EST. 2002

Barcelona, 250: Loca vezetett, Dovi nyert

Mi hiányzott Andrea Doviziosónak, hogy aláhúzza els?ségét a negyed literes osztályban? Egy szép gy?zelem, és ha lehet, az els? számú ellenfél saját pályáján. És egy olyan helyszínen, ami a papírforma szerint az egyik legrosszabb az ? Hondájának. Dovizioso megnyerte a Katalán Nagydíjat, ezzel 133-108 arányban módosította az összetettet Jorge Lorenzóval szemben. A hondás sikere számunkra azért lehet fájó, mert az utolsó körig Roberto Locatelli vezetett. Dovi ekkor indított nagyszabású támadást De Angelis ellen, és ennek végül Loca itta meg a levét, akit a San Marinói márkatárs agresszíven, de szabályosan meglökött, és ezzel a negyedik helyre esett vissza a Team Toth olasza.

Füstbe ment terv

Tóthék els? évüket kezdték meg idén a 250-es géposztályban, ahol 2000. év 125-ös világbajnoka, Roberto Locatelli képviseli a magyar színeket. Loca a hetedik helyr?l repül?rajtot vett és els?nek fordult be a célegyenes végén. A 23 körös versenyen összesen tíz körön keresztül vezette a mez?nyt és a legrosszabb helyezése is dobogót ért a Doviziosóval és De Angelis-szel vívott csatában. Az utolsó kört Loca kezdte meg els?ként és a csapat lélegzet-visszafojtva figyelte az eseményeket. A cél végén azonban Alex De Angelis egy olyan helyen próbálta megel?zni az olasz versenyz?t, ahol már nem volt arra elég helye. Nekiment Locatellinek, kilökve ?t a gy?zelemért, de legalábbis a dobogóért vívott harcból.

Roberto Locatelli#15: 4. hely „Nagyon sajnálom a mai versenyt. Összességében véve a negyedik hely jó, de ahhoz, hogy ezt én is elhiggyem, aludnom kell egy nagyot. A csapatom remekül dolgozott és a motorom fantasztikus gyors volt. Egy kicsit csúszkált néha alattam a kopott gumi a vége felé, de tökéletes kontrol alatt tartottam. De Angelis túl hosszan fékezett. Én az ideális íven voltam, míg ? úgy jött be, mintha az lett volna az utolsó esélye az el?zésre, pedig akkor még volt egy körünk hátra. Tudom, hogy ez a motorsport, de azért elkeserít, hiszen nyerhettem volna, de a dobogóra biztos felálltam volna. Túl sok a volna, sajnos.’

 

Pedig Locatellivel, a vb legjobb privát versenyz?jével kezd?dött a futam, aki félelmetes tempót diktálva ment el a rajt után, mögötte Alex Debon a szerencsétlenül járt Barbera motorján. A legjobbak vonatba rendez?dtek, Lorenzo maradt el, aki különféle csetepatéi miatt nem tudta támadni az elejét.

Dovizioso is szökne, de a többiek nem hagyják. Lorenzo úgy t?nik, végleg beragad a japánok, Takahashi és H. Aoyama közé, de aztán késsel a foga között iramodik az élboly után. Debon egyre lassul, Lorenzo pedig már az el?l haladó Locatellit, De Angelist és Doviziosót fenyegeti. Két körrel a vége el?tt kezd?dik meg a nagy csata. Dovizioso a Honda minden atomját kihasználja, és végül (miután Locatelli a szélre kerül) 95 ezreddel nyer Lorenzo el?tt, dobogón De Angelis, negyedik Locatelli.

Locatelli: ‘Mindig ott vagyunk az elején és megint megmutattuk, hogy képesek vagyunk vezetni egy futamot és a gy?zelemért síkraszállni. Köszönöm De Angelisnek, hogy sikerült megnyeretnünk a versenyt egy Hondával, mivel miel?tt meglökött és kitett a szélre, három Aprilia volt a dobogón.’

De Angelis: ‘Sajnálom Locatellit, de váll a váll melletti helyzetben történt az eset, korrekt versenyhelyzetben. Hárman voltunk egymás mellett a kanyarban. Köszönöm az Apriliának.’

Dovizioso: ‘Okos versenyen vagyok túl, de most nemcsak az eszemet használtam, a szívem is benne van ebben a gy?zelemben. Az utolsó körökben nagyon meghúztam, mert le akartam rázni Lorenzót. Megpróbáltam szökni a létez? összes módon, de nem ment. Nagon boldog vagyok, hogy megnyertem els? 250-es nagydíját.’

Lorenzo: ‘Az elején sok id?t vesztegettem el, De Angelis és Debon feltartottak. Javítanom kell.’

250kcm, Katalán Nagydíj


1. HONDA Andrea DOVIZIOSO ITA 41’28.179
2. APRILIA Jorge LORENZO SPA 41’28.274
3. APRILIA Alex DE ANGELIS RSM 41’28.601
4. APRILIA Roberto LOCATELLI ITA 41’29.766
5. APRILIA Alex DEBON SPA 41’31.315
6. KTM Hiroshi AOYAMA JPN 41’32.211
7. HONDA Yuki TAKAHASHI JPN 41’32.251
8. APRILIA Sylvain GUINTOLI FRA 41’35.494
9. APRILIA Anthony WEST AUS 42’11.286
10. HONDA Martin CARDENAS COL 42’11.372
11. KTM Manuel POGGIALI RSM 42’11.761
12. APRILIA Andrea BALLERINI ITA 42’12.584
13. APRILIA Jules CLUZEL FRA 42’20.605
14. HONDA Arturo TIZON SPA 42’33.655
15. HONDA Fabricio PERREN ARG 42’37.050
16. HONDA Arnaud VINCENT FRA 42’37.735
17. APRILIA Jordi CARCHANO SPA 42’41.092
18. APRILIA Alessio PALUMBO ITA 43’10.480
19. APRILIA Luca MORELLI ITA 43’15.808

Kiestek
9 APRILIA Franco BATTAINI ITA 31’56.679
45 HONDA Dan LINFOOT GBR 30’02.158
58 GILERA Marco SIMONCELLI ITA 22’11.846
17 APRILIA Franz ASCHENBRENNER GER 16’54.939
96 APRILIA Jakub SMRZ CZE 12’50.788
25 APRILIA Alex BALDOLINI ITA 11’50.934
73 HONDA Shuhei AOYAMA JPN 5’32.560


ugrás fel