Ha a Ducati GP6-ról elmondható, hogy remekül sikerült a bemutatkozása, ugyanez igaz a Yamaha M1-re is, amely Valentino Rossi ért? tolmácsolásában a leggyorsabb motornak bizonyult a szepangi MotoGP teszt második napján. A munka tárgya a 2006-os M1 összeigazítása a Michelin abroncsokkal, a maláj napok igazi f?szerepl?ivel. A nyitány pár köre alapján ‘stabilabb és er?sebb’ motornak t?nt a Yamaha, kedden ennél több is kiderült. Rossi persze csak általános érzeteir?l számolt be a világnak, konkrét m?szaki dolgokról nem. ‘Nagyon elégedett vagyok a mai munkánkkal. Jól érzem magam az M1 nyergében, határozottan biztosabb, mint a régi. Ez pedig igen bátorító. A Michelin anyagával dolgoztunk, és rengeteg adatot elemeztünk ki ma, és ugyanez várható szerdán is, aztán megy a motor a garázsba, én meg szabadságra.’ Ha valaki a Földön megérdemli a pihenést, az Valentino Rossi: fantasztikus éven van túl, melyben szinte végig a maximumot adta; most pedig újabb öröm forrása a pozitív tesztelés a jöv? szezon Yamahájával.
Formában van Marco Melandri is, aki második a nem hivatalos id?táblán, néhány ezred híján. Fizikailag nincs éppenséggel topon Macio (influenzás megbetegedést, illetve annak kezelését nyögi), ami a számokon nem látszik meg: a harminc fok fölötti h?ségben 63 kört tett meg a 2005-ös Hondával. Kíváncsian várhatjuk ezek után a szerdát, a versenyszimulációk napját – a Yamahánál például ez a program Edwards-szal, aki szintén remekül ment a szepangi helyszínen. Feln?ve a feladathoz Toni Elias, Melandri csapattársa a Fortuna Hondánál, akié a nap harmadik legjobb köre. A spanyol 80 kört teljesített, els? sorban tapasztalatszerzés lebegett a szeme el?tt. Azt mondja, még nem száz százalékos, de kevés hiányik csupán.
El?térben tehát a hondás és yamahás együttesek. És a többiek? Kevés az újság, a legjobb másmilyen motor Hopkins Suzukija, akit rögtön Pedrosa követ a HRC Hondával. Amit, mellesleg, máris személyre szabtak neki, a 211-et a spanyol nem éppen góliáti testméretéhez igazították: egy rövidebb tankból, alacsonyabb fejidomból és magasabb kormányból álló kitet kapott. Mögötte Nakano a ‘big bang’ Kawasakival, majd Stoner a másik Pons Hondával. Nem túl meggy?z? Vermeulen a 2005-ös Suzukival, sem De Puniet a Kawával, aki csak a Dunlop gumis, privát yamahás Ellisont el?zi meg.
Szepangi teszt, 2. nap – eredmények
|
|
1. Valentino Rossi (ITA)Yamaha, 2’02.61
|
Legutóbbi hozzászólások