EST. 2002

Isztambul: Di Meglio gy?z a 125-ben

A Marseilles csendült fel a125 köbcentisek Török Nagydíja után, méghozzá egy megbüntetett versenyz?nek: Mike Di Meglio, miután szombaton diadalittasan bejelentette átigazolását a francia motoros szövetség együttesébe, jelenlegi kenyéradójától , a Kopron Scot-tól szankciót kapott: az edzésen alap Hondát adtak neki. A versenyre viszont visszakapta eredeti gépét, aminek hátán gy?ztesként került ki a nem mindennapi hatos repül? befutóból.

A KTM-esek jól kapták el a rajtot, különösen Talmácsi, aki a nyolcadik helyr?l indult és a közvetlen élbolyhoz zárkózott az els? kanyarban; elszántan tapadt viszont Lüthi is, akinek nem volt szabad nagyon leszakadnia. Az ?rségváltás folyamatos volt az els? helyeken, s az utolsó körökre a svájci mintha visszavett volna: mint kiderült, okosan sáfárkodott, hiszen összetettbeli ellenfele, Mika Kallio a cél el?tti negyedik kanyarba túl gyorsan érkezett, elvesztette a kontrollt a motor eleje felett és csúnyán kicsúszott. Ez hiányzott neki a legkevésbé. Hogy gy?zött volna, az nem biztos, viszont a futamot befejezni sosem rossz dolog a bajnokság utolsó el?tti meccsén, mikor az élbolyban halad az ember. A rend kedvéért: Lüthi ezzel még nem világbajnok: ötödikként intették le, Talmácsi Gábor mögött, akinek rengeteg melója fekszik abban, hogy maga mögött tudja a helvét kollégát. A dobogón Pasini és Koyama, akik az összetettben úgymond már nem sok vizet zavarnak (igaz, az olasz még veszélyes lehet Talmára: 166 pontja van a magyarnak 178): Lüthi el?nye pedig 23 pont a második helyezett finnel szemben. A küldetés majdnem teljesítve. De csak majdnem. A dönt? helyszíne Valencia. A svájci Isztambulban lényegében megnyerte a vb-t, ilyenformán a KTM meg elbukta. Talma tette a dolgát, a f?szerepl?, az igazi vesztes most Kallio, akir?l megállapítható, hogy jó pilóta, de egyel?re még nincs meg benne minden a bajnoki léthez.

Talma beszámolója

Az idei szezon utolsó el?tti futama rendkívül izgalmasan alakult.

Talmácsi Gábor nyolcadikként rajtolt és már az els? kanyarban sikerült négy helyet el?relépnie. Egy hat f?s mez?ny lépett meg el?l, ahol folyamatosan változtak a pozíciók, fej-fej mellett küzdöttek a pilóták.

Talma el?fordult, hogy a boly végére csúszott, de az is megesett, hogy remek el?zésekkel egy szemvillanás alatt az élre tört. A hat versenyz? közül mindenki volt els?, a sorrend folyamatosan változott.

A KTM-nél nem volt csapatutasítás. Talma, ahogy tudta segítette csapattársát, Mika Kalliót, aki az utolsó körben sajnos elesett és ezzel kiszállt a harcból. Végül Di Meglio, Pasini és Koyama mögött Talma 4.-ként ért célba megel?zve Thomas Luthit. Ha lett volna még egy kör, valószín?leg másként alakult volna a végs? sorrend, de így is hatalmasat motorozott Gábor.

Talma a következ?ket mondta a verseny után:

Nagyon nagy verseny volt. Az el?z? napokhoz képest jól ment a motorom, szerencsére sikerült a futóm? beállítás is. A futam végére rendesen elfogyott az els? gumim, ezért nem is kockáztattam a féktávokon. Értékes pontokat gy?jtöttem, ami meger?sítette az összetettbeli 3. helyemet. Már csak egy futam van hátra, Valenciában, ami az egyik kedvenc pályám, és már alig várom.

 

Talma valóban lépésel?nyben van az ?t 12 illetve 13 ponttal követ? Pasini-Simoncelli duóval szemben, de egy nagyon kemény menet még hátravan, és még semmit sem ‘biztosított be’. El?bbi, Pasini fezben, a hagyományos török fejfed?ben ünnepelte a pódiumot és ne legyen kétségünk: pályázik a bajnoki bronzra, nagy lökést adott neki ez az eredmény. Utóbbi testalkata miatt volt hátrányban a török ringen, és kényszerül az üldöz?k csoportjában versengeni, megel?zve Lait, ‘Tóthék’ Rodriguezét, Olivét, Iannonét és Poggialit. Tóth Imi a 24. helyen fejezte be a Török GP-t.

A Team Toth Hungary versenybeszámolója

Rodri újabb nyolcadik helyezéssel és az érte járó pontokkal gazdagodott a bajnokságban, Imi pedig egy fantasztikus rajt után hibázott, kés?bb pedig elfogyott a gumija, így nem tudott el?rébb kerülni.

‘El?ször is szeretnék köszönetet mondani a Team Toth Hungary-nak, hogy bíztak bennem az idei sikertelenségem után és engem választottak a sérült versenyz?jük helyére. Örülök, hogy ezen a három futamon helyt tudtam állni és pontokat tudtam szerezni, de ez nem ment volna, ha nem egy ilyen jó csapatba kerülök. A futamon a rajtom nem volt valami jó, de jól helyezkedtem és az els? körben már a 10. voltam. Nagyjából e körül voltam végig, de az utolsó körben megfogtam Olive-t, Kallio pedig bukott, így ismét 8. lettem.’ – nyilatkozta Rodri.

‘A rajtom jól sikerült, feljöttem a 20. helyre, majd az egyik kanyarban kimentem, így visszael?ztek. Utána sajnos elég hamar elfogyott a gumim és már nem tudtam feljönni. A rugózásom sem volt valami jó, talán a gumiválasztás nem volt megfelel?. Mivel egész hétvégén nem próbáltam ki a szélesebb gumit, kénytelen voltam a keskenyebbel menni. Sajnálom, hogy ez a lehet?ség is elúszott, de még mindig bízom abban, hogy pontot szerezhetek Valenciában.’ – mondta Imi a futamot követ?en.

1. Mike DI MEGLIO FRA Kopron Racing World HONDA 39’50.377
2. Mattia PASINI
ITA Totti Top Sport – NGS APRILIA 39’50.482
3. Tomoyoshi KOYAMA
JPN Ajo Motorsport HONDA 39’50.533
4. Gabor TALMACSI
HUN Red Bull KTM GP125 KTM 39’50.648
5. Thomas LUTHI
SWI Elit Grand Prix HONDA 39’50.794
6. Marco SIMONCELLI
ITA Nocable.it Race APRILIA 39’56.129
7. Fabrizio LAI
ITA Kopron Racing World HONDA 39’56.525
8. Angel RODRIGUEZ
SPA Team Toth APRILIA 39’56.671
9. Joan OLIVE
SPA Nocable.it Race APRILIA 39’56.988
10. Andrea IANNONE
ITA Abruzzo Racing Team APRILIA 40’07.496
11. Manuel POGGIALI
RSM Metis Racing Team GILERA 40’07.931
12. Alvaro BAUTISTA
SPA Seedorf RC3 – Tiempo Holidays HONDA 40’11.609
13. Lukas PESEK
CZE Metis Racing Team DERBI 40’11.843
14. Sandro CORTESE
GER Kiefer-Bos-Castrol Honda HONDA 40’32.584
15. Dario GIUSEPPETTI
GER Semprucci Blauer USA APRILIA 40’33.175
16. Nicolas TEROL
SPA Caja Madrid – Derbi Racing DERBI 40’38.252
17. Aleix ESPARGARO
SPA Seedorf RC3 – Tiempo Holidays HONDA 40’38.292
18. Karel ABRAHAM
CZE AB Cardion Team APRILIA 40’38.617
19. Jordi CARCHANO
SPA MVA Aspar APRILIA 40’38.744
20. Pablo NIETO
SPA Caja Madrid – Derbi Racing DERBI 40’39.070
21. Mateo TUNEZ
SPA MVA Aspar APRILIA 40’39.317
22. Jules CLUZEL
FRA Malaguti Reparto Corse MALAGUTI 40’57.551
23. Gioele PELLINO
ITA Malaguti Reparto Corse MALAGUTI 40’57.830
24. Imre TOTH
HUN Team Toth APRILIA 41’03.307
25. Manuel HERNANDEZ
SPA Angaia Racing HONDA 41’04.119
26. Sascha HOMMEL
GER Arie Molenaar Racing HONDA 41’26.653

Kiestek
Mika KALLIO
FIN Red Bull KTM GP125 KTM 37’44.090
Alexis MASBOU
FRA Ajo Motorsport HONDA 29’27.892
Federico SANDI
ITA Angaia Racing HONDA 26’15.841
Lorenzo ZANETTI
ITA Skilled I.S.P.A. Racing Team APRILIA 17’25.787
David BONACHE
SPA LG Mobile Ssmracing HONDA 10’53.033
Hector FAUBEL
SPA Master Aspar APRILIA 6’20.331
Sergio GADEA
SPA Master Aspar APRILIA 6’20.483
Daniel SAEZ
SPA Totti Top Sport – NGS APRILIA 3’42.901

Az els? körben kiesett
Raffaele DE ROSA
ITA Matteoni Racing APRILIA

ugrás fel