Sporttörténelmi mérföldk? a magyar motorsport életében: Magyarország egyetlen MotoGp csapata, amelynek sokan nem jósoltak hosszú és tartalmas jöv?t, megalakulásának 4. évadára, Roberto Locatellivel, a 2000-es év világbajnokával (2004-ben összesített 3. helyezett) kötött szerz?dést 250 kcm-re.
De hogyan is jutott el ilyen magaslatokba ez a teljesen privát csapat? A kezdetek egészen 16 évvel ezel?ttre vezethet?k vissza, amikor a Tóth család els?szülöttje elhatározta, hogy a motoros pályára lép. Igen, jól számolnak, Imi ekkor még csak 4 éves volt és mint azt sokan nem gondolnák, ? akart mindenáron motorversenyz? lenni. Szülei megadták erre a lehet?séget, és amikor élete els? versenyét megnyerte, úgy gondolták, érdemes folytatni. Töretlen sikerszéria következett, rengeteg gy?zelmet és rekordot vittek véghez. Aztán 2002-ben egy olasz csapat megkereste az akkor alig 16 éves fiút, hogy szerz?dtesse a Gyorsasági Motoros Világbajnokságba. Eltelt egy év és sajnos tapasztalniuk kellett, hogy a magyar fiú tehetségére nem igazán kíváncsi egy olasz csapat, ?ket csak saját érdekeik vezérlik. Id?sebb Tóth Imre ekkor határozta el, hogy megalakítja – az akkor még Road Racing Team Hungary néven futó – csapatát.
2003-ban megalakult tehát a csapat és két magyar fiúval, Imivel és Rizmayer Gáborral neveztek a szezonra. Sajnos Rizi f? támogatója visszalépett, így a csapat egy versenyz?vel indult útnak. Az els? évben kiderült, hogy nem annyira könny? falat egy vb csapat létrehozása és m?ködtetése, rengeteg nehézséggel kellett szembenézniük, emiatt pedig elmaradtak az eredmények. 2004-ben kérdéses volt az indulás, de végül a nemzetközi szövetség bizalmat szavazott a csapatnak. Mint most kiderült, jól döntöttek. Két versenyz?re b?vültek és a kedvez?bb feltételeket kínáló Apriliára váltottak, ami két pontszerz? (10. és 15.) helyezést is hozott a csapatnak. Az idei szezonra már gond nélkül elfogadták az egyre csak fejl?d? és er?söd? csapatot, ami önmagában nagy elismerés és hatalmas el?relépésként, több versenyz? is szeretett volna az id?közben Team Toth-ra átkeresztelt, magyar istállóhoz igazolni.
A 2005-ös szezon sikerei: a kit?n? év eleji teszteredmények, a 9. és két 8. helyezés, a kvalifikációs id?k és a nagyobb csapatokkal versenyképes megjelenés pedig különösen felkeltették a csapat iránti érdekl?dést. 2006-ra pedig eddigi sikerei csúcsát érheti el a Team Toth Hungary, hiszen az Apriliától teljes gyári támogatottságot kap a 250kcm-ben és fél-gyárit a 125kcm-ben, ehhez hozzá jön egy világhír?, tapasztalt bajnok és egy rendkívül fiatal és tehetséges versenyz?, akik mindent megtesznek majd a jó eredményekért.
Minden elismerés Tóth Imrének azért, hogy ezt létrehozta, lehet?séget adva nekünk, hogy még többet izgulhassunk a közvetítések során!
Legutóbbi hozzászólások