Az Isztambul Park idén másodjára került be, mint versenyhelyszín a gyorsasági motoros világbajnokság versenynaptárába. Ahogy Katart, úgy a Török Nagydíjat is egy korábbi idõpontra ütemezte be a rendezõség. Az 5.340 méter hosszú pályát az a Hermann Tilke tervezte, aki Sepang, Bahrain és Shanghai pályáit megálmodta. A Török dróm 60 kilométerre terül el Isztambul központjától, Törökország ázsiai oldalán. A német tervezõ egy hatalmas, minden igényt kielégítõ, 80.000 nézõ befogadására alkalmas, szupermodern komplexumot tervezett meg. Tilke erre a pályára a többi munkájától eltérõen nem tervezett extrém hosszú egyenest, hiszen itt csak 720 méter hosszú a célegyenes.
A pálya karakterisztikája rendkívül változatos. Drasztikus váltások, technikás, szupergyors és lassú kanyarok követik egymást, mint például a 13-as és 14-es számú fordulók. Tilke több legendás pálya, emlékezetes kanyarkombinációit is belecsempészte az isztambuli arculatba. Ilyen például a Soon kanyar Suzukából, az Eau Rouge Spából. Utóbbi a leggyorsabb fordulója a MotoGP sorozatnak. A versenyzõk az óra járásával ellentétes irányban köröznek a hat jobb és nyolc bal kanyarból álló pályán.
Tavaly a rendezéssel még akadtak gondok és nem ment minden zökkenõmentesen. Tóth Imi motorja tavaly az egyik edzésen leállt és a ‘dögszállítónak’ 45 percébe telt, mire a gépet visszavitte a boxba. Ahhoz képest, hogy Törökországban járunk, hihetetlen magas árakkal kell szembesülnie az idelátogatóknak. Egy háromcsillagos, lerobbant szállodai szoba is 150 dollárba kerül egy napra. A közlekedés enyhén szólva is botrányos. 2005-ben a csapatok azon ‘versengtek’, hogy kinek telt több idõbe visszajutni a szállodába. Szerintünk az idén már a Superbike világbajnokságon versenyzõ, Franco Battaini nyert négy órával.
Tóth Imi #45: ‘ A pálya karakterisztikája nagyon érdekes és bonyolult, több régi pálya kanyarkombinációja és stílusa visszaköszön, de engem összességében Lausitzringre emlékeztet. Remélem, hogy most nem lesz gond az utazásunkkal. Tavaly a rendezõk még nehezen tudták összehangolni a munkát a helyiekkel, de szerintem idén már nem lesz gond. Az idõjárás nagyon kiszámíthatatlan Isztambulban. Tavaly kaptunk az égi áldásból rendesen és ahogy elnézem, idén várható, hogy nyakig elázunk.’
Idõeltolódás a magyar idõhöz képest, +1 óra.
2005-ös eredmények: 125kcm: 1. Mike Di Meglio Honda 2. Mattia Pasni Aprilia 3. Tomoyoshi Koyama Honda 24. Tóth Imi Aprilia. 250kcm: 1. Casey Stoner Aprilia 2. Dani Pedrosa Honda 3. Hiroshi Aoyama Honda 8. Roberto Locatelli Aprilia
Legutóbbi hozzászólások