Egy ezredmásodperccel, azaz nagyjából hét centiméterrel nyerte meg az Olasz Nagydíjat Mattia Pasini, aki szamarat festetett sisakjára erre a versenyre. ‘Szamarat, mert egyszer?en eldobáltam a futamokat’ mondta ? maga. Hazai gy?zelme után talán minden megváltozik: az összetettben harmadik helyre ugrott fel az olasz. Pasini már az elején megpróbált szökni, de hamar odaért a nyomába Fabrizio Lai a Hondával, majd jött Alvaro Bautista, a vb pontversenyének éllovasa, aki tudta: ezen a pályán nem szabad elengednie csapattársát-riválisát. Lukas Pesek, aki els? csehként a történelemben pole pozícióból indulhatott gyorsasági világbajnoki versenyen, nagyon rosszul rajtolt, de pár kör alatt fölzárkózott az élbolyra.
Hármas csoport alakult ki az elején, amelyet egy négyesfogat követett: abban két Aspar-pilóta Sergio Gadea és Hector Faubel személyében, és a Mika Kallio, Julian Simon összetétel? KTM-különítmény.
Talmácsi Gábor az elején úgy t?nt, tartja az els?k tempóját, aztán a 13. helyig is leesett, ahonnan azonban volt számára visszaút. Az els? csetepaték idején kapott fekete zászlót Andrea Iannone (kiugrott a rajtnál, aztán nem teljesítette a ride through büntetést), s ekkor esett el csúnyán Federico Sandi, akit a bukótérb?l egyenesen az orvosi központba szállítottak.
A két Aprilia szökött Pesek Derbijével a szélárnyékben: hamar kiderült ugyanis, hogy Pasini és Bautista nem tudják lerázni a cseh fiút, akinek menedzsere egyébként Davide Brivio. Két körrel a vége el?tt indított támadást Pesek: a Correntaio kanyarban olyan sz?ken vette az ívet, aminél sz?kebben aligha lehet, az élre állt, de az azt követ? kanyarokban elveszítette vezet? pozícióját. Az utolsó körben aztán megint el?zés ugyanott, de a célegyenesre már Pasini és Bautista fordul a leggyorsabban, akik egymással befutóznak a gy?zelemért. Milliméterek döntenek arról, hogy a nyertes az olaszok kedvenc ‘szamara’.
Talma versenye
|
|
Napsütésre ébredtek a versenyz?k, a csapatok és mindenki aki, személyesen is ott volt ma Mugellóban. A bemelegít? edzésen Talmáék kipróbálták a kisebb kerekeket. A warm up-ot az 5. helyen zárta. A 20 körös futam 11.00 órakor startolt, Talma a 7. helyr?l indult és az elrajtolás után is e hely környékén fordult. Pasini és Bautista húzott el el?ször, kés?bb csatlakozott hozzájuk Lukas Pesek is, majd három bolyra szakadt a mez?ny. Utóbbiban Talma is végig harcolt a jobb pozicíóért és az utolsó méterekig kitartva megverte ezt a csoportot és 8. helyen ért célba. Talmácsi Gábor nyilatkozata : ‘Jobbra számítottam. Minden t?lem telhet?t megtettem, de ma ennyire volt képes a Hondám. Semmi különösebb probléma nem volt, egyszer?en ennyire volt elég a technika. Nagyon látszódott, hogy ez a pálya kifejezetten az apriliások pályája, akik ma is nagyon jól szerepeltek. Nagy volt a helyezkedés abban a bolyban, ahol mentem és nagyon jó érzés volt, hogy nekem sikerült els?ként áthaladnom a célvonalon közülük. A versenyen nem igazán éreztem a vállamat, nem arra koncentráltam, a leintést követ?en viszont egyre jobban fáj, örülök, hogy végig bírtam.’ |
A követ? boly(ok)ban, ahol Talma is haladt, folyamatos volt a verekedés. Kallio nem tudta megvédeni negyedik helyét, az Apriliákkal nem nagyon lehetett mit kezdeni ezen a vasárnapon: az MVA Aspar csapat tagjai megint fantasztikusan futottak. Talmácsi Gábor számára a nyolcadik hely volt a tét, amit meg is szerzett Thomas Lüthi ellenében: így övé a legjobb Honda a tabellán, a két KTM mögött. Tóth Iminek nem sikerült följebbtornásznia magát, végül a kiesések miatt 25. helyen ért célba.
Tóth Imi versenye
|
|
Jól kezd?dött a mai nap a Team Toth számára. A reggeli bemelegít? edzésen Roberto Locatelli remekelt és a második leggyorsabb id?t motorozta. A 125-ös rajtrácson azonban beborult az ég a csapat felett. Imi motorja nagyon nehezen indult el, hiába próbálta magát lökni a magyar versenyz?, mire er?re kapott a motor, szinte az egész mez?ny megel?zte. Miután az adrenalin végigfutott Imin, megpróbált felzárkózni. A kanyarokban rendre utolérte és tolta maga el?tt az ellenfeleket, de a kanyarokból kifelé jövet a motor nem gyorsult és rendre lemaradt a többiekt?l, még akkor is utolérték, ha ? jött ki els?nek a kanyarból és volt némi el?nye. A probléma oka a karburáció lehetett, mivel ma lényegesen melegebb volt, mint az el?z? napokon. Tóth Imi #45: 25. hely „Nagyon el vagyok keseredve. Reggel a bemelegítésen már jól elkaptam a ritmust és akkor még semmi gond nem volt. Amikor rajtoltunk, hiába löktem magam, nem indult el a gépem. Megszállottként próbáltam zárkózni az el?ttem lév?kre, a kanyarokban rajta voltam a nyakukon, de elmentek mellettem az egyenesekben. Olyan érzés ez, mintha futnál az orkán erej? széllel szembe. Próbálkozol, haladsz is egy kicsit, de nem eléggé.” |
Pasini kitör? örömmel fogadta gy?zelmét, nagy fegyvertény számára a siker a peches versenyek után. Bautista 119 ponttal továbbra is vezeti a világbajnokságot, s?t növelte el?nyét a 88 pontos Kallióval szemben. Pasini 74 egységgel harmadik. Bautista nyilatkozata sokat mond: ‘Valójában nagyon örülök Mattia sikerének, megnyerte az ? GP-jét, én meg hazaviszek húsz pontot. Két hét múlva Barcelonában remélem, én jövök.’ Pesek sportszer?en ismeri el, hogy kikapott, de legalább már tudja, hogy van keresnivalója. ‘Láttam Mattia arcát: nagyon boldog. Én is az vagyok miatta, gratulálok a sikeréhez.’
125cc Olasz Nagydíj, végeredmény
|
|
1. APRILIA Mattia PASINI ITA 40’00.412 Kiestek 63 HONDA Mike DI MEGLIO FRA 38’28.065 Kizárva 29 APRILIA Andrea IANNONE ITA |
Legutóbbi hozzászólások