (133) között. A vb aranyért ?k játszanak egymással, ez szinte biztos. Egyik oldalról egy nem éppen ragyogó motor, hátán egy hibázni képtelen pilótával, aki nyolc futam óta mindig dobogón áll. Másik részr?l egy gyors gép és versenyz?, az emberi tényez? a szangvinikus Lorenzo esetében azonban inkább hátrányként említend?. Itt kell megjegyezni, hogy Doningtonban a Honda azért nem lesz olyan nagy hátrányban az Apriliákkal szemben, pláne úgy, hogy Dovi szereti a pályát.

Érdemes viszont figyelni De Angelis Alexre, aki az utóbbi versenyeken megint képes stabilan hozni az eredményeket (még ha keresztül is kell mennie másokon). Yuki Takahashi szintén élpilóta, ami miatt fásultabbnak t?nhet, az a rengeteg el?készület a suzukai nyolc órás endurance viadalra, amelyen Kyonari bajtárssal karöltve indulnak majd. Alex Debon mást sem akar, csak bizonyítani a másik Fortuna Apriliával, míg ha esik, abszolút favorittá léphet el? Anthony West, aki tavaly az angol es?ben fantasztkus versenyzéssel nyert a debütáló KTM-mel. Az osztrákok jól kezdték az évadot Aoyama révén, az utóbbi három futamon haloványabbak. A Sachsenring után új fejlesztések érkeznek a motorhoz, pusmogják.

Természetesen nagy izgalommal várjuk Roberto Locatelli edzéseredményeit és beszámolóit: Loca óriási dolgokat m?vel a Team Toth Aprilia LE-jével, ott van az élmez?nyben, vastag pontokat szállt hétr?l hétre, s?t a gy?zelemért küzd.

125

A nyolcadliteresek közt Alvaro Bautista meggy?z? fölénnyel, 160 szerzett ponttal vezet: ez a legnagyobb el?ny a három vb-kategóriát tekintve. Mondhatjuk tehát, hogy kezében van a trófea, már csak azért is, mert a harmadik és a negyedik helyezett pilóta is a saját istállóból való, Sergio Gadea 103, illetve Hector Faubel 97 egységgel. Az egyetlen aggasztó körülmény Mika Kallio, aki 113 pontot gy?jtött eddig a KTM-mel. Mindent egybevéve Bautista az esélyes Doningtonban is: innent?l azt is megteheti az éllovas spanyol, hogy egyszer?en behozza a motort a dobogóra. Nagy harcosokban ugyan nincs hiány (elég csak Pesekre, Pasinire vagy az egyre jobb Corsira gondolni), de ?k pontokban már aligha érik utol Alvarót.

Bautista és az Aprilia legnagyobb szerencséjét azonban úgy hívják: Honda. A 2006-os kit egy középszer? motor, amely nem veszi fel a versenyt sem a KTM-mel, nemhogy az noalei gépekkel. És ennek olyan remek pilóták isszák a levét, mint a világbajnok Thomas Lüthi, a tavalyi bronzérmes Talmácsi Gábor vagy éppen az olasz Fabrizio Lai.

ugrás fel