A Vyrus motorgyár önálló utakat jár. Ez nemcsak egyedi, manufaktúrában gyártott, nemes értelemben borzasztóan kinéz? motorjaik mutatják, hanem például az is, hogy legújabb, 985 C3-4V kódjellel ellátott modelljüket a milánói EICMA motorkiállítás reflektorfényét?l és káoszától távol mutatták be, és nem azért, mert nem lett volna pénzük egy standbérletre a riminieknek. Azt mondják, az ? motorjuk megér egy külön fórumot, ahol csak ? a f?szerepl? és nem egy ‘üde színfolt’ az új modellek tengerében. Talán igazuk van, talán sznobok, talán mind- kett?.
A gyár legutolsó kreációjában a Ducati jelenleg szériában gyártott leger?sebb blokkja, a Testastretta dolgozik a kétszelepes, légh?téses ezres helyett, ami az el?d 984 C3-2V-t hajtotta. A Vyrus technikusai 150 LE-s, Euro-3 normát teljesít? változatában szerelik eredeti kétkerek?jükbe a bolognai er?forrást, s ezzel a motor megközelíti a mágikus 1 kg/LE tömeg-teljesítmény arányt, mivel a gépsárkány közölt tömege 157 kg menetkészen.
Ez a változat h? maradt ahhoz az esszenciális formavilághoz, ami híressé tette a Vyrust. Újítások azért vannak, ilyen a farok alatti dupla csöv? kipufogó, a blokk alá V-alakban épített h?t?k és a teljesen új, karbonból készült els? váz. Olyan, mint az olasz konyha: kevés alapanyagból is lehet ínycsiklandó ételt varázsolni. A rászerelt elemeket minimalizálták a mérnökök, az eredmény egy ‘csont és b?r’ motor. A tank térfogata 14 és fél liter, a nyereg szigorúan egyszemélyes és ha még megemlítjük a letisztult vonalvezetés? fejdiomot és sárvéd?t, már föl is soroltuk a 985 C3-V4 összes rászerelt elemét. Érdemes szót ejteni a légbeöml? hosszú, karbon szájáról, ami úgy szegez?dik el?re, akárha egy középkori lovag lándzsája volna torna közben.
A váz és a futóm? elemeinek kidolgozása leny?göz?. Minden apró részlet igazi mestermunka ezen a motoron, a lábtartótól a gázkarig. Kézm?vesmunka az aszimmetrikus hátsó leng?villa és az atipikus kormányzási rendszert alkalmazó els? is, ami a hagyományos teleszkópvilla helyét veszi át.
A Vyrus 985 C3-V4 2006 márciusától elérhet? a közönség számára. Hogy nem lesz tömegmotor, az szinte biztos: az olasz gyár 53.750 eurót kér gépéért cserébe, azaz nagyjából 13,5 millió forintot. Természetesen ez csak a kiindulópont, ha az ember nem bír ellenállni a csábításnak, hogy személyre szabja a Vyrust, költhet még b?ven, egyebek mellett xenon fényszóróra vagy elektronikus váltóra.
Legutóbbi hozzászólások