Zárult a jerezi Ducati-teszt, méghozzá különösen kedvez? mérleggel: kedden és szerdán beleadtak apait, anyait Gibernau és Capirossi, a GP6 meggy?zött technikust, pilótát egyaránt debütálásakor, remélhetnek az olasz márka szurkolói. A rengeteg tesztmunka mellett a harmadik napon megérkeztek a Bridgestone legjobban teljesít? gumijai is, amikkel Capirossi 1’40’947-et, hispán kollégája 1’41’024-et ment, vagyis nagyjából fél másodperccel maradtak el Rossi mesés pole-jától az idei Spanyol Nagydíjon (1’39’419). Mindezt egy pólyás korú motorral és a napsütés ellenére meglehet?sen hideg borításon. Szóval tényleg van ok az optimizmusra.
A motor erényességén és érvényességén kívül két dolog derült még ki Jerezben: az egyik, hogy Loris Capirossi a csapat húzóembere, ? az, akinek a kezében van a kormány és a képes a legnagyobb elánnal dolgozni. És mellette Gibernau, aki az elmúlt szezon finisében zavartnak, idegesnek t?nt, most pedig kedélyesnek s der?snek tetszik, vagyis megtalálta a helyét a Ducati alakulatában. Err?l árulkodnak nyilatkozatai is. Talán nem szokott hozzá a csapatmunkához, hiszen a Hondánál kevesebb hangsúlyt fektetnek a kollektív eszmecserékre, HRC-házon belül elintézik a fejlesztések nagy részét. Hamar rálelt a ‘motorépítés ízére’, és megint megmutatta, hogy tud bánni a gázzal. ‘Itt mindent nulláról kellett kezdeni, minden új: váz, blokk, gumik.’ Gibernau a délután során kihagyta a 2005-ös Ducatit a Desmosedici GP6-tal összehasonlítást, ami csak Capirossit érintette. Az ugyan nem világos, hogy mit kell összehasonlítani a két motoron, vagy hogy a réginek van-e még sansza élesben, nagydíjon elindulni.
A 250-esek közül csak Portót érte Jerezben a harmadik nap, Dovizioso már kedden hazautazott. Az argentín gyorsan ment, jól alakulnak a dolgai a Hondával.
Legutóbbi hozzászólások