Mosolyokkal és egy csepp jókedvvel végz?dött a Katalán Nagydíj, pedig drámaian kezd?dött minden. Valentino Rossi nagyot versenyzett, verhetetlen volt a pályán a megismételt rajt után. A futam ugyanis a lehet? legrosszabbul vette kezdetét: Capirossi és Gibernau ütköztek egymásnak az indulást követ?en, még az els? kanyar el?tt: a spanyol féktárcsái blokkoltak és elszabadult a pokol. A dominó-elv érvényesült, földre került Melandri, Pedrosa, Hopkins és De Puniet is. A legjobban Capirossi és Melandri állapotáért lehetett aggódni: a megvadult motorok között hánykódtak és rongybabaként sodródtak a bukótérbe, miután nagy sebességgel az aszfaltra huppantak. Gibernau is hatalmas ütéseket kapott. Pedrosáék elesése szinte csak körítés volt. Egy pillanatra megállt az élet a pályán, a futamot természetesen piros zászlóval megszakították. Csak akkor lélegezhetett föl valamelyest a mez?ny, amikor kiderült, egyik társuknak sincs életet veszélyeztet? vagy maradandó sérülése.
Hála az égnek komolyabb sérülés nélkül úszta meg a nem mindennapi rajtbalesetet minden érintett pilóta. Nagyon veszélyes helyzetet teremtett, hogy Sete Gibernau Ducatija meglökte a csapattárs Loris Capirossiét. A spanyol els? fékkarja bezárt, a versenyz? katapultált a nyeregb?l, a motorja felett uralmát veszt? Capirex pedig elsodorta Marco Melandrit. Földre került John Hopkins, aki Daniel Pedrosát rántotta magával, és nem úszta meg Randy De Puniet sem az esést. Gibernaut és a földön maradó Melandrit a pálya kórházába vitték, Capirossi saját lábán ment föl a Clinica Mobile lépcs?jén. Claudio Costa, a mozgó klinika f?orvosa elmondta, hogy Gibernaunál mellkasi traumát, agyrázkódást és a bal váll rándulását állapították meg az els? vizsgálatok, és valószín?leg újra eltörött a spanyol korábban már sérült kulcscsontja. Hasonló trauma érte Melandrit, neki is a bal válla ficamodott ki és agyrázkódást szenvedett. Capirossi esetében az teheti komplikálttá a helyzetet, hogy ? tavaly Ausztráliában komoly mellkasi sérülést szedett be, a tüdeje perforálódott akkor. Az olaszt tüzetesen vizsgálják, hogy pontosítsák a diagnózist. Ezek az els? hírek, melyek közvetlenül a GP alatt és után jutottak ki. |
Capirossi az els? vizsgálatok után maga állt föl és mondta: ‘jól vagyok’. Hogy pontosan hogyan van, azt a behatóbb orvosi vizsgálatok mondják meg, hiszen az olasz tavalyi Phillip Island-i balesete miatt kérdeses, hogy nincs-e bels? sérülés (a barcelonai kórházi hírek szerint nincseken – a szerk.). Rosszabbul járt Melandri, akinek id? kellett, hogy visszanyerje emlékezetét, agyrázkódása van, rándult a bal kulcscsontja és válla. Gibernauval kapcsolatban a legnagyobb szerencsétlenség, hogy újra eltörött a kulcscsontja. Az ?t kórházba szállító ment? egyébként útközben egy kamionnal karambolozott, és a spanyol éppen a beteg vállára esett rá a kocsiban. Elemi állapotú pech. Setét hétf?n m?tik Barcelonában, felépüléséhez jópár hét is kellhet.
Fél órát csúszott így a verseny rajtja. A bizonytalanság ugyan tovat?nt, de a nagy ijedtség után nem lehetett egyszer? dolga a versenyz?knek. A második startnál Vermeulen Suzukija hallgat el a rajtrácson, jöhet tehát a harmadik rajt, ami végtére is a késleltetett második… kemény világ, fokozódó feszültség. John Hopkins megy el legjobban, de Casey Stoner villámként követi és ott van Nicky Hayden és Kenny Roberts is. Shinya Nakano mögött a rútul beragadt Rossi. A japán menetelése nem tart sokáig, mert el?bb megbüntetik rajtkiugrása miatt, majd kizárják, mivel nem jött ki a boxba a ride through-ra.
Rossi hibázott ugyan a rajtnál, de hat kör elteltével már a harmadik helyen áll. Közvetlen riválisai közül csak Hayden van ott a környéken, hiszen Pedrosa hátul bóklászik, a többiek pedig kihullottak. Megindul hát a támadás, amihez maximálisan partner a Yamaha M1. Hatalmas ritmusban megy Valentino, és meg sem áll a gy?zelemig: mikor beintik neki, hogy ott van mögötte Hayden, megint rátesz egy lapáttal. Stoner elesik a kilencedik körben, eggyel kés?bb De Puniet, és ekkor már Elias sincs versenyben. Az élen Hayden nem is er?lteti nagyon az attakot, boldog a 20 megszerzett pontjával. Nem is lett volna sok értelme megindulni Rossi után, csak a kockázatokat halmozta volna az amerikai.
A harmadik helyért óriási csatát vívott Kenny Roberts és John Hopkins. Az új vázzal szerelt KR Michelin gumikkal és Honda-blokkal remekül ment ezen a katalán futamon. A suzuki megel?zte ellenfelét, Roberts vissza, végig közel volt egymáshoz a két amerikai. ‘Dobogón vagyok, el sem hiszem. Ezer éve voltam itt utoljára, utoljára 2000-ben a Japán Nagydíjon. Most nagyon hittem benne, hogy sikerülhet, hogy megmutathatom a világnak, hogy élek.’
A dobogósok nyilatkozatai
|
|
Valentino Rossi: ‘Nagyon kemény volt újra elindulni azok után, ami az els? rajtnál történt, különösen Melandri állapotáért aggódtam. Elrontottam a második indulásomat, de ahogy teltek a körök, egyre jobban ment a motorozás. Az utolsó körökre szépen el is tudtam húzni.’ Nicky Hayden: ‘Egész hétvégén bajaim voltak, ma, a versenyen jobban mentek a dolgok. Rossi nagyon jó volt.’ Kenny Roberts: ‘Örömmel tölt el ez a dobogós hely. Olyan volt, mintha egy hazai versenyen futottam volna. Sokat javult a váz és a felfüggesztések is.’
|
Hopkinsnak megint nem sikerült a pódium, de legalább megmentette a Bridgestone és a Suzuki becsületét egy borzalmas nap után. Ötödik Colin Edwards, aki néhány jó körének köszönhet?en megverte Vermeulent. Aztán Makoto Tamada, aki épphogy megel?zte a Dunlop-gumis Yamahát nyergében Carlos Checával. Leszakadva mindenkit?l értek célba Ellison, Hoffman és Cardoso.
Az összetettben Hayden vezet 119 ponttal, Capirossi maradt 99-en, Rossi 90 egységgel már harmadik. Folytatás jöv? héten szombaton az új asseni pályán: jön a Holland Nagydíj.
MotoGP, Katalán Nagydíj
|
|
1. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 41’31.237 Kiestek Az els? rajt után kiestek Kizárva
|
Legutóbbi hozzászólások