Capirossi szemmel láthatóan jól érzi magát a szimbólum szerepkörében. ‘Ott voltam, amikor ez a projekt megszületett, és megtiszteltetés számomra, hogy idén is itt lehetek’ mondta Capirex. Persze kapta a kérdéseket az újságíróktól, és köztük van olyan is, ami a tavalyi nem túl szerencsés évkezdetre vonatkozik, amikor a rossz eredmények miatt a csapattal való szakítást is kilátásba helyezte a pilóta. A válasz: ‘Tudják, én egy tökfej vagyok. Szenvedélyes a jellemem, és amikor nincs minden a helyén, felhúzom magam, mert többet akarok. Jó döntés volt az együttes részér?l, hogy kitartott és keményen dolgoztunk tovább. Ez a mi igazi er?nk, és ez az, ami nagyon tetszik nekem.’
Az olasz veterán 17 éves GP-múltat tudhat maga mögött. A 2006-os szezontól a legjobbakat várja, mert, mint mondja a motor és a gumik egyensúlya most ígérkezik a legjobbnak. ‘Én mindig a gy?zelemért versenyzem. A mez?nyben mindenki remek képesség? pilóta, nagy küzdelem lesz.’ Valentino Rossi? ‘? egy bajnok, de neki is vannak korlátai. Kétszer megvertem tavaly, remélem, idén legalább ugyanennyiszer megteszem. Különösen fontos a jó rajt és a stabil teljesítmény az év során. Sikerre akarom vinni ezt a motort, még miel?tt nyugdíjba vonulok.’
Egy másik félelmetes rivális éppenséggel most már csapattárs: ‘Nem zavar, hogy Gibernau ellen kell síkra szállni. Bajnok ? is, jó, hogy itt van a csapatban, de ragyogó pilóta volt Carlos (Checa, a szerk.) is. Setével jól kijöttünk a tesztelések során, motivált és harapós a pályán. Együtt fogunk munkálkodni a fejlesztéseken.’
Ducati GP06 – m?szaki adatok
Blokk: négyütem?, V4, 90 fokos, vízh?téses, desmo, hengerenként négy szelep, 989 köbcentis
Legnagyobb teljesítménye: 169 kW / 235 LE @ 16.500 percenkénti fordulaton
Legnagyobb nyomatéka: kb. 100 Nm / 10,2 @ 14.000
Végsebessége: 330 km/ó fölött
Áttétel: kivehet?, hat sebességes váltó változtatható sebességfokozat-hosszokkal. Többtárcsás, száraz kuplung, lánc végáttétel.
Etetés: közvetett elektronikus befecskendezés, Magneti Marelli, négy szelep, föléhelyezett injektorokkal. TCF vezérl? rendszer (Throttle Control and Feedback)
Üzemanyag: Shell Racing V-Power
Kenés: Shell Advance Ultra 4
Gyújtás: Magneti Marelli
Kipufogó: Termignoni
Váz: ferde acél cs?szerkezet, alumínium villa
Felfüggesztés: Öhlins villa, felfordított, 42 mm-es, Öhlins hátsó rugóstag, hidraulikus fékbeállítás
Gumik: Bridgestone, el?l-hátul 16,5′-es
Fékberendezés: Brembo, dupla karbon els? tárcsa (320 mm), négy dugattyús féknyereggel. Hátul szimpla acéltárcsa, két dugattyús nyereg.
Tömeg: 148 kg (szárazon)
Legutóbbi hozzászólások