MotoGP
Lehetett már érezni el?szelét annak, hogy a Ducati képes nagy dolgokra a hazai versenyen. A pénteki nap után az is világossá lett, hogy Sete Gibernau tartani tudja a lépést a csapattárs Loris Capirossival. Olyannyira, hogy a szombati, tétre men? id?mér?n meg is el?zte olasz kollégáját, s mivel erre a mez?nyb?l egyedül ? volt képes, megszerezte hát a pole pozíciót a vasárnapi futamra. Gibe kett?s céllal motorozhat: egyrészt szeretné megverni Rossit idegenben, másrészt bizonyítana a Ducati-vezetésnek, hogy mégsem volt rossz ötlet ?t leigazolni. Legjobb köre egy félelmetes 1’49-en belüli forduló a gyönyör?en száraz Mugellón. A Bridgestone-ok ilyen körülmények között fantasztikusan segítik az olasz motort.
Capirex szerette volna a pole-t, de nagyon. Nem spórolt egy szemernyit sem, végül 89 ezreddel maradt le a h?n áhított célról. Boldog viszont Rossi, aki annyi balszerencse után végre képes egy normális edzést produkálni, nem kell futnia az élboly után: új sisakja van, legalább kétezer emberrel paroláz a paddockban, olyan, mint egy gyerek. Mint szokott, régebben… a pályán szuperh?sök, azon kívül egyszer? emberek, ez alighanem érvényes mindegyikükre. Emberek, akik örülnek, dühösek vagy éppen becsvágyóak
Nicky Hayden nyitja a második sort a leggyorsabb Hondával, 243 ezrdere Gibernautól. A megszokottnál kevésbé brillíroznak az öthengeresek. Aztán Shinya Nakano, aki nagyon ügyesen bánt az aerodinamikailag megújított, szélcsatornában tesztelt Kawasakival. Mögötte Marco Melandri, aki tisztában van vele, hogy robbantania kell a rajtnál, ha menni akar az elejével.
Hopkins és a Suzuki hátránya már egy mp, Pedrosa és Stoner gyengébb edzése pedig azt támasztja alá, hogy nehéz a toszkánai pálya azoknak, akik idén debütáltak a MotoGP-ben. Azért az ifjak még így is jobbak, mint Tamada, Roberts és Elias. Carlos Checa nagy megelégedésére megveri Colin Edwardst (a m?szaki különbségek jelent?sek a privát, Dunlop-gumis Yamaha és a gyári, michelines M1 között), ezen talán még Davide Brivio és Lin Jarvis is elgondolkodik.
125
Jól jött ki a lépés a cseheknek a mugellói edzéseken: Jakub Smrz pénteki 250-es ideiglenes pole pozíciója után itt van Lukas Pesek ‘igazija’ a nyolcad literes osztályban. Benne volt már régóta a leveg?ben, hiszen a prágai illet?ség? Pesek már jó ideje remekül megy a Derbi nyergében. Szombati teljesítményével nemcsak az els? rajtkockát szerezte meg a futamra, de Steve Jenkner 2004-es pályacsúcsát is átadta a múltnak.
Hiába nyújtotta meg lépteit az utolsó nagy hajrában Mattia Pasini, a gyorskör csak a második helyre volt elég. Az olasz srác minden bizonnyal a motorsport történetének legönkritikusabb sisakját viseli az Olasz GP-n: egy szamarat mintáz a bukó, jelezve azt, hogy Pasini meggy?z?dése szerint az utóbbi futamok hibái saját hibáinak tudható be. Nagyszer?en mentek az Apriliák az id?mér?n, ezt mutatja Hector Faubel harmadik helye: a spanyol lemaradása viszont már 649 ezred Pesekt?l (Pasinié minimális, alig több, mint egy tized). Az els? sor egy másik olasszal teljes Fabrizio Lai személyében, aki a legel?kel?bb posztról induló hondás versenyz? lesz a versenyen a Seedorf csapat képviseletében.
Az összetettet vezet? Alvaro Bautista nyolc tizedre a pole-id?t?l, mögötte a honfitárs Pablo Nieto és a sérülten is versenyképes Talmácsi Gábor meg a legjobb KTM-es Mika Kallio: ez a második sor.
A pálya száraz volt a Q2-n, de a tapadással voltak gondok, így többen adtak föl inkább pár tizedet, semmint kockáztassanak: közéjük tartozhat Talma is. Julian Simon, a pénteki tréning nyertese egészen a 12. helyig esett vissza, a Gilerával men? Simone Corsi mögé, egy hete elhunyt kétszeres 500cc-s világbajnok (1950, ’52) Umberto Masetti nevét viseli motorján mementóként. Tóth Imi a 28. helyr?l vághat neki az Olasz Nagydíjnak.
125cc, a rajtrács összetétele
|
|
1. DERBI Lukas PESEK CZE 1’58.202 |
250
Jorge Lorenzo magára talált és megszerezte a pole pozíciót a 250-esek edzésén, méghozzá nem kis előnnyel a második helyezett hondás Yuki Takahashi előtt: 1’53"787-et ment a spanyol, míg a japán ellenlábas 1’54"174-et… nagy különbség, ragyogóan motorozott a Fortuna Aprilia pilótája. És ugyanezt tette Roberto Locatelli is a Team Toth színeiben (1’54"174), a harmadik helyig repítette az Aprilia LE-t Loca, feledtetve a nyögvenyelős pénteki kezdést.
Az első sorba férkőzött Alex De Angelis, míg kiszorult onnan Dovizioso, akinek Simoncellivel, Barberával és a Q1-en győztes Smrz-cel kell osztoznia a második soron.
250cc, a rajtrács összetétele
|
|
1. J.LORENZO SPA 1’53.787 |
Legutóbbi hozzászólások