A Katari Nagydíj megnyerése után a diadalmaskodó Camel Yamaha csapat, akárcsak a többi élcsapat, tesztelni maradt a Losailon. Összehasonlították ismét a régi és az új M1-et – a körd?k nem számítottak különösebben, a hangsúly azon volt, hogy sikerüljön fellelni a fennálló futóm?-problémát. Rossinak három Yamaha-példány állt rendelkezésére, amelyek között volt az a motor is, amellyel világbajnok lett tavaly. A lényeg tehát az adatgy?jtés volt. A cél pedig csökkenteni vagy teljesen megsz?ntetni a futóm? pattogását, vibrációját.
‘A 2005-ös motorral kezdtük a tesztelést’ mondta Valentino a munka végeztével. ‘Ahogyan Jerezben, ez a régi M1 most sem pattogott, de az ereje sokkal kevesebb a 2006-oséhoz képest. Aztán néhány új dolgot is kipróbáltunk, els? teleszkópot – ezzel kisebbek voltak a vibrálások. Magam részér?l mindent megtettem, hogy a mérnökeionk adatokhoz és inputokhoz jussanak, most ?k jönnek: vázat építenek az alapján, amit itt összeteszteltünk.’
Elképzelhet?, hogy Rossi egy teljesen új vázszerkezetet kért az iwataiaktól: ha a fejlesztés maximumon folyik, az új anyag akkor sem valószín?, hogy megérkezik az isztambuli Török Nagydíjig. Isztambulban tavaly enélkül is megvolt a maga baja a Yamahának.
Legutóbbi hozzászólások