Elkezd?dtek a ‘japán’ csapatok tesztjei a malajziai Szepang versenypályáján. A háromnapos sorozat nyitányán nyirkos reggelre ébredtek a pilóták, akik érthet? okokból óvatosan kezdtek. Aztán szép lassan belelendültek. A nap eseménye a 2006-os M1 délutáni bemutatkozása volt, amellyel a címvéd? Valentino Rossi teljesített pár kört, megkoronázva a hétf?i teszttevékenységet. ‘Tetszett, érdekesnek találom, nagyon stabil és motorilag kicsit er?sebb, mint az el?z?. Persze sokat kell még vele menni és dolgozni, de az els? benyomás mindenképpen pozitív’ így a Doktor. Munkában a csapattárs Colin Edwards is, aki kedélyesen serénykedett különféle beállításokon.
A leggyorsabbak a hondások voltak, méghozzá az épp Rossi trónjára pályázó Marco Melandri és Nicky Hayden. Csak a rend kedvéért, a körid?k messze nem remekek, ami a pálya állapotának tudható be. Melandri mindenesetre nagy formában van, f?leg gumikat tesztelt – a 2005-ös RCV-vel.
Pályán a Pons csapat Hondái is, egyel?re fekete idomokkal – vagyis szponzorok nélkül. Igaz, a szerel?kön még camelos ruha van. Casey Stoner gyorsnak mutatkozott, bár egy esést is jegyzett a fiatal ausztrál. Daniel Pedrosa nem vitte túlzásba a motorozást, egyetlen kört abszolvált, azt 2’03 alatt.
Shinya Nakano keze meggyógyult, a japán ott van és teszteli a Kawasakit Randy De Puniet-vel egyetemben, aki még nagyon lassú a zöld géppel. Egyel?re színét sem látni Max Biagginak, vagyis n? annak az esélye, hogy a 2006-os rajtrácson sem találkozhatunk vele. Ami hihetetlen, de megtörténhet. A Tech 3 együttes Yamaháján, ahogy arra számítani lehetett, James Ellison, talpán a Dunlop fejlesztenivalójával. Nem villogott különösebben a Suzuki: Hopkins 2’04’1-et ment, Vermeulen meg ennél sz?k másfél másodperccel gyengébbet.
A szepangi tesztt?l távol maradt a Luca Montiron irányította Konica Minolta Honda formáció. A kapitány szerint ‘nincs túl sok értelme 2005-ös anyagokat próbálni, amikor a következ? tesztelésen már új motorok lesznek. Sokat beszélünk a költségkímélésr?l, hát ez pont nem az‘. A ‘pályamunka’ komolyságát illet?en azonban nincs kétség, erre bizonyíték Davide Brivio, az elszánt Yamaha-f?nök nyilatkozata: ‘Ma Rossi el?ször próbálta ki az új motort. Holnaptól kezd?dik az igazi munka.’
Szepang, az els? nap eredményei (nem hivatalos körid?k)
|
|
1. Marco Melandri (ITA) Honda, 2’02.95 Leggyorsabb kör versenyen: Nicky Hayden (Honda) 2005 – 2’02.993
|
Legutóbbi hozzászólások