EST. 2002

Irta, Barcelona: els? nap

A 125-ösök pályára lépésével megkezd?dött az Irta hivatalos tesztsorozata Barcelonában. A katalán ringen egyel?re csak a nyolcad literesek köröztek, köztük természetesen a két magyar, Talmácsi és Tóth – mindketten az els? húszban zártak, 15. illetve 19. helyen a nyitányon. A leggyorsabbak nem meglep? módon a hazaiak voltak, ám az els? helyezett apriliás Sergio Gadea 1’57’601-es ideje is még nagyon messze esik a pályacsúcstól. A h?mérséklet egyébként eléggé h?vös arrafelé. Gadea mögött 70 ezreddel honfitársa, Julian Simon a KTM-mel, majd ?t követi Alvaro Bautista az Aspar-féle Apriliával.

A világbajnok fél másodperccel lemaradva jön csak a sorban, legjobb hondásként – a HRC m?szakijai egyébiránt az alapból elvártnál nagyobb figyelemmel követik Lüthi munkáját, jegyzi meg több helyszíni tudósító. A svájcit egy újabb apriliás osztag követi Pesek, Pasini és Hernandez személyében. Szóval az els? napon élen a spanyolok és az Aprilia pilótái, de persze itt még a munkáé, a beállításoké, a gumiké és az alkatrészeké, nem pedig a nagy rohanásoké a f?szerep.

Mégis, az olasz márkájú motorok er?s jelenlétét nem lehet nem észrevenni. ‘Huszonkét Aprilia kap helyet a rajtrácson’ mondja Gigi Dall’Igna, a Piaggio csoport sportszárnyának feje. ‘Ez sok, és igyekszünk mindenkinek az igényét kielégíteni, ezért tíz technikusunk közvetlenül a pilótáknak és f?szerel?iknek tud segíteni, ha szükség van rájuk. Számunkra nagy próbatétel és mint mindig, óriási kihívás a 125 köbcentis osztály, m?szakilag pedig komoly tapasztalatforrás a 250-es gép fejlesztéséhez. 2006 fontos év lesz az Apriliának, vissza kell hódítanunk az elveszített területekinket, gy?ztesként kell kijönnünk a meccsekb?l. A versenyz?k mai teljestménye feljogosít minket minden reményre.’

Elégedett lehet a KTM is a nyitónappal. Francesco Guidotti, a narancssárgák olasz sportmenedzsere így értékel: ‘Nem rossz kezdés, sok a munka. Az új vázat még meg ki kell ismerniük a pilótáknak. Ne feledjük, hogy most másodszor tesztelünk csak igazándiból. Kallio keményen k?zd az új anyagokkal, Simon kicsúszott ugyan, de felállt és nagy körid?vel jött vissza. Ezek szerint jót tett neki.’

És végül, de cseppet sem utolsó sorban essék szó a magyarokról, hiszen leginkább miattuk követjük figyelemmel sokan az el?szezon eseményeit. Talmácsi Gábor a 15. helyen zárta a napot, ám teljesítménye alapján sokkal el?rébb is végezhetett volna – ám leggyorsabb körében, miközben épp Pasinivel ment együtt, kifogyott a motorjából a benzin. Talma erre csak annyit mondott, megeshet az ilyen – egyébként is a beállításokra figyeltek, nem a tankra. És nem is csak egy motorral körözget. Hétf?n még mindig a ‘durvább’ beállításokkal ment a Honda, hogy Talmácsi érezze a motor reakcióit – a finomhangolást kés?bbre hagyja a csapat. ‘Minden rendben, jól haladunk, sokat tapasztaltam’ mondta summásan a tavalyi bronzérmes.

Tóth Imi számára megannyi újdonságot rejtegetett a hétf?i nap. El?ször látta ugyanis Berik b?rruhája tervét és ma kapta meg a Nolantól egyedi festés?, új szerkezet? sisakját, ráadásul új Apriliájára is most ülhetett föl el?ször. A gép nagyon tetszik neki: ‘Sokkal stabilabb a váz, nem jár a hátulja, nagyon jó a kanyarokban és piszok er?s’ ennyi volt a kommentár az els? néhány kör után. Az új Öhlins rugózást szintén most tesztelte le el?ször Imre – ez, ellentétben a tavalyival, gázrugós, így hatékonyabb s a réginél. Hátulra azonban visszakerült a régi rugó, mert azt csak hosszasabb munkával lehet alaposan beállítani. Ezt követ?en Imi 1,2 mp-t javított és a 12. helyen állt az összesítésben. A csapat örömmel nyugtázta, hogy a jó eredmény er?lködés nélkül megjött, aztán nyugodtan fogtak neki a következ? munkáknak. A ‘kötelez?’ tesztanyagok közt kipufogók, hengerek, dugók és sok más finomság szerepel. Keményen dolgozott a Toth csapat 125-ös fele, okkal lehetnek elégedettek – Imi a negyven f?s mez?nyben a 19. helyre ért oda 1’53’194-es legjobb körrel.

Kedden délel?tt még a kicsiké a pálya, aztán délutántól érkeznek a 250-esek, Loca és szerel?i már g?zer?vel készülnek.

1 33 Sergio GADEA SPA Master – MVA Aspar Team APRILIA 1’51.365
2 60 Julian SIMON SPA Red Bull KTM GP 125 KTM 1’51.435
3 19 Alvaro BAUTISTA SPA Master – MVA Aspar Team APRILIA 1’51.759
4 1 Thomas LUTHI SWI Elit Caffe Latte HONDA 1’51.852
5 52 Lukas PESE K CZE Derbi Racing DERBI 1’51.863
6 75 Mattia PASINI ITA Master – MVA Aspar Team APRILIA 1’51.864
7 10 Angel RODRIGUEZ SPA 3C Racing APRILIA 1’51.878
8 8 Lorenzo ZANETTI ITA Skilled I.S.P.A. Racing Team APRILIA 1’51.921
9 36 Mika KALLIO FIN Red Bull KTM GP 125 KTM 1’52.030
10 22 Pablo NIETO SPA Multimedia Racing APRILIA 1’52.099
11 18 Nicolas TEROL SPA Derbi Racing DERBI 1’52.367
12 55 Hector FAUBEL SPA Master – MVA Aspar Team APRILIA 1’52.463
13 6 Joan OLIVE SPA SSM Racing APRILIA 1’52.567
14 63 Mike DI MEGLIO FRA FFM Honda Grand Prix 125 HONDA 1’52.586
15 14 Gabor TALMACSI HUN Humangest Racing Team HONDA 1’52.865
16 24 Simone CORSI ITA Squadra Corse Metis Gilera GILERA 1’52.923
17 29 Andrea IANNONE ITA Ticino Hosting Campetella JNR APRILIA 1’53.007
18 11 Sandro CORTESE GER Elit Caffe Latte HONDA 1’53.115
19 45 Imre TOTH HUN Team Toth APRILIA 1’53.194
20 32 Fabrizio LAI ITA Valsir Seedorf Racing HONDA 1’53.251
21 15 Michele PIRRO ITA WTR Blauer USA APRILIA 1’53.255
22 71 Tomoyoshi KOYAMA JPN Malaguti Ajo Corse MALAGUTI 1’53.337
23 41 Aleix ESPARGARO SPA Wurth Honda BQR HONDA 1’53.346
24 17 Stefan BRADL GER Red Bull KTM Junior Team KTM 1’53.450
25 43 Manuel HERNANDEZ SPA MIR Racing APRILIA 1’53.502
26 21 Mateo TUNEZ SPA Master – MVA Aspar Team APRILIA 1’53.503
27 16 Michele CONTI ITA Valsir Seedorf Racing HONDA 1’53.710
28 23 Lorenzo BARONI ITA Humangest Racing Team HONDA 1’53.714
29 7 Alexis MASBOU FRA Malaguti Ajo Corse MALAGUTI 1’53.754
30 38 Bradley SMITH GBR Repsol Honda HONDA 1’53.767
31 12 Federico SANDI ITA SSM Racing APRILIA 1’53.820
32 35 Raffaele DE ROSA ITA Multimedia Racing APRILIA 1’53.960
33 9 Michael RANSEDER AUT Red Bull KTM Junior Team KTM 1’53.986
34 44 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing APRILIA 1’54.682
35 26 Vincent BRAILLARD SWI Multimedia Racing APRILIA 1’55.461
36 53 Simone GROTZKI GIORGI ITA Ticino Hosting Campetella JNR APRILIA 1’55.604
37 37 Joey LITJENS NED Arie Molenaar Racing HONDA 1’55.772
38 20 Roberto TAMBURINI ITA Matteoni Racing APRILIA 1’57.333

ugrás fel