Thomas Lüthi nyerte a 125-ös Francia Nagydíjat Mika Kallio és Fabrizio Lai el?tt, de hogy mindez így történjen, az kellett, hogy az utolsó kört vezet? helyen megkezd? Alvaro Bautistánál motorhiba lépjen fel. A vb összetettjének éllovasa a negyedik helyre ért be, biztos gy?zelem csúszott ki a kezéb?l, így viszont a cím svájci véd?je diadalmaskodott, akit?l idén még semmi emlékezeteset nem jegyezhettünk föl (lemondó mosollyal integetésen kívül a kavicságy szélér?l) és aki tavaly éppen Le Mans-ban aratta pályafutása els? világbajnoki futamgy?zelmét. Lüthi az el?szezont szinte teljes egészében kihagyta kulcscsont-törése miatt, aztán a Hondája gyorsulási illetve felfüggesztési problémái határozták meg a versenyeket, meg persze balszerencse korlátlan mennyiségben. Mélységes mély gödörben volt a címvéd?, és mégis…
Kallio fordul els?ként a rajt után, aki a verseny nagy esélyesének t?nik a kezdésnél, csakhogy remek formában támad Fabrizio Lai a másik Hondával, miközben Lukas Pesek a t?le megszokott szigorral zárkózik föl. A pole-ból indult Mattia Pasini hátrébb van csak, de nagyon er?sen jön – egészen, amíg a honfitárs Zanettival össze nem ütközik csúnyán. Mindketten kiszállnak, és ekkor még az els? körnek sincs vége. Még egy forduló és Pesek számára is vége a Francia GP-nek, egy kanyarkijövetel nem sikerül, tapadást veszít a Derbi egy nedves részen és már földön is a cseh. Könny? elesni a nyomokban vizes pályán, sokan meg is teszik.
Lai vezet, Kallio követi és érkezik Lüthi követ?nek. A klasszikus Bautista-féle felzárkózásra sem kell sokáig várni, és az új olasz reménység, a végül ötödik De Rosa is ott van. A KTM-es finn a hatodik körben veszi át a vezetést, elszakadni azonban nem tud rendesen: az üldöz?k jottányit sem tágítanak. Egymást keresztez? ívek, látványos futam. Sajnos magyar f?szerepl? nélkül, Talmácsi Gábor ugyanis körr?l körre t?nik el, a h?tési rendszer meghibásodása az ok. Nagyon nehéz Talma hétvégéjér?l megemlékezni a sportban értelem nélküli ha és de köt?szavak használata nélkül… mindegy, ez van.
M?szaki hiba miatt nem szerzett pontot Talma
|
|
A warm up-on még minden rendben volt, Talma 7. helyen végzett az es?s pályán, majd kezdett száradni az aszfalt. A rajt jól sikerült Talmának, aki idén el?ször indulhatott az els? sorból és egy helyet el?re lépve harmadikként fordult az els? kanyarban, majd ketten is megel?zték. Néhány körön keresztül tudta tartani az 5-6. helyet, de sajnos egy technikai probléma miatt látványosan elkezdett lassulni. Talmácsi Gábor az utolsó pillanatig húzta a gázt, hiszen szeretett volna legalább pontszerz? helyen végezni, de sajnos idén el?ször ez nem sikerült neki és a 17. helyen ért célba. Talmácsi Gábor nyilatkozata : „Mit is mondhatnék, ennél jóval jobb eredményre számítottam, hiszen jól alakultak az edzésnapok. Sajnos azonban egy váratlan technikai hiba keresztbehúzott mindent. Eltört a vízpumpa lapát, emiatt nem forgott a víz és egyre jobban felmelegedett, ami nagyon legyengítette a teljesítményt. Próbáltam legalább pontot szerezni, de sajnos nem sikerült. Örülök, hogy egyátalán célba értem és nem ragadt meg a motor. A csapat már vizsgálja, hogy mi történhetett, valószín?leg az ok anyaghiba lesz.’
|
A középmez?nyben élénk csata bontakozik ki a finishez érve, különösen Olive és Nieto ölik egymást. A végjátékban Bautista veszi át a vezetést és jobbnak t?nik, Lüthit?l minimálisan el is szakad, Kallio a harmadik helyen, tisztes távolságban. Csakhogy az utolsó körben a spanyol motorja majdnem leáll egy kigyorsítás- nál, Bautista nem tud mást tenni, mint messzir?l nézni azt, amint Lüthi els?ként halad át a célvonalon és nyeri a Le Mans-i menetet. Kallio így második, harmadik pedig Lai, aki korábbi hibája ellenére is dobogóra állhat. Két Honda és egy KTM a pódiumon. Talmácsi tizenhetedik, Tóth Imi huszadik helyen érnek célba.
Tóth Imi: élvezetes verseny volt
|
|
Az id?járás, ahogy azt már ezen a hétvégén már megszokhattuk, ismét gúnyt ?zött a gyorsasági motoros világbajnokság mez?nyével. Mire a nyolcad-literes kategória versenyz?i felálltak a rajtrácsra, az es? ugyan elállt, de a pálya nagy része vizes volt. Tóth Imi 21. rajtkockáján és körülötte állt a víz, így nem csoda, hogy a magyar versenyz? rajtja nem sikerült úgy, ahogy azt tervezte. Néhány kör alatt felvette a ritmust és megpróbálta megel?zni az el?tte haladókat, azonban meggy?lt a baja Corsival és Pirróval . Imi remek id?ket futotta versenyen és nagyon elégedett volt csapata munkájával. Tóth Imi nyilatkozata: „Ez egy nagyon kemény verseny volt. Ugyan nem szereztem pontot, de idén még egy versenyem se volt ilyen jó. A rajt nem sikerült túl jól, mert állt alattam a víz, azonban utána körr?l-körre gyorsultam és folyamatosan olyan id?ket mentem, mint a top tizedik. A Corsi és a Pirro is pont el?ttem hibáztak. A pálya ugyanazon szakaszán lukat váltottak és mivel ott mentem a hátsójukban, nagyot kellett fékeznem, hogy ne menjek nekik. Amúgy a motor remekül állította be a csapatom. A futóm?vem is jó volt, csupán a sikánban volt vele egy pici gond. Jó munkát végzett a csapat, köszönöm nekik.”
|
A vb érdekes fordulatot vesz, 99 pontja van Bautistának, Kalliónak 78, az ezúttal halovány Faubelnek és Gadeának 56 illetve 54. Az éllovas spanyol a peches záró kör ellenére is kemény pontokat visz haza.
Le Mans: 125kcm Francia Nagydíj
|
|
1. Thomas LUTHI SWI HONDA 42’54.555 Kiestek Az els? körben kiestek |
Legutóbbi hozzászólások