EST. 2002

Isztambul: Gibernau nyeri a MotoGP id?mér?jét

A MotoGP hivatalos id?mér?jét megel?z? három szabadedzés-kör Marco Melandri megkérd?jelezhetetlen fölényét hozta, ehhez képest fordult a kocka a kvalifikáción: nagy csapás nem érte a Gresini Honda csapatot, hiszen a pole Sete Gibernaué lett, míg Macio a második helyen zárta a rundot. Melandri mindazonáltal fölmérgesedett, mert egy gyorskörében Hayden és Barros feltartották – a motor viszont nagyon rendben van, és a Michelin abroncsok is remekül muzsikáltak eddig Törökországban. A sort tehát Gibernau nyitja, aki régi fényében tündökölt ezen az edzésen, és jó versenyre számít. Mögötte Melandri, akinek a jelenlegi oddsok alapján a legnagyobb esélye van a futamgy?zelemre, ami persze korántsem lesz olyan egyszer?. Majd Hayden a harmadik helyen, azaz a Honda gyarmatosította az els? sort – ilyenre is rég volt példa. Az amerikai szerint ha nem fáradozott volna annyit a helyes beállítások meglelésén, akkor ? lenne pole-ban, így viszont nagyszer? motorral indulhat el a versenyen. Hayden hátránya jelent?snek mondható, 642 ezred.

A második sort Rossi nyitja meg, 843 ezreddel ment lassabb kört, mint Gibernau. Mindent megpróbált, de valami nem stimmel – úgy látszik, tényleg nem ez az ? pályája, de ne kiabáljunk el semmit; ki tudja, vasárnap milyen arcát mutatja a világbajnok. Mellette csapattársa, Edwards, aki mindösszesen egy (1) ezredmásodperccel maradt le mögötte: ? is veszélyes lehet, és eredménye bizonyítja, hogy botorság volna már a rajt el?tt leírni a Yamahákat a furcsa vonalvezetés?, gyors kanyarokból és lassú visszafordítókból álló ringen. A tételt Toni Elias hatodik helye is alátámasztja.

Vermeulen Wayne Gardner és Mick Doohan társaságában

Aztán jönnek a ‘csalódottak’: Tamada 1’3-nyira a pole-id?t?l, Barros és Checa el?tt. A Ducati nem túl meggy?z?, ahogy a Capirossit helyettesít? Itoh sem. Nakano a pénteki jó szereplés után csak 10. a Kawasakival. Vermeulen körül forr a leveg?: az ausztrál a 11. helyre ért oda a Pons-Hondával, ugyanakkor egy másik meccset is vív. Mint a tegnapi edzéstudósításban leírtuk, Chrisnek nagyon megtetszett a MotoGP, így szívesen maradna, s?t konkrét ajánlatokat is kapott. Mármost azt mondta Vermeulen a Hondának: visszamegy ? az SBK-ba a következ? szezonra, ha szavatolják neki, hogy 2007-ben kap egy Hondát a MotoGP-ben. Egyel?re ennyit tudunk, meg persze azt, hogy a HRC-nek nincs közvetlen befolyása a Superbike történéseire, így nemigen adhat efféle garanciákat. Az alkupozíció azonban adott. Ja: tudjuk még azt is, hogy a Yamaha állítólag felajánlott egy hasonló konstrukciót Vermeulennek (egy év SBK, aztán MotoGP), a Suzuki pedig már jöv?re kész motort tenne az ausztrál alá, s ezzel félig-meddig már meg is gy?zte a pilótát. A Suzuki ezzel egyid?ben hivatalossá tette, hogy megválik Robertst?l. Jel?

Vermeulen mögött, két mp-nyire a pole-tól Biaggi, aki a legutolsó Honda-versenyz? a rajtrácson. A mez?ny egyetlen Suzukija, Hopkinsé 14.

MotoGP: a rajtrács összetétele

1. Sete GIBERNAU SPA HONDA 1’52.334
2. Marco MELANDRI
ITA HONDA 1’52.463
3. Nicky HAYDEN
USA HONDA 1’52.976
4. Valentino ROSSI
ITA YAMAHA 1’53.177
5. Colin EDWARDS
USA YAMAHA 1’53.219
6. Toni ELIAS
SPA YAMAHA 1’53.230
7. Makoto TAMADA
JPN HONDA 1’53.667
8. Alex BARROS
BRA HONDA 1’53.719
9. Carlos CHECA
SPA DUCATI 1’53.836
10. Shinya NAKANO
JPN KAWASAKI 1’54.023
11. Chris VERMEULEN
AUS HONDA 1’54.217
12. Max BIAGGI
ITA HONDA 1’54.358
13. Olivier JACQUE
FRA KAWASAKI 1’54.407
14. John HOPKINS
USA SUZUKI 1’54.434
15. Shinichi ITO
JPN DUCATI 1’54.669
16. Ruben XAUS
SPA YAMAHA 1’55.414
17. Roberto ROLFO
ITA DUCATI 1’55.838
18. James ELLISON
GBR BLATA 1’56.576
19. Franco BATTAINI
ITA BLATA 1’58.417

ugrás fel