Ducati-nap a második felvonás Malajziában, Gibernauval az els?, Capirossival a második helyen. Azt lehetett sejteni, hogy a szepangi helyszín kedvezni fog az olasz D16-nak, Capirex gy?zött is ott 2005-ben, és a borítás is ideális a Bridgestone abroncsoknak. És persze ott van az emberi tényez?, vagyis a Borgo Panigaleiek duójának üt?képessége, a két rutinos, gyors pilóta – err?l a tényez?r?l még alighanem sokat beszélünk a szezon folyamán.
‘Szerintem jó tempót mentem, az id?eredményem kedvez?, de semmi több’ szerénykedik Sete Gibernau. ‘Közelében sem vagyunk annak, ahová érkezni szeretnénk. Célom, hogy kiismerjem a motort, hogy könnyebbé tegyem, hogy majdnem automatikusan válaszoljon a beavatkozásaimra. Ez nehéz lesz, alázatos munkát követel. Id?közben válaszutak elé is kell állnunk. Tudom, hogy még nagyon az elején vagyunk és sok mindent ki kell még próbálnunk. Számomra a Bridgestone gumik is teljesen újak.’ Hasonlóképpen válaszutak el?tt áll a Honda is, még nem döntötték el, melyik motort használják – err?l vajon mit gondol a jó öreg Sete? ‘Semmit, remélem, így folytatják egész évben!’
A napot vagy két órás özönvíz szakította félbe, ami alatt az összes résztvev? a boxban kényszerült ücsörögni. Több eleme is elmaradt az el?re betervezett programnak, így sokak hosszú távú gumitesztjét és versenyszimulációját is elmosta az es?. Állt mindenki Pedrosa kivételével, aki mivel kevés tapasztalata van a motorról és hagyományosan nem túl jó es?ben, a vizes borításon is körözött. A Honda hatalmas bizalmat helyez a spanyolba, az látszik. És szükségük is lesz a(z ön)bizalomra, hiszen Haydennek például a mai kieséssel aligha lesz módja végére érni mindannak, amit tesztelni szeretnének Malájföldön. A napi második Capirossi elismer? szavai Daniel Pedrosának szólnak: ‘Nagyon gyorsan megy, nem vártam volna ezt t?le. Nagy teherbírása van és nyer? típus, ezt már bemutatta a 125-ben és a 250-ben is. Tetszett, ahogyan ment a vízben: megértette azt, hogy nekünk, kis termet? versenyz?knek sokkal többet kell melóznunk a nyeregben a súlypontáthelyezésekkel. Amikor hideg van vagy úszik minden, alacsony a tapadás, kell, hogy tökéletesen érezzük a motort. A magasak játszhatnak a súlypontjukkal, el?re vagy hátra helyezve, nekünk kicsiknek ez nem megy. Szóval bravó, Dániel.’
Jól ment De Puniet is a Kawasakival, bár a prototípus tesztmotort, amit általában Matsudo vezet, csúnyán összetörte a francia. Ellison is próbálkozik a privát Yamahával, de a Dunlop gumikkal nehéz dolga van. Stoner a vezetéstechnikában is elmélyült, az eredmény a legjobakét megközelít? körid?k sorozatos egymásutánban. Kevésbé meggy?z? Vermeulen, de ez a Suzuki sincs az Rc211V szintjén. Talán egy kicsit kés?bb…
Az es? a legjobban Marco Melandrit zavarta meg, aki viszonylag keveset ment, és sok mindent nem értett a második számú motorral kapcsolatban. ‘A gép nehézkes az irányváltásoknal, nem tudom, miért. Az egyetlen dolog, ami megnyugtat, hogy a számítógép szerint is igazam van.’
Rossi el?zetes tervei is füstbe mentek, a Michelin anyagainak nagy részét csak a következ? tesztelésen veszi el? – tizenhat féle hátsó gumiról van szó. ‘Sokat dolgoztunk ma azon, hogy eltüntessük a hétf?n ugyancsak zavaró futóm?pattogást. A csapattal közösen sikerült megoldani a problémát, aminek az oka a hátsó felfüggesztésnél volt. Így most vesztettünk egy kicsit a fékstabilitásból – ha nem esett volna az es?, nekiállhattunk volna egy kompromisszumot keresni. Holnap versenyszimuláció van programban, nem használok edzésgumikat, még nincs itt az ideje.’
Kenny Roberts jr. megmutatta, hogy atyja motorja egyáltalán nem rossz, s?t meglepetésekre is képes lehet a KR Honda. ‘A blokk természetesen remek, és jó érzés ezt kimondani. A futóm? nekem személy szerint tetszik, bár még nem használtuk a motort a sztanderdt?l eltér? gumikkal. Gyorsan sikerült egy mp-t faragnunk a körid?b?l.’ Hát isten hozott újra, kedves Kenny, itt az ideje, hogy lassacskán te is formába lendülj, hiszen négy hónapja nem ültél királykategóriás versenymotoron. Zárás szerdán.
A hivatalos körid?k
1. Gibernau (Ducati) 2’01”66
2. Capirossi (Ducati) 2’01”83
3. Hayden (Honda) 2’02”00
4. Edwards (Yamaha) 2’02”00
5. Pedrosa (Honda) 2’02”26
6. De Puniet (Kawasaki) 2’02”40
7. Stoner (Honda) 2’02”57
8. Rossi (Yamaha) 2’02”62
9. Melandri (Honda) 2’02”70
10. Hopkins (Suzuki) 2’02”71
11. Elias (Honda) 2’03”26
12. Nakano (Kawasaki) 2’03”40
13. Vermeulen (Suzuki) 2’03”80
14. Roberts (KR Honda) 2’04”10
15. Hoffman (Ducati D’Antin) 2’04”49
16. Ellison (Yamaha Tech 3) 2’04”50
17. Cardoso (Ducati D’Antin) 2’06”06
Legutóbbi hozzászólások