EST. 2002

Jerez: Capirossi gy?zelme, Pedrosa napja

Az els? kanyarban máris megtörtént a dráma: Toni Elias lökte meg a repül?rajtot vev? Rossit, aki a kilencedik helyr?l a közvetlen élbolyba hozta föl magát egy remek indulással. A világbajnok a bukótérben végezte, de némi mérgel?dés után visszaült sérült Yamaha nyergébe, és a többiek után indult, mintegy egy perces hátránnyal és lábtartók nélkül. Az élen Loris Capirossi, aki fölényesen érte el a pole pozíciót szombaton, a határon motorozva nyújtotta meg lépteit és kisvártatva már többtízméteres el?nyre tett szert pár kör alatt. Csapattársa, Sete Gibernau m?szaki hiba miatt kényszerült kiállni, Capirex tehát egymaga védte a Ducati-színeket, de hátvéd nélkül is ragyogóan tette a dolgát. A mez?nyben a hondások mentek ölre egymással, miután az edzésen kiemelked?en futó Nakano nem tudott megragadni az elején.

Egymásra talált Nicky Hayden és Daniel Pedrosa, a kis spanyol megtréfálta kollégáját és nem sokra rá el is lépett t?le, megindulva a vezet? Capirossi felé. Pedrosa közvetlen támadási helyzetig jutott, izgalmassá és mindvégig nyitottá téve az els?ségért való harcot.. Maga az attak elmaradt, egyrészt mert a spanyol nem er?ltette a dolgot, másrészt mert a rajt-cél gy?zelmet arató Loris még az utolsó körökben is talált tartaláékot magában, motorjában és a Bridgestone talpakban. Nyert már Jerezben az olaz veterán: nyolc éve, 1998-ban, még 250-esként… azóta történt egy s más.

A másik gyári RCV-vel Hayden magányosan ért el a célig a harmadik helyen. ‘Els? pilótasága’ már a bajnoki nyitányon kérdésessé vált, legalábbis az egyszer? szurkoló szemében, Pedrosa ugyanis elhomályosította csapattársát ezen a vasárnapon, második lett, de ? is gy?ztes. S?t, a dobogóért is meg kellett izzadnia az amerikainak, Elias veszélyesen ott volt mögötte. Marco Melandri ötödik és végül is elégedett lehet, szemmel láthatóan visszanyerte formáját és önbizalmát, bár a pódiumra nem sok esélye adódott ezen a hétvégén. A vállsérüléséb?l még mindig lábadozó Casey Stonert sokan leírták a kvalifikációs eredmény alapján, ami hiba volt, mert a fiatal ausztrál bejött hatodiknak, megel?zve a kawasakis Nakanót (De Puniet kiesett a másik Ninjával). Reneszánszát egy kilencedik hellyel kezdte meg a KR Hondát húzó Kenny Roberts, míg a középmez?nyben zárt a suzukis alakulat is, Hopkins a 9., Vermeulen a 12. pozícióban.

A Yamaha nem így tervezte a spanyol túrát. Legjobbjuk Edwards 11.-ként, Rossi becsületesen végigdarálta a versenytávot, amiért jutalma 2 pont, hiszen kiestek el?le, két ellenfelét pedig sikerült megel?znie a sérült M1-gyel. Carlos Checát és az ?el?tte lév?ket már nem volt sansza utolérni a címvéd?nek, aki jelent?s lépéshátrányba került a nyitányon.

Háttér és nyilatkozatok rövidesen.

MotoGP Spanyol Nagydíj, végeredmény

1. Loris CAPIROSSI ITA DUCATI 45’57.733
2. Dani PEDROSA
SPA HONDA 46’02.108
3. Nicky HAYDEN
USA HONDA 46’07.729
4. Toni ELIAS
SPA HONDA 46’07.868
5. Marco MELANDRI
ITA HONDA 46’17.280
6. Casey STONER
AUS HONDA 46’18.970
7. Shinya NAKANO
JPN KAWASAKI 46’19.105
8. Kenny ROBERTS JR
USA KR211V 46’30.147
9. John HOPKINS
USA SUZUKI 46’30.392
10. Makoto TAMADA
JPN HONDA 46’33.716
11. Colin EDWARDS
USA YAMAHA 46’35.663
12. Chris VERMEULEN
AUS SUZUKI 46’37.247
13. Carlos CHECA
SPA YAMAHA 46’40.562
14. Valentino ROSSI
ITA YAMAHA 47’03.499
15. Alex HOFMANN
GER DUCATI 47’21.033
16. James ELLISON
GBR YAMAHA 46’08.428

Kiestek
Jose Luis CARDOSO
SPA DUCATI 22’53.296
Randy DE PUNIET
FRA KAWASAKI 10’41.370
Sete GIBERNAU
SPA DUCATI 3’37.223

ugrás fel