EST. 2002

Jerez: a pálya

Gyors és lassú kanyarok, mindössze két egyenes – a vezetési stílus és a technikai tudás rengeteget számít és szinte mindent eldönt a jerezi pályán, persze ami az emberi tényez?t illeti. A másik részr?l jól beállított motorra van szükség, hiszen sokba kerülhet egy nem megfelel? rugózás vagy egy elhibázott gumiválasztás. Az id?jósok egyébként részben felh?s eget mondanak a hétvégére, csapadék nem várható Andalúziában.

Bátor, folyamatos és precíz motorozást követel meg az 1986-ban épített spanyol aszfaltcsík – talán éppen emiatt kedveli oly’ nagyon a pilóták jelent?s része. Tizenhat kanyart számlál, és csak két – viszonylag rövid – egyenes rész, emiatt a futóm?nek nagyon helyén kell lennie, nem megengedett a bizonytalanság a kigyorsításoknál. Jó id?ben elengedhetetlen, hogy kell?en tapadjon az els? kerék. Jerez nem gyors pálya a szó klasszikus értelmében, a motorer? annyire nem domináns, mint más helyszíneken. El?nyben lehetnek azok a csapatok, amelyek teszteltek a helyszínen a téli felkészülés során.

A biztonságra hagyományosan nagyon odafigyelnek Jerezben, a szervezés általában magas színvonalú, a közönség pedig szépecskén meg is töltötte a lelátókat az elmúlt években. A tribünökr?l a ring legnagyobb része jól belátható. A pályát tavaly aszfaltozták újra, ugyanekkor modernizálták a médiaközpontot is

A pálya adatai:
Építés éve : 1986
Hossz: 4.423 méter
Jobbos kanyarok: 8
Balos kanyarok: 8
Leghosszabb egyenes: 600 méter

Távok:
MotoGp: 27 kör, 119,421
250: 26 kör, 114,998 km
125: 23 kör, 101,729 km

2005-ös gy?ztesek
MotoGP: 1. Rossi
, 2. Gibernau, 3. Melandri
Pole: Rossi: 1’39”419
250cc: 1. Pedrosa , 2. Porto, 3. De Angelis
Pole: De Puniet 1’44”459
125cc: 1. Simoncelli , 2. Kallio, 3. Lai
Pole: Simoncelli: 1’46”996

ugrás fel