Ha igaz a régi bölcsesség, miszerint az ördög a részletekben bújik meg, akkor talán érdemes néhány szót szentelni Mika Kallio boxba való visszaérkezésének: a finn, miután a rossznak semmiképpen nem mondható harmadik id?t motorozta a 125 köbcentisek Q2-jén (igaz, fél másodperc körüli hátránnyal), olyan arckifejezéssel jött be a boxba, mintha élete egyik nagy csalódásán lenne túl. A csapatból senki nem szólt egy árva szót se, morál a béka hátsója alatt, egy vállvonás a fiatal északi részér?l, s ennyi. Egyetlen szerel? küld csak egy bátorító mosolyt felé. Ami azt illeti, Thomas Lüthi tényleg elverte a mez?nyt, de egy aprócska ‘veled vagyunk’ vagy ‘szép volt’ mégsem ártana egy ilyen kiélezett és nehéz pillanatban a sok gyászos fizimiska és az isztamuli reggelek módjára fagyos hangulat helyett.
Lüthi boxában annyival könnyebb a helyzet, hogy tényleg van minek örülni. A svájcinak hatalmas esélye lesz vasárnap, hogy befejezze a bajnoki címért vívott háborút, és a maga javára döntse el azt. Hibátlan vezetést produkálva 2’03’555-ön állította meg az id?mér?t a svájci, ezzel 479 ezredet mérve Faubelre, 530-at Kallióra, 594-et Pasinire – ez az els? sor összetétele a Török GP-n. Persze a verseny teljesen más lesz, de a hondás ifjonc teljesítménye félelmetes. A második sorba kvalifikálta magát Gadea és Di Meglio, de a különbség náluk már 1’2, ami azt jelzi, hogy vélhet?en nem ?k lesznek a szökevények a futamon, mint Ausztráliában. Nem javított idején Koyama, aki így hetediknek csúszott vissza, míg Talmácsi Gábor nyolcadik másfél másodperces réssel.
Tóth Imi a 27. helyre hozta az Apriliát, ami az els? nap nehézségeinek tudatában jó eredmény.
Talma edzésbeszámolója
|
|
Sajnos magyar szempontból nem hozta meg a második id?mér? azt az eredményt, amiben tegnap sokan bíztunk. Talmácsi Gábor tegnapi ideje, amin ma egyátalán nem tudott javítani a 2. sorra lett elegend?. A versenyz? elmondta, hogy nem érzi a gépet. A váltó-áttétel és a futóm? beállítási sem jók, és bizony egy olyan géppel, ami nem muzsikál valami fényesen, még sokkal nehezebb. A problémák ellenére pozitívan látja Talma a holnapi futamot és igyekszik megtenni mindent a jó eredményért.
|
Talmácsi, Checa, Nakano és Kadir Top Bash isztambuli polgármester a Boszporusznál
A Team Toth edzésbeszámolója
|
|
Lüthi megütötte a 2.03 -as álomhatárt az új pályán, csaknem fél másodpercet verve Faubel 2. idejére. A Team Toth Hungary versenyz?i ma nem remekeltek, reggel mindkett?jüknek gyenge volt a motorja és a futóm?-beállítással is bajlódtak. Mindkét fiú a motorer?re panaszkodott, kigyorsításoknál és a pályát igencsak (f?leg a T4-ben) jellemz? emelked?kön nem volt elég er?s az Aprilia. Els?sorban ezen próbálnak javítani a kvalifikációra, például azzal, hogy új dugót tettek be és Rodrigueznek kicserélték a power jet-et is. Ezen kívül még apróbb rugózás-változtatásokat kértek a pilóták, Imi a hátsó-, Rodri az els? rugózással nem volt teljesen elégedett. ‘A kvalifikációra a motorer? megjött, de a változtatás, amit a futóm?vel csináltunk, sokkal rosszabb lett. Ezért kértem, mikor kijöttem a boxba, hogy állítsuk vissza a reggelit. Ezzel sikerült ma a 12., összesítettben pedig a 15. helyet megszereznem, amivel elégedett vagyok, de ha jobb a motorom, sokkal el?rébb végezhettem volna!’ – nyilatkozta Rodri. Imi reggel szépen teljesített, f?leg, hogy egy id?mér?nyi motorozás- és beállítás-hátrányban volt a többiekkel szemben. Több, mint 2 mp-et javítva a 22.volt, bár a motorer? és a hátsó rugózás nem volt megfelel?. A kvalifikáción viszont nem tudta megfutni a reggeli idejét. ‘Nem tudom, nekem miért csak dugót cseréltek. Amikor kijöttem az id?mér? végén és mondtam, hogy még mindig nem jó a motor, a f?szerel? azt mondta, holnapra megcsinálja. Holnapra? Nincs meg a ‘gyors’ motorhoz a rugózás-beállításunk, ha er?s lesz a motorom, nem tudjuk hozzá a beállítást, vagy bejön, vagy nem. Ha viszont ilyen marad, nem tudok majd jobb körid?ket futni! Kigyorsításoknál van egy ‘luk’, ráhúzom a gázt és a motor csak kicsit kés?bb indul meg. Sokszor volt már idén ez a problémám, nem tudom mikor tudjuk már végre megoldani.’ – mondta Imi mérgesen és csalódottan a kvalifikációt követ?en.
|
125cc: a rajtrács összetétele
|
|
1. T.LUTHI SWI HONDA 2’03.585
|
Legutóbbi hozzászólások