Ami korábban majdnem megvalósíthatatlan álomnak t?nt, jelesül a turbó-dízeles motorkerékpár, most egyre konkrétabb formát ölt egy bajorországi kis gyártó révén. A szóban forgó gép a Neander: az impozáns megjelenés? cruiser prototípusát jelenleg az öreg kontinens útjain tesztelik, hogy górcs? alá vegyék tulajdonságait, viselkedését hosszú távú használat esetén.
A tervez?mérnökök egy tartalmas, nem túl nagy tömeg? motorról álmondtak. Fontos szempont volt, hogy a gázolaj-üzem? er?forrás a lehet? legkevesebb vibrációt bocsássa ki magából, ezért egy kéthengeres, nyolc szelepes építmény felé orientálódtak: egy 1.400 köbcentis, leveg?-olajh?téses egység került a Neanderbe.
A frankeinsteini teremtmény 100 lóer? leadására képes 4.200 percenkénti fordulaton, nyilván a nyomatékkal sincsenek problémái, bár err?l nem áll rendelkezésre közölt adat. Gyorsulása álló helyzetb?l 100 km/órára nagyjából négy másodperc alatt következik be. A kéthengeres cirkáló össztömege 310 kg körüli. Csúcssebessége 240 km/óra, váltója hat sebességes.
Az érdekes m?szaki megoldásokat felvonultató blokk amennyire csak lehet, tisztán dolgozik (speciális sz?r?k szavatolnak az alacsony károsanyag-kibocsátásért) és keveset fogyaszt. S?t nagyon keveset: három-négy liter dízelolajat 100 km-en. A tank 15 literes.
Értékesítését 2007 els? felében kezdi meg a gyártó. Áráról még nincs hivatalos információ.
Legutóbbi hozzászólások