EST. 2002

Barcelona: Rossi, Dovizioso és Bautista pole-ban

125

Száraz pálya és hamisítatlan katalán június fogadta a 125-ösöket a második kvalifikációs edzésre, így már senkinek nem volt oka takarékoskodni: és valóban, az els? pillanattól nagyon er?s tempót diktált a mez?ny. Alvaro Bautista ment a leghatározottabban, meg is szerezte a t?le várt pole pozíciót, jelent?s, 281 ezredes el?nnyel Mika Kallio el?tt: a finn motorja épp akkor ment tönkre, amikor legjobb körét regisztrálva a második helyre ugrott föl. Minden bizonnyal kökeményen fog harcolni a harmadik kockából rajtoló Pablo Nieto és a mell?le induló Hector Faubel, hogy tartsák magukat és versenyben legyenek az els? helyekért. Az olasz színeket a második sort megnyitó Pasini képviseli a rajtrács elején, egyébként nem sok sót ettek meg a taljánok ezen az edzésen.

Hatodik helyen a szintén spanyol Julian Simon, akit a betegen, lázasan motorozó Lukas Pesek követ. Simone Corsi megel?zte a meglep?en jól teljesít?, ugyancsak hazai Nico Terolt. Aki mögé szorult a világbajnok Lüthi és a másik hispán ász, Gadea. Talmácsi Gábornak nem jött jól ki a lépés: tizenharmadik csak a magyar: ennyire hátulról még nem indult a Honda Humangest pilótája ebben az évadban. Tóth Imi a harminckettedik helyr?l vághat neki a vasárnapi Nagydíjnak.

125kcm, a rajtrács összetétele

1. APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 1’50.281
2. KTM Mika KALLIO FIN 1’50.504
3. APRILIA Pablo NIETO SPA 1’50.549
4. APRILIA Hector FAUBEL SPA 1’51.082
5. APRILIA Mattia PASINI ITA 1’51.152
6. 60 KTM Julian SIMON SPA 1’51.186
7. DERBI Lukas PESEK CZE 1’51.338
8. GILERA Simone CORSI ITA 1’51.379
9. DERBI Nicolas TEROL SPA 1’51.418
10. HONDA Thomas LUTHI SWI 1’51.454
11. APRILIA Sergio GADEA SPA 1’51.481
12. HONDA Fabrizio LAI ITA 1’51.834
13. HONDA Gabor TALMACSI HUN 1’51.864
14. APRILIA Joan OLIVE SPA 1’52.047
15. MALAGUTI Tomoyoshi KOYAMA JPN 1’52.066
16. APRILIA Andrea IANNONE ITA 1’52.184
17. APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 1’52.201
18. APRILIA Lorenzo ZANETTI ITA 1’52.384
19. HONDA Sandro CORTESE GER 1’52.404
20. HONDA Esteve RABAT SPA 1’52.548
21. HONDA Bradley SMITH GBR 221.4 21 1’52.659
22. HONDA Aleix ESPARGARO SPA 1’52.745
23. HONDA Lorenzo BARONI ITA 1’52.760
24. HONDA Mike DI MEGLIO FRA 1’52.897
25. APRILIA Dino LOMBARDI ITA 1’53.028
26. APRILIA Mateo TUNEZ SPA 1’53.078
27. APRILIA Michele PIRRO ITA 1’53.098
28. DERBI Pol ESPARGARO SPA 1’53.125
29. APRILIA Manuel HERNANDEZ SPA 1’53.158
30. APRILIA Simone GROTZKYJ ITA 1’53.199
31. APRILIA Karel ABRAHAM CZE 1’53.263
32. APRILIA Imre TOTH HUN 1’53.303
33. MALAGUTI Alexis MASBOU FRA 1’53.407
34. HONDA Michele CONTI ITA 1’53.421
35. APRILIA Federico SANDI ITA 1’53.474
36. HONDA Joey LITJENS NED 1’53.821
37. KTM Michael RANSEDER AUT 1’53.860
38. APRILIA Vincent BRAILLARD SWI 1’53.960
39. APRILIA Hugo VAN DEN BERG NED 1’54.435
40. APRILIA Angel RODRIGUEZ SPA 1’54.535
41. APRILIA Roberto TAMBURINI ITA 1’56.219

MotoGP

Olasz-amerikai focimeccs este a németországi vébén és olasz-amerikai találkozó a Montmeló aszfaltján is. Érdekes, hogy Valentino Rossit nem azok az ellenfelek szorították meg, akikre számítani lehetett: ? maga Dani Pedrosától tartott a leginkább, aki csak tizenegyedik. Sete Gibernau, aki idén ugyan nem sok mindent csinált, mégis titkos favoritként számoltak vele sokan, tizenharmadik. A Ducatival listavezet? Loris Capirossi ötödik, és mögötte sorjáznak a kötelez? esélyes, ám hátrányban lév? hondások hárman.

Rossival az els? sorban tehát két amerikai pilóta, jelesül John Hopkins a Suzukival, egyben a legjobban futó Bridgestone-versenyz?ként. Mögötte, a harmadik helyen az a Kenny Roberts, aki édesapja ‘házi készítés?’ motorjával végre nem csak a pénteki napon alkot maradandót. Az új vázzal szerelt KR okozhat meglepetést, üde színfolt a rajtrácson: Roberts pedig fogadkozik. Mindenesetre olyan emberek veszik körül a Doktort a rajtrácson, akik nem sok vizet zavarnak az összetettben: minden adott tehát Valentinónak, hogy újra sikeres legyen.

A második sorban csak Bridgestone-gumis motorok: Chris Vermeulen szárnyalt a másik kék Rizla Suzukival, ötödik Capirex (? még megtámadhatja Rossit, a rend kedvéért: nyolc tizedet kapott a pole-id?t?l), és beverekedte magát az élr?l rajtoló szextettbe Shinya Nakano a Kawasakival. Rejtély, hogy mi történt a MotoGP szombati edzésén, egy azonban biztos: Valentino esélyesebb, mint az év során bármikor.

MotoGP, a rajtrács összetétele

1. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 1’41.855
2. SUZUKI
John HOPKINS USA 1’41.984
3. KR211V
Kenny ROBERTS JR USA 1’42.055
4. SUZUKI
Chris VERMEULEN AUS 1’42.211
5. KAWASAKI
Shinya NAKANO JPN 1’42.216
6. DUCATI
Loris CAPIROSSI ITA 1’42.247
7. HONDA
Nicky HAYDEN USA 1’42.305
8. HONDA
Casey STONER AUS 1’42.344
9. HONDA
Marco MELANDRI ITA 1’42.492
10. KAWASAKI
Randy DE PUNIET FRA 1’42.620
11. HONDA
Dani PEDROSA SPA 1’42.648
12. YAMAHA
Colin EDWARDS USA 1’42.655
13. DUCATI
Sete GIBERNAU SPA 1’42.712
14. HONDA
Toni ELIAS SPA 1’42.853
15. HONDA
Makoto TAMADA JPN 1’42.869
16. YAMAHA
Carlos CHECA SPA 1’43.606
17. DUCATI
Alex HOFMANN GER 1’44.626
18. YAMAHA
James ELLISON GBR 1’44.727
19. DUCATI
Jose Luis CARDOSO SPA 1’45.562

250

Andrea Dovizioso megtréfálta az Apriliákat: nem először ebben a szezonban. A vasárnapi futamon három noalei motor iramodhat el a hondás Dovi mellől, aki hosszú célegyenes ide, gyengébb motorerő oda, hajszálra pontosan egy tizedet mért Jorge Lorenzóra. A pénteki Q1-en nyerő tesztpilóta Alex Debon és a San Marinói Alex De Angelis indulhatnak még az első sorból.

Végsebességre verhetetlen Loca

Ha lehet ma még melegebb volt Barcelonában, a montmelói pályán, mint az el?z? napokban. A nagy h?ség egyaránt megviselte a versenyz?ket, a csapattagokat és a motorokat is. A versenyz?k éjjel is nehezen aludtak a nyomasztó meleg miatt. A délel?tti szabadedzésen mindkét versenyz?, Roberto Locatelli és Tóth Imi is megpróbálták tökéletesebbre hangolni az Apriliákat. Loca és csapata tegnap a délel?tti remek edzésels?ség után rossz irányba indultak el a beállítások finomítását illet?en és ez a lépés a mai napra is rányomta a bélyegét.

Tóth Imi el?ször dolgozik együtt ezen a hétvégén két új segít?jével, akikkel megpróbálják a nyolcad-literes gép gyermekbetegségeit megoldani.

Tóth Imi #45: „ Rengeteget haladtunk a futóm?vel el?re. Nagyon nagy segítség, hogy itt van mellettem ez a szakember. Nem koncentráltunk az id?kre, hanem az eddigi versenyek során hátráltató gondot próbáltuk megoldani. Ezen kívül versenygumikat is teszteltem. Délután az id?mér?n brutális meleg volt, ami rengeteget kivett bel?lem. Ahogy azt már említettem, az új emberek nem tudnak csodát tenni egy nap alatt, de az biztos, hogy a jöv?t tekintve, sokat segíthetnek majd.”

A negyed-literesek kvalifikációján Loca mindent megtett, hogy egy el?kel? helyre hozza be a Team Toth Apriliát. Az utolsó gyors körét szerencsétlenségére már nem tudta megkezdeni, mivel pontosan az edzés utolsó másodpercében haladt át a célvonalon és leintették. Az olasz versenyz? tovább faraghatott volna az idejéb?l, ha egy másodperccel korábban érkezik a célegyenesbe.

Roberto Locatelli #15: „ Örülök, hogy a tegnapihoz képest sikerült több, mint egy másodpercet javítanom úgy, hogy végig versenygumival mentem és nem használtam a puhább keveréket. Maradt még a holnap reggeli bemelegítésre is munkánk, de amint látod te is, még a b?rruhámat sem vettem le az edzés vége óta. Itt ülünk és próbáljuk kitalálni, hogy még hogyan tudnánk javítani a futóm?vön. Végsebességre nincs gond, egész hétvégén az én Apriliám volt a leggyorsabb, ami a versenyen még jól jöhet.”

A második sorba küzdötte föl magát a Team Toth színeiben Roberto Locatelli, akinek utolsó gyorsköre már nem számított bele a hivatalos végeredménybe, így nem javíthatott hetedik pozícióján. A hondás Shuei és a KTM-es Hiroshi Aoyama vág neki a versenytávnak Loca mellől, míg a cseh Jakub Smrz ért még oda épphogy a líneába, a kilencedik helyre szorítva Yuki Takahashit.

250kcm, a rajtrács összetétele

HONDA Andrea DOVIZIOSO ITA 1’46.792
2. APRILIA Jorge LORENZO SPA 1’46.892
3. APRILIA Alex DEBON SPA 1’47.040
4. APRILIA Alex DE ANGELIS RSM 1’47.718
5. HONDA Shuhei AOYAMA JPN 1’47.852
6. KTM Hiroshi AOYAMA JPN 1’47.885 250
7. APRILIA Roberto LOCATELLI ITA 1’47.939
8. APRILIA Jakub SMRZ CZE 1’47.943
9. HONDA Yuki TAKAHASHI JPN 1’47.978
10. APRILIA Jules CLUZEL FRA 1’48.211
11. GILERA Marco SIMONCELLI ITA 1’48.230
12. APRILIA Sylvain GUINTOLI FRA 1’48.319
13. APRILIA Andrea BALLERINI ITA 1’48.443
14. APRILIA Anthony WEST AUS 1’48.596
15. APRILIA Franco BATTAINI ITA 1’48.811
16. KTM Manuel POGGIALI RSM 1’49.031
17. HONDA Martin CARDENAS COL 1’49.
18. HONDA Arturo TIZON SPA 1’49.408
19. APRILIA Jordi CARCHANO SPA 1’49.702
20. APRILIA Alex BALDOLINI ITA 1’50.468
21. HONDA Arnaud VINCENT FRA 1’50.627
22. HONDA Fabricio PERREN ARG 1’50.879
23. APRILIA Alessio PALUMBO ITA 1’51.393
24. APRILIA Franz ASCHENBRENNER GER 1’51.548
25. HONDA Dan LINFOOT GBR 1’51.793
26. APRILIA Luca MORELLI ITA 1’52.258

ugrás fel