EST. 2002

Assen, 125: Kallio nagy hajrája

Óriási befutóban Mika Kallio megfricskázza a két apriliást, Gadeát és Bautistát: megint kiderült, hogy a KTM pilótája megtanult küzdeni, és a rizikót továbbra is bevállalja, ha kell. (Az viszont újdonság, hogy Finnország himnusza egyre rövidebb, ezen az asseni szombaton már csak nyolc másodperces volt.) Aki látta, aligha vitatja, hogy ez a finn napja volt: a mesterien kivitelezett utolsó körrel az összetettben valamivel közelebb férk?zött Alvaro Bautistához, aki a célegyenes-ráfordító el?tt a f?re hajtva harmadikként ért célba a csapattárs Hector Faubel mögött.

A dobogósok nyilatkozatai

Alvaro Bautista: ‘Nyerni akartam. Nehéz verseny volt. Kallio nagyon jól ment, simán megel?zött a kanyargós részeken. Az utolsó körben a f?re tolt és elúszott a gy?zelem, de ha a világbajnoki tabellára pillantok, azért elégedett vagyok.’

Sergio Gadea: ‘A pálya utolsó részén Kallio és Bautista félelmetesen gyorsak voltak. Örülök ennek a másdik helynek.’

Mika Kallio: ‘Sokáig figyeltem az Apriliákat. Kockázatokat is magamra vállaltam, de csak a hajrában. Ezzel a gy?zelemmel hoztam pár pontot Bautistán.’

Kallio megérdemelten nyert, miután pénteken a pole pozíciót is ? szerezte meg: egyedüli zászlóviv?je a Julian Simon kényszer? kiválásával sújtott csapatnak, de nem úgy néz ki, mint akit majd’ összeroppan a nyomás alatt. Gyors rajt és indulás az élen a finn részér?l, akit árnyékként követ Sergio Gadea, de szokásához híven tapad Bautista is. A forradalom a hatodik körben tör ki, amikor a GP-t vezet? hármas úgy dönt, meglép.

Talmácsi Gábor tartja az üldöz?boly tempóját, amely mellesleg nem mentes a csetepatéktól. Az Apriliák remekül mennek, de a gilerás Corsi is gyors, és egy darabig hiányoznak a Derbik. Aztán viszont megjelenik a mélyb?l Lukas Pesek, aki a rajtrács végér?l indult neki a futamnak, fantasztikus felzárkózásával a végén pedig már a dobogó-közeli helyek voltak számára kilátásban. Szép idénye van a fiatal cseh versenyz?nek, ezúttal is megvillant.

Talma versenye

Reggel a warm up-on még minden rendben volt, Talma ekkor az 5. helyen végzett. A versenyre azonban több mint 10 fokkal emelkedett a h?mérséklet, amit azonnal megérzett a Honda. Már a felvezet? körben elkezdett detonálni, így a rajtrácson még állított rajta Talmácsi Gábor. A 11. helyr?l rajtolt, ami jól sikerült, hiszen azonnal 5 helyet lépett el?re és az els? körben 6-ként haladt át a célvonalon. Majd a futam közben a nem jó karburálás miatt, többször is el?fordult, hogy nem tudott váltani, csak úgy, ha elvett a gázból, ez persze minden alkalommal id?hátrányt jelentett számára.

A mez?ny eleje fokozatosan meglépett a többiekt?l, majd jó ideig tudta tartani magát Talma a második bolyban, de végül a 11. helyen intették le. Talma elmondta, hogyha nincs ez a technikai probléma, akkor sem tudott volna sokkal el?rébb végezni, viszont biztosan tartani tudta volna a lépést Luthivel, Pasinivel. A Holland Nagydíjat kisebb viaskodás után Mika Kallio nyerte, mögötte Gadea és Bautista zárt dobogós helyen. Talmácsi Gábor továbbra is a 8. helyen áll a vb összesítésben és mindent megtesz azért, hogy feltornázza magát a tabellán. Jöv? hétvégén újabb verseny következik, Donington Parkban

Az utolsó kör úgy kezd?dik meg, hogy Gadea van el?nyben, ideiglenesen, mert Bautista és Kallio a pálya minden araszát kihasználják. A finn egy borzasztó nagy kigyorsítással pár méterrel elnyúlik, miközben a spanyol a rázókövet és vesztére a füvet is igénybe veszi nagy igyekezetében,, hogy utolérje. Mondhatjuk tehát, hogy Alvaro elfüvezte az els? két hely egyikét, de Hollandiában ezt legálisan tehette, mert az összetettben 160 ponttal vezet, fórja továbbra is meggy?z? a 113 pontos Kallio és a 103 pontos Gadea el?tt.

A gy?ztes szavai szerint ‘nem csak a 25 pont miatt volt fontos ez a verseny. A Barcelonában történtek után fontos volt visszanyerni a reményt. Egy második hely nem lett volna elég.’

Assen nem hozott szerencsét

Az átépített holland pálya Team Toth egyik versenyz?jének sem hozott szerencsét. Tóth Imi öt helyet javított a rajtpozíciójához képest, de a következ? körben háromszor is megcsúszott és kiszaladt a f?re. A fiatal Tóth ezután csak hajszál híján nem ütötte el az orra el?tt bukó Stefan Bradlt. Az ütközést ugyan elkerülte, de visszaesett a mez?ny végére.

Tóth Imre #45:

‘Ebb?l a versenyb?l is sokat tanultunk. Ezentúl már az edzéseken is teli tankkal fogok edzeni, mert a versenyeken a teli tank, új gumi párosítással nem találom a ritmust. Ahogy fogyott a benzinem és kopottabbak voltak a gumik, kezdtem jobban érezni a motort és gyorsulni. Még az is lehet, hogy a versenyre is egy-két körös gumikkal fogok kimenni. Nem én lennék az egyetlen ezzel a rajtrácson.’

Talma a tizenegyedik helyen zárta a számára nem egyszer? versenyt, míg Tóth Imi a 29. pozícióban a célban.

125kcm Holland Nagydíj, végeredmény

1. KTM Mika KALLIO FIN 38’51.450
2. APRILIA Sergio GADEA SPA 38’51.572
3. APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 38’51.578
4. GILERA Simone CORSI ITA 38’58.243
5. DERBI Lukas PESEK CZE 38’58.278
6. APRILIA Hector FAUBEL SPA 39’02.097
7. APRILIA Mattia PASINI ITA 39’02.141
8. HONDA Thomas LUTHI SWI 39’02.385
9. APRILIA Pablo NIETO SPA 39’04.747
10. APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 39’04.786
11. HONDA Gabor TALMACSI HUN 39’04.880
12. APRILIA Joan OLIVE SPA 39’12.274
13. HONDA Mike DI MEGLIO FRA 39’16.228
14. HONDA Sandro CORTESE GER 39’19.326
15. DERBI Nicolas TEROL SPA 39’20.222
16. HONDA Bradley SMITH GBR 39’28.912
17. APRILIA Lorenzo ZANETTI ITA 39’30.644
18. APRILIA Manuel HERNANDEZ SPA 39’37.964
19. HONDA Joey LITJENS NED 39’38.834
20. HONDA Michele CONTI ITA 39’39.361
21. APRILIA Vincent BRAILLARD SWI 39’39.824
22. KTM Michael RANSEDER AUT 39’40.330
23. HONDA Georg FROEHLICH GER 39’50.718
24. HONDA Lorenzo BARONI ITA 39’50.823
25. HONDA Esteve RABAT SPA 39’50.905
26. APRILIA Simone GROTZKYJ ITA 39’54.566
27. APRILIA Roberto TAMBURINI ITA 39’56.887
28. MALAGUTI Hiroaki KUZUHARA JPN 39’57.053
29. APRILIA Imre TOTH HUN 40’07.721
30. APRILIA Dino LOMBARDI ITA 40’08.591
31. KTM Stefan BRADL GER 40’30.482
32. APRILIA Robert MURESAN ROU 39’17.662
33. HONDA Patrick vd WAARSENBUR NED 39’40.938 34.

Kiestek
10 APRILIA Angel RODRIGUEZ SPA 37’24.627
44 APRILIA Karel ABRAHAM CZE 38’02.392
78 APRILIA Hugo VAN DEN BERG NED 38’03.338
29 APRILIA Andrea IANNONE ITA 28’30.693
32 HONDA Fabrizio LAI ITA 19’57.482
93 HONDA Gert-Jan KOK NED 16’28.513
7 MALAGUTI Alexis MASBOU FRA 12’50.020
12 APRILIA Federico SANDI ITA 12’50.184
15 APRILIA Michele PIRRO ITA 7’56.973
21 APRILIA Mateo TUNEZ SPA 39’46.385

ugrás fel