Marco Melandri megcsinálta, bár sokan egy fabatkát sem adtak volna a sikeréért ismerve a rajtrácson elfoglalt 14. helyét. Még a sikert mégúgy szomjazó Valentino Rossi is nagyon nehéz helyzetben volt a maga 11. rajtkockájával, hát még a hondás olasz, aki tavaly gy?ztesen hagyta el az isztambuli ringet. Ám elég volt egy jó rajt, hogy a második körben már komoly üldöz?vé lépjen el? az idényt felemásan, de leginkább gyengén kezd? Marco. Megkezdte a felzárkózást Rossi is, akinek ez a m?faj nyögvenyel?sen megy 2006-ban: míg Jerezben bukott túl gyors indulása után, most az ívek róvása közben vétett olyan hibát, ami végzetes volt – abból a szempontból, hogy ha a Doktor nem zökken ki, minden bizonnyal hamarabb utoléri az élbolyt, és a gy?zelem nem kerül elérhetetlen távolságra számára.
De menjünk sorban, hiszen az élr?l a suzukis Chris Vermeulen vághatott neki a török rundnak, köszönhet?en az es?s szombatnak. A fiatal ausztrál egy darabig tartotta is magát az elején, s?t följött mögé a mostani MotoGP legföldalattibb figurája, a csapattárs John Hopkins. Ami azt illeti, furcsa érzés volt ily’ el?kel? helyen látni a kék szín? Suzukikat, bár a verseny akkor még épp csak pár körön volt túl. Az élre a ducatis Sete Gibernau állt és diktálta a tempót, miközben a hondás sereg is megkezdte a mozgolódást: Daniel Pedrosának is a semmib?l kellett felverekednie magát, a kilencedik helyr?l jött föl a kis spanyol. Nicky Hayden stabilan ment, mint mindig, és szemmel láthatóan Casey Stonert is igen motiválta, hogy sikere esetén ? lehet minden id?k legifjabb gy?ztese a királykategóriában, átadva a múltnak Freddie Spencer korábbi primátusát.
A tapadás és a gumik ezúttal is eldöntötték a versenyt, amennyiben az összes el?l lév? bridgestone-os pilóta elkezdett süllyedni: a leglátványosabban Gibernau, aki egészen a 11. helyig esett vissza a végére. A csapattárs, a rajtnál még összetett-éllovas Loris Capirossi nem szólhatott bele az els?ség kérdésébe (lehet, hogy nem is akart és lehet, hogy bölcsen döntött), hatodik pozíciója nem bizonyult elégnek ahhoz, hogy megtartsa els?ségét a tabellán.
A csiki-csuki addig ment, mígnem négy Honda került a vezet? posztokra, kell?képpen elszakadva mindenki mástól. Rossi rohama nem volt zökken?mentes, De Puniet és Elias is sokáig hatékonyan tartotta föl a címvéd?t. A finishez érve Rossinak már nem volt esélye utolérni a szökevény Hondákat – ahhoz valami nagy baj kellett volna ott el?l. A baj meg is történt, bár Pedrosát egymagát érintette: ? sem értette pontosan, hogyan és miért csúszott el sima helyzetben. Utánaszaladt a motornak, visszaült rá és – akár Rossifumi Jerezben – be is hozta a 14. helyre, két vb-pontot szerezve.
A hajrában már csak az volt a kérdés, vajon Stoner képes lesz-e megtartani a vezetést, vagy utoléri ?t Melandri. Utolérte. A pálya egy, el?zésre talán legideálisabb pontján történt meg a csere, s a célegyenesbe már az olasz fordulhatott els?ként. Ezzel továbbra is megszakítatlan a taljánok GP-gy?zelmi sorozata (legutoljára Hayden tudott gy?zni tavaly Laguna Secában nem-olaszként) és továbbra is M. M. az egyetlen, aki királykategóriás futamon a dobogó legtetejére állhatott török földön.
Isztambul, MotoGP Török Nagydíj
|
|
1. Marco MELANDRI ITA HONDA 41’54.065 Kiesett |
Legutóbbi hozzászólások