Felh?s éggel indult a MotoGP id?mér? edzése, majd mikor az es? is nekikezdett, a pilóták a boxaikba menekültek. Addig a pillanatig Sete Gibernau és Daniel Pedrosa voltak a leggyorsabbak. Aztán húsz perccel a turnus hivatalos lezárása el?tt a pálya száradni kezdett és onnantól aztán történt minden… a pole pozícióért harcolók egyike Colin Edwards volt, aki egyébként vízen is elég jól elvezette már a Yamahát. Számolni kellett a kis Pedrosával is, meg szinte az összes bridgestone-os pilótával.
Nakano Kawasakija és Hopkins Suzukija nagyot csatáztak az els? sorba kerülésért, végül a bravúr utóbbinak sikerült – egy hajszállal. A Ducatik gyorsak, de ezúttal egyik csapattag sem rukkolt el? kimagaslóan jó körrel. A versenyz?k egyébként egymástól eltér? keverék? gumikat használtak. Ötödik Hayden, hetedik Stoner, nyolcadik Melandri, míg a pénteki es?ben nyertes Valentino Rossi két percen kívüli id?vel csak 13., miután nem talált rá az M1 helyes beállítására.
Sanghaj, MotoGP: a rajtrács összetétele
|
|
1. HONDA Dani PEDROSA SPA 1’59.009 |
125
A pálya megszáradt, de Mika Kallio ugyanúgy a leggyorsabb a szombati napon. Végre szárnyalhattak a 125-ösök, és f?leg a KTM-ek: a finné a pole pozíció, Julian Simon szintén az els? sorban végzett. Mutatja ez azt, hogy az osztrák gépek nagyon er?sek, edzéskörülmények között a legjobban birkóznak meg a hosszú és könyörtelen sanghaji célegyenessel. A két narancsos között az id?mér? talán legaktívabb embere, Lukas Pesek, aki úgy lett második, hogy végig egyedül motorozott, szemben sok más pilótával. A cseh egyébként magából kikelve dúlt a boxban, mert több alkalommal feltartották ?t, nem egyszer veszélyesen. Úgy látszik, még a hatalmas kínai ringen sem bír tisztességgel elférni negyven versenyz?.
A KTM-esek tehát újabb támadást indíthatnak Alvaro Bautista els?ségére: a spanyol negyedik, tehát jó eséllyel ragad majd meg az élbolyban. A második sort nyitja Talmácsi Gábor, meg?rizve pénteki pozícióját a Hondával. Gabesz tizenegy mért kört teljesített, ebb?l a hatodik révén még a vezetést is átvette. Mell?le Mattia Pasini indulhat, az ? hátránya már majd’ egy mp Kallióhoz mérten.
‘Elégedett vagyok a mai nappal is, szerencsére idáig minden pozitívan alakult a hétvégén. A motor továbbra is jó, és a száraz pályán sem estem vissza. A gumik tapadása ma nem volt az igazi, mert a tegnapi sok es?zés lemosta az ívekr?l a rátapad réteget, de remélhet?leg holnap nem fog esni és egy jó kis versenyt láthatnak majd a néz?k’ mondta Talmácsi.
Feltámadóban a világbajnok Thomas Lüthi, aki hetedik japán motorján, míg a meglepetés-ember olasz Raffaele De Rosa ért még a második sorba Apriliáján. Tóth Iminek sikerült a 27. helyig föltornásznia magát a száraz aszfalton. A két hete Törökországban futamot nyer? Faubel csak a huszadik rajtkockából indulhat.
Tóth Imi: ‘A kvalifikáció alatt többször is módosítottunk a futóm? beállításon, ami valamelyest javult. Elég sok id?t veszítettem a célegyenesben. Ugyan az áttétel jó volt, de szélárnyék nélkül négy tizeddel lassabb voltam. A f? gond az volt, hogy eltaktikáztuk a gumicserét. 18-20 perc volt még hátra, amikor gumit cseréltünk, pedig elég lett volna, ha tíz perccel kés?bb tesszük ezt meg. Ha lett volna még egy körre id?m a végén, akkor minimum még egy másodpercet faraghattam volna az id?mb?l és b?ven az els? húszban lettem volna.’
Sanghaj, 125kcm: a rajtrács összetétele
|
|
1. KTM Mika KALLIO FIN 2’11.572 |
250
Az es? réme végigkísérte a negyed literesek id?mérését, s a csapadék nem is váratott magára: gyors zápor sepert végig a sanghaji pálya környékén, betetézve a napi izgalmakat. A víz aztán fölszáradt, és b? húsz percük maradt a pilótáknak, hogy minél jobb körid?t fussanak. A pole-ért vívott csatában négyen-öten küzdöttek: Barbera, Lorenzo, S. Aoyama, Dovizioso és De Angelis (ez a végs? sorrend, els? két helyen a fortunás spanyolok). Takahashi a Hondával, H. Aoyama a KTM-mel és a pénteki els? West állnak a második sorban. Roberto Locatelli nagyot esett motorjával, alaposan összetörve azt. ? maga nem sérült komolyan. Loca két mért köre alapján a 11. helyr?l vághat neki a kínai futamnak.
Loca: ‘A délel?tti száraz menés után már tudtam, hogy feküdni fog nekünk ez a pálya. A második leggyorsabb voltam és tudtam, hogy van még mit kihozni a gépb?l. A kvalifikáció menetét tudatosan építettük fel. Az elején menni egy gyors kört, ha esetleg leszakadna az ég, legyen egy jó id?m. Ez be is jött. Második voltam sokáig. Közben kezdett felszáradni a pálya és lehetett tovább próbálgatni a száraz beállításokat. Futóm?vet igazítottunk és úgy döntöttem, hogy kipróbálok egy új keverék? versenygumit erre az aszfaltra. Az els? szakaszon pole-t ér? id?t mentem, majd becsuklott a motor eleje és buktam. A legjobban az bosszant, hogy nem fejeztük be a munkánkat és összetörtem a motoromat. Ennek ellenére, holnap az els? ötbe várom magam.’
Nem kvalifikálta magát Li a ‘Benellivel’, ráadásul az Aprilia képvisel?i a másik olasz gyártó matricáit is leszedették a járm?r?l…
Sanghaj, 250kcm: a rajtrács összetétele (az els? húsz)
|
|
1. H.BARBERA SPA 2’05.781 |
Legutóbbi hozzászólások