EST. 2002

Katar, MotoGP: A Doktor visszatért

Puszi a kamerának, puszi a motornak, puszi a barátn?nek, puszi a mamának, puszi mindenkinek. Valentino Rossi ismét képtelen volt ellen?rzés alatt tartani érzelmeit a Katari GP megnyerése után, persze senki sem várt el t?le ilyesmit. Hogy a Yamaha nem tökéletes? Az lehet, de még mindig remek eszköz arra, hogy az ellenfelek térdet hajtsanak a hétszeres világbajnok géniusznak, aki visszatért a dobogóra, s annak legmagasabb fokára. Nem mindennapi futamot láthattunk, melyet Casey Stoner kezdett a legjobban – pole-ból indult és taktikája egyértelm? volt: meglógni már az elején. Jónak is tetszett, meglépett az ifjonc, örülhettek is az ausztrál szurkolók – nem tévedés, a közelben állomásozó amerikai katonai támaszponton többtízezer kenguruföldi zöldruhás követte a versenyt kivetít?kön. A Cecchninello-csapat újonca nem bírta persze tartani az els? pozíciót, sorra hódolt be a tapasztaltabb és gyári motorokkal bíró riválisoknak, de teljesítménye így is több mint bíztató a jöv?re nézve.

Rossinak teljes fegyvertárát be kellett vetnie ezen a furcsa szombat délutánon a gy?zelem megszerzéséhez. Volt szökés, gyorskör, védekezés és egyéb finomságok. Segítette ?t a relatíve nem olyan gyors versenytempó, így ura tudott lenni az M1-nek. Nicky Hayden volt az egyetlen, aki megijeszthette az olaszt, hiszen az amerikai megel?zte ?t nagy határozottan, de a doktor visszaadta a kölcsönt. Huszonöt pont jár érte, és némi pszichikai fölény – az ellenfelek titkon bízhattak abban, hogy a Török Nagydíjig hátralev? három hetet nem a jól ismert Rossi-nyomás alatt kell eltölteniük. Pedig de.

Loris Capirossi nem tartotta magát esélyesnek a verseny el?tt, így ? vélhet?en elégedett a dobogós hellyel – rajtja nem sikerült olyan jól, a szél is zavarta felzárkózását, és a Stoner elleni csatát is csak nehézségek árán sikerült megnyernie, aztán meg csak tisztes távolból figyelhette Rossi és Hayden csatáját. De azért megpróbált utánuk eredni, mígnem eszébe jutott: minek kockáztatni, ha zsebben a biztos vb-pontok? Ezúttal tehát nyert a ráció és minden bizonnyal bölcs döntés született: ‘Nem akartam reszkírozni, hiszen most nagyon jó motorunk és gumijaink vannak. Örülök, mert gyorsan tudtam menni egy számunkra hagyományosan kellemetlen pályán.’

Mindent egybevéve az élbolyban haladó öt pilóta, ideszámítva a pálya második szektorában súlyos tizedeket bekapó és végül negyedik Sete Gibernaut is, dicséretet érdemel, mert a határon motoroztak, legy?zték önmagukat és az elemeket is. Az üldözött ezentúl ismét Valentino Rossi, ha bárkinek bármi kétsége lett volna Jerez után. A technikai gondok nem sz?ntek meg, de a losaili hajrában, mikor mindenkinek elfogytak a gumijai és chatteringr?l már szó nem lehetett, a címvéd? ismét bizonyított. Els? számú rivális a bajnoki összetettet továbbra is vezet? Capirex. És ne feledkezzünk meg Haydenr?l, aki – kilengések és frusztrációk ide vagy oda – a vb harmadik ereje.

És az újoncok. Stoner nagybet?s versenyen van túl, tette a dolgát – amíg tartottak az abroncsok, nagyszer?en. Daniel Pedrosa láthatóan zavarban volt a szél miatt, löködték a motort alatta a légáramlatok, ennek ellenére a kis spanyol helyére tette Marco Melandrit kettejük hatalmas párbajában a hatodik helyért. Az a meccs, tegyük hozzá, az egyenesekben d?lt el a gyári öthengeres javára.

A többiek jobbára csak szenvedtek, leglátványosabban a Suzuki – John Hopkins szabályosan dührohamot kapott, mikor megállt alatta a motor, Chris Vermeulen elgurult a boxig, kétszer nulla. A Kawasakit De Puniet újabb elvesztése keserítette az els? körben, Shinya Nakano ígéretes kezdés után 11. lett, az els? szabadedzéseken remekl? és egyre javuló Kenny Roberts mögött. Jól ment a körülményekhez képest a lábadozó Carlos Checa a privát, Dunlop-talpas M1-gyel. Makoto Tamada és a D’Antin csapat számára dicstelenül ért véget az arábiai kirándulás.

MotoGP Katari Nagydíj, végeredmény

1. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 43’22.229
2. HONDA Nicky HAYDEN USA 43’23.129
3. DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 43’23.723
4. DUCATI Sete GIBERNAU SPA 43’26.867
5. HONDA Casey STONER AUS 43’29.804
6. HONDA Dani PEDROSA SPA 43’33.049
7. HONDA Marco MELANDRI ITA 43’34.013
8. HONDA Toni ELIAS SPA 43’41.710
9. YAMAHA Colin EDWARDS USA 43’45.149
10. KR211V Kenny ROBERTS JR USA 43’56.515
11. KAWASAKI Shinya NAKANO JPN 43’57.545
12. YAMAHA Carlos CHECA SPA 44’11.474
13. YAMAHA James ELLISON GBR 44’23.698
14. HONDA Makoto TAMADA JPN 44’33.007
15. DUCATI Alex HOFMANN GER 44’44.280
16. DUCATI Jose Luis CARDOSO SPA 44’56.047 17.

Kiestek

71 SUZUKI Chris VERMEULEN AUS 14’08.367 15 laps
21 SUZUKI John HOPKINS USA 8’04.022 18 laps

Az els? körben kiesett

17 KAWASAKI Randy DE PUNIET


ugrás fel