EST. 2002

Sanghaj pénteken: Rossi, West és Kallio az élen


Az es? és az alacsony h?mérséklet jellemezték az els? edzéseket, id?mér?ket Sanghajban. A MotoGP-ben a magára talált Rossi a leggyorsabb a vizes pályán, mögötte a bridgestone-os Capirossi és Hopkins.

Valentino, aki csütörtökön még a Yamaha M1 fennálló problémáiról és a nedves borítással szemben táplált aggályairól beszélt, nagy körrel rukkolt el? a kínai szabadedzéseken. S?t, nemcsak egy körrel, hanem olyan stabil teljesítménnyel, ami legalábbis gondolkodóba ejtheti az ellenfeleket. Nem volt kockázatok nélküli, amit a címvéd? csinált, de esés nélkül úszta meg a körözést, mutatva, hogy a motor rendben van, s ? nemkevésbé. ‘A Törökországban végzett munkának köszönhet?en az M1 most olyan, amilyennek lennie kell. Remélem, szárazon ugyanígy muzsikál majd. De bármi lesz is, jók a meglátásaim.

Mögötte három tizeddel egy pilóta, aki meg arra tanít, hogy a harmadik iksz után is tanulhat az ember: Loris Capirossi. A hagyományosan ‘es?ember’ John Hopkinsé a harmadik hely a tét nélküli pénteki edzéseken, szintén Bridgestone, de az elején végzett Sete Gibernau is. A spanyol a folyvást párásodó sisakjára panaszkodott, amiatt nem tudta megnyomni a hajrát. Egy mp körüli réssel jönnek a hondások: Hayden, az egy ízben bukó Melandri és az es?ben a szokásosnál jobb Pedrosa, Stoner és Tamada. A pálya tapadása még es?ben is elég jó, ezt a Rossi-féle félelmetes bedöntések támaszthatják alá.

Sanghaj, MotoGP: pénteki eredmények

V.ROSSI ITA 2’12.060 2’09.393
L.CAPIROSSI
ITA 2’13.034 2’09.748
J.HOPKINS
USA 2’15.316 14 2’10.007
S.GIBERNAU
SPA 2’13.221 2’10.187
N.HAYDEN
USA 2’13.445 2’10.247
M.MELANDRI
ITA 6 2’14.238 2’10.
D.PEDROSA
SPA 7 2’15.399 2’10.815
C.STONER
AUS 8 2’12.062 2’11.016 9
M.TAMADA JPN 2’15.348 2’11.313
R.DE PUNIET
FRA 10 2’13.770 2’11.425
C.VERMEULEN
AUS 11 2’15.006 2’11.438
K.ROBERTS JR
USA 12 2’12.112 2’11.615
C.EDWARDS
USA 13 2’15.196 2’11.838
S.NAKANO
JPN 14 2’15.363 2’12.496
T.ELIAS
SPA 15 2’15.264 2’12.807
C.CHECA
SPA 16 2’19.539 2’14.914
J.ELLISON
GBR 17 2’22.140 2’15.880
A.HOFMANN
GER 18 2’19.398 2’15.897
J.CARDOSO
SPA 19 2’22.236 2’19.416

125

A vizes pálya némileg felborította az er?sorrendet: az els? négyben négy különböz? motor található: közte egy Honda, de nem Talma, hanem az olasz Fabrizio Lai révén. Talma ötödik a Q1-en: a magyar a reggeli szabadedzéseken hatalmas közép-kelet-európai derbit vívott Lukas Pesekkel, Bautista és Pasini követték ?ket. Délutánra elállt az es?, de a pálya vizes maradt… óvatos vezetés javallott ilyen körülmények között, de vannak ugye, akik az egész telet jégen motorozzák végig, így jobban képesek kezelni az efféle helyzeteket.

Természetesen Mika Kallióról van szó, aki a turnus vége felé futott olyan kört, amire nem érkezett válasz senkit?l. Hét tizedet mért a második helyezett, visszafogott Bautistára a finn. A virtuális els? sorban Pesek, aki egész nap aktív volt a Derbivel, és Lai.

Magyar id? szerint ma hajnali 3.00 órakor vette kezdetét a Kínai GP els? edzésnapja. Mind a szabadedzés, mind pedig az id?mér? es?s pályán zajlott. Talmácsi Gábor tavaly életében el?ször itt állhatott fel a dobogóra és ma is remekül szerepelt. A csapat nagyon elszántan és keményen dolgozik, hogy orvosolni tudják a futóm? problémát és az irány, amin elindultak ma már szemmel láthatóan is jó volt. Talma a szabadedzésen a 2. legjobb id?t érte el, az id?mér?n pedig a 2 sor els? rajtkockáját szerezte meg. Az id?jósok holnapra is es?t mondanak, így ha nagyobb víz lesz a pályán, mint ma, akkor nem várható javítás a 2. kvalifikáción.

Talmácsi Gábor nyilatkozata :

Ez az els? edzésnap, ami után azt mondhatom, hogy elégedett vagyok. Nagyon sokat fejl?dtünk a korábbiakhoz viszonyítva, de ha csak a mai napot nézem, akkor is igen pozitív lépést tettünk el?re az id?mér?n a szabadedzéshez képest. Sokkal stabilabb a motor, jobb a súlyelosztás. Holnap még állítunk egy kicsit a vázgeometrián, ami reményeink szerint segíteni fog a kigyorsításoknál. Talán lehetett volna még egy utolsó gyorsabb köröm is, de nem akartam kockáztatni egy esetleges bukást, hiszen az el?z? körben is eléggé a limiten voltam. Holnapra es?t mondanak, a versenyre viszont nem. Majd meglátjuk, mi lesz.


Talmácsi Gábor Rodriguezzel, Corsival és Pirróval osztja meg a második sort jelen állás szerint. Az els? nap után azért jó hír, hogy a világbajnokság leghosszabb célegyenes? pályáján nincs nagy hátrányban a Honda. Tóth Imi 34. az Apriliával. Folytatás szombaton.

Sanghaj, 125kcm: Q1

1. KTM Mika KALLIO FIN 1 2’21.545
2. APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 2’22.249
3. DERBI Lukas PESEK CZE 2’22.726
4. HONDA Fabrizio LAI ITA 2’23.109
5. HONDA Gabor TALMACSI HUN 2’23.303
6. APRILIA Angel RODRIGUEZ SPA 2’23.390
7. GILERA Simone CORSI ITA 2’23.550
8. APRILIA Michele PIRRO ITA 2’23.655
9. APRILIA Mattia PASINI ITA 2’23.701
10. APRILIA Joan OLIVE SPA 2’23.729
11. KTM Julian SIMON SPA 2’23.800
12. HONDA Thomas LUTHI SWI 2’23.883
13. APRILIA Manuel HERNANDEZ SPA 2’24.021
14. APRILIA Andrea IANNONE ITA 2’24.164
15. APRILIA Pablo NIETO SPA 2’24.205
16. APRILIA Federico SANDI ITA 2’24.234
17. KTM Michael RANSEDER AUT 2’24.270
18. HONDA Mike DI MEGLIO FRA 2’24.749
19. HONDA Sandro CORTESE GER 2’24.761
20. APRILIA Lorenzo ZANETTI ITA 2’24.798
21. APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 2’24.933
22. HONDA Aleix ESPARGARO SPA 2’25.056
23. MALAGUTI Alexis MASBOU FRA 2’25.221
24. KTM Stefan BRADL GER 225.9 24 2’25.303
25. MALAGUTI Tomoyoshi KOYAMA JPN 2’25.367
26. APRILIA Hector FAUBEL SPA 2’25.598
27. APRILIA Sergio GADEA SPA 2’25.628
28. APRILIA Karel ABRAHAM CZE 2’25.837
29. HONDA Bradley SMITH GBR 2’25.850
30. APRILIA Dino LOMBARDI ITA 2’26.741
31. APRILIA Simone GROTZKYJ ITA 2’26.948
32. DERBI Nicolas TEROL SPA 2’26.967
33. HONDA Lorenzo BARONI ITA 2’26.978
34. APRILIA Imre TOTH HUN 2’27.688
35. HONDA Michele CONTI ITA 2’28.571
36. APRILIA Vincent BRAILLARD SWI 2’29.044
37. APRILIA Mateo TUNEZ SPA 2’29.746
38. HONDA Ho Wan CHOW CHN 2’30.536

Id?n túl
HONDA Joey LITJENS NED
APRILIA Roberto TAMBURINI ITA

250

A víz legjobban a 250-ben keverte meg a lapokat: az es?ben varázslatos Anthony West nyerte a negyed literesek els? kvalifikációs edzését a privát Apriliával, mögötte Yuki Takahashi a Hondával. Az els? ‘nagyágyú’ a sorban Jorge Lorenzo a harmadik helyen, s Sylvain Guintolinak sikerült még beférk?znie a provizor els? sorba.

Loca: ‘Nem tudok vízen járni’

Ahogy azt néhány nappal ezel?tt az id?járás el?rejelzések mutatták, a mai reggel folyamán leszakadt az ég Shanghaiban és ellepte a víz a kínai aszfaltot. Imi az es?re beállított géppel gurult ki a boxból. A magyar versenyz? szinte folyamatosan kint volt a pályán és körözött az Apriliával, hogy elég információt gy?jtsön a szerel?inek a lehet? legpontosabb futóm?-beállítás érdekében. Az els? kvalifikációra sem hagyta alább az égi áldás és több bukás is volt az edzés során.

A negyed-literes géposztályban Roberto Locatelli bosszúsan nézegette az eget. Az olasz versenyz? sokkal jobban örülne , ha száraz pályán mehetne. Mivel nem er?ssége az es?ben versenyzés, a szokásosnál is több id?t töltött a boxban, hogy a lehet? legjobban megbeszélhesse a f?szerel?jével és a telemetriással, hogy a pálya különböz? szakaszaira melyek lennének a legjobb beállítások. Ráadásul a 125-ös kvalifikáció után, majd két órát beszélgetett Imivel, mert megpróbált segíteni neki kitalálni, hogy mi lehet a gond a futóm?vel.

Tóth Imi #45: ‘ Legnagyobb örömömre az es?gumik nagyon jól tapadnak ezen aszfalton. Természetesen már beállítottuk a gépet és mint mindig a rugózáson kell még finomítani. A pálya els? két szakaszán egész jól megyek, de az utolsó szakaszon sokat veszítek, amiért drágán megfizetek, hiszen a részid?k alapján a 15. helyre lettem volna jó, de a gyors körömben a végs? etapon hibáztam és maradtam hátul. A jó hír az, hogy tetszik a vonalvezetése a pályának és a részid?k is azt mutatják, hogy az Apriliának is fekszik’

Roberto Locatelli #15: ‘Nagyon nem szeretek es?ben versenyezni, de itt nincs választásod. Viszont, ha már megyek, nem szeretek fél munkát végezni. A délel?tti 15. és a délutáni 20. hely nem tükrözi h?en azt a munkát, amit ma a csapatommal végeztünk. Reggel óta ki sem dugtam az orrom a boxból, hiszen folyamatosan az adatokat elemeztük. Ígérgethetnék, de nem teszem. Az biztos, hogy holnap javítok ezen a pozíciómon, de vízen járni én sem tudok.’


Ötödik Shuei Aoyama, míg az Isztambulban két hete futamot nyer? Hiroshi csak 14., egy hellyel megel?zve KTM-es csapattársát, Manuel Poggialit. A Team Toth színeiben Roberto Locatelli a 19. az els? nap után.

Sanghaj, 250kcm: Q1


1. APRILIA Anthony WEST AUS 2’16.726
2. HONDA Yuki TAKAHASHI JPN 2’16.859
3. APRILIA Jorge LORENZO SPA 2’17.161
4. APRILIA Sylvain GUINTOLI FRA 2’17.161
5. HONDA Shuhei AOYAMA JPN 2’17.282
6. HONDA Andrea DOVIZIOSO ITA 2’17.573
7. APRILIA Alex DE ANGELIS RSM 2’17.661
8. GILERA Marco SIMONCELLI ITA 2’18.448
9. APRILIA Jakub SMRZ CZE 2’19.333
10. HONDA Martin CARDENAS COL 2’19.526
11. APRILIA Hector BARBERA SPA 2’19.919
12. APRILIA Alex BALDOLINI ITA 12 2’20.005
13. HONDA Arnaud VINCENT FRA 2’20.331
14. KTM Hiroshi AOYAMA JPN 2’20.342
15. KTM Manuel POGGIALI RSM 2’20.562
16. APRILIA Dirk HEIDOLF GER 2’21.405
17. APRILIA Andrea BALLERINI ITA 2’21.456
18. YAMAHA Jin XIAO CHN 2’21.809
19. APRILIA Roberto LOCATELLI ITA 2’22.307
20. APRILIA Chaz DAVIES GBR 2’22.392
21. HONDA Sebastian PORTO ARG 2’22.749
22. APRILIA Luca MORELLI ITA 2’22.924
23. APRILIA Zhu WANG CHN 2’22.960
24. APRILIA Jules CLUZEL FRA 2’23.401
25. HONDA Arturo TIZON SPA 2’23.986
26. APRILIA Chin Feng HO CHN 2’24.612

Id?n túl
APRILIA Alessio PALUMBO ITA 2’29.672
APRILIA Zheng Peng LI CHN 12’05.731

ugrás fel