A Derbinél sosem állnak meg: miközben g?zer?vel folyik a Mulhacén fejlesztése (a Milánóban végleges köntösében bemutatott scrambler tavasszal a kereskedésekbe kerül), gondolnak a jöv?re is Martollerasban. Ezért készítettek el két prototípust, melyek a Rambla illetve GPX1 nevet viselik.
A két modell rendeltetése meglehet?sen eltér?: a GPX1 a már egyébként is puskaporszagú GP1 még sportosabb változata (attól vette örökbe a m?szaki alapokat, azonban mindent levetk?zött magáról, ami robogóra emlékeztetne). A GPX1 blokkját a vázba rögzítették, a végáttétel lánc, a hátsó leng?villa pedig abszolút ‘motoros’ jelleg?.
Csak kiváló min?ség? alkatrészeket használnak majd a gyártáshoz, mondják: ezt támasztja alá a felfordított típusú villa és a szeparált, Piggy Back gáztartállyal közösen dolgozó rugóstag. Ahogy a képen is látszik, ez a koncepció gyakorlatilag készen áll arra, hogy szériában gyártsák – a spanyolok munkájuk nyilvánosságra hozásával a közönséget szondázzák: hogy mikor érkezik a szalonokba a járm?, a népítélet dönti el.
Teljesen más tészta a Rambla, amellyel a Derbi szórakoztató és nagy használati érték? robogót alkotott. Igazi városi harcos, nagy kerekekkel, amelyek akár terepakadályokkal, útegyenetlenségekkel, járdaszegélyekkel is megbírkóznak.
A design meglehet?sen eredeti, rejteget érdekes megoldásokat, s egyben vissza is nyúl a hetvenes és nyolcvanas évek formavilágához. Különlegesség a karcmentes lakkozás. Az utas ülése felhajtható, ahogyan a nemrég bemutatott Honda PS-en is (tehát kett?s funkciót lát el: nyereg és háttámla is).
A nyereg alatt jókora hasznos raktér áll rendelkezésre. A Rambla a tervek szerint a Piaggio 50 köbcentis és 125-ös négyütem? blokkjaival kerül a piacra. Hogy mikor, az még a jöv? zenéje.
Legutóbbi hozzászólások