EST. 2002

Isztambul: Lüthi pole-ban, Talma nyolcadik

Ha igaz a régi bölcsesség, miszerint az ördög a részletekben bújik meg, akkor talán érdemes néhány szót szentelni Mika Kallio boxba való visszaérkezésének: a finn, miután a rossznak semmiképpen nem mondható harmadik id?t motorozta a 125 köbcentisek Q2-jén (igaz, fél másodperc körüli hátránnyal), olyan arckifejezéssel jött be a boxba, mintha élete egyik nagy csalódásán lenne túl. A csapatból senki nem szólt egy árva szót se, morál a béka hátsója alatt, egy vállvonás a fiatal északi részér?l, s ennyi. Egyetlen szerel? küld csak egy bátorító mosolyt felé. Ami azt illeti, Thomas Lüthi tényleg elverte a mez?nyt, de egy aprócska ‘veled vagyunk’ vagy ‘szép volt’ mégsem ártana egy ilyen kiélezett és nehéz pillanatban a sok gyászos fizimiska és az isztamuli reggelek módjára fagyos hangulat helyett.

Lüthi boxában annyival könnyebb a helyzet, hogy tényleg van minek örülni. A svájcinak hatalmas esélye lesz vasárnap, hogy befejezze a bajnoki címért vívott háborút, és a maga javára döntse el azt. Hibátlan vezetést produkálva 2’03’555-ön állította meg az id?mér?t a svájci, ezzel 479 ezredet mérve Faubelre, 530-at Kallióra, 594-et Pasinire – ez az els? sor összetétele a Török GP-n. Persze a verseny teljesen más lesz, de a hondás ifjonc teljesítménye félelmetes. A második sorba kvalifikálta magát Gadea és Di Meglio, de a különbség náluk már 1’2, ami azt jelzi, hogy vélhet?en nem ?k lesznek a szökevények a futamon, mint Ausztráliában. Nem javított idején Koyama, aki így hetediknek csúszott vissza, míg Talmácsi Gábor nyolcadik másfél másodperces réssel.

Tóth Imi a 27. helyre hozta az Apriliát, ami az els? nap nehézségeinek tudatában jó eredmény.

Talma edzésbeszámolója

Sajnos magyar szempontból nem hozta meg a második id?mér? azt az eredményt, amiben tegnap sokan bíztunk.

Talmácsi Gábor tegnapi ideje, amin ma egyátalán nem tudott javítani a 2. sorra lett elegend?.

A versenyz? elmondta, hogy nem érzi a gépet. A váltó-áttétel és a futóm? beállítási sem jók, és bizony egy olyan géppel, ami nem muzsikál valami fényesen, még sokkal nehezebb.

A problémák ellenére pozitívan látja Talma a holnapi futamot és igyekszik megtenni mindent a jó eredményért.

Talmácsi, Checa, Nakano és Kadir Top Bash isztambuli polgármester a Boszporusznál

A Team Toth edzésbeszámolója

Lüthi megütötte a 2.03 -as álomhatárt az új pályán, csaknem fél másodpercet verve Faubel 2. idejére. A Team Toth Hungary versenyz?i ma nem remekeltek, reggel mindkett?jüknek gyenge volt a motorja és a futóm?-beállítással is bajlódtak. Mindkét fiú a motorer?re panaszkodott, kigyorsításoknál és a pályát igencsak (f?leg a T4-ben) jellemz? emelked?kön nem volt elég er?s az Aprilia. Els?sorban ezen próbálnak javítani a kvalifikációra, például azzal, hogy új dugót tettek be és Rodrigueznek kicserélték a power jet-et is. Ezen kívül még apróbb rugózás-változtatásokat kértek a pilóták, Imi a hátsó-, Rodri az els? rugózással nem volt teljesen elégedett.

‘A kvalifikációra a motorer? megjött, de a változtatás, amit a futóm?vel csináltunk, sokkal rosszabb lett. Ezért kértem, mikor kijöttem a boxba, hogy állítsuk vissza a reggelit. Ezzel sikerült ma a 12., összesítettben pedig a 15. helyet megszereznem, amivel elégedett vagyok, de ha jobb a motorom, sokkal el?rébb végezhettem volna!’ – nyilatkozta Rodri.

Imi reggel szépen teljesített, f?leg, hogy egy id?mér?nyi motorozás- és beállítás-hátrányban volt a többiekkel szemben. Több, mint 2 mp-et javítva a 22.volt, bár a motorer? és a hátsó rugózás nem volt megfelel?. A kvalifikáción viszont nem tudta megfutni a reggeli idejét. ‘Nem tudom, nekem miért csak dugót cseréltek. Amikor kijöttem az id?mér? végén és mondtam, hogy még mindig nem jó a motor, a f?szerel? azt mondta, holnapra megcsinálja. Holnapra? Nincs meg a ‘gyors’ motorhoz a rugózás-beállításunk, ha er?s lesz a motorom, nem tudjuk hozzá a beállítást, vagy bejön, vagy nem. Ha viszont ilyen marad, nem tudok majd jobb körid?ket futni! Kigyorsításoknál van egy ‘luk’, ráhúzom a gázt és a motor csak kicsit kés?bb indul meg. Sokszor volt már idén ez a problémám, nem tudom mikor tudjuk már végre megoldani.’ – mondta Imi mérgesen és csalódottan a kvalifikációt követ?en.

125cc: a rajtrács összetétele

1. T.LUTHI SWI HONDA 2’03.585
2.
H.FAUBEL SPA APRILIA 2’04.064
3. M.KALLIO
FIN KTM 2’04.115
4. M.PASINI
ITA APRILIA 2’04.179
5. S.GADEA
SPA APRILIA 2’04.833
6. M.DI MEGLIO
FRA HONDA 2’04.888
7. T.KOYAMA
JPN HONDA 2’05.026
8.
G.TALMACSI HUN KTM 2’05.107
9. M.SIMONCELLI
ITA APRILIA 2’05.300
10. L.PESEK
CZE DERBI 2’05.368
11. F.LAI
ITA HONDA 2’05.511
12.
R.DE ROSA ITA APRILIA 2’05.519
13. A.MASBOU
FRA HONDA 2’05.643
14. J.OLIVE
SPA APRILIA 2’05.845
15.
A.RODRIGUEZ SPA APRILIA 2’05.864
16. A.BAUTISTA
SPA HONDA 2’05.902
17. M.POGGIALI
RSM GILERA 2’06.186
18.
L.ZANETTI ITA APRILIA 2’06.243
19. N.TEROL
SPA DERBI 2’06.303
20. P.NIETO
SPA DERBI 2’06.345
21. A.IANNONE
ITA APRILIA 2’06.455
22. K.ABRAHAM
CZE APRILIA 2’06.654
23. A.ESPARGARO
SPA HONDA 2’06.727
24. J.CARCHANO
SPA APRILIA 2’06.787
25. S.CORTESE
GER HONDA 2’07.007
26. D.GIUSEPPETTI
GER APRILIA 2’07.243
27. I.TOTH
HUN APRILIA 2’07.293
28. J.CLUZEL
FRA MALAGUTI 2’07.861
29. F.SANDI
ITA HONDA 2’07.937
30. M.HERNANDEZ
SPA HONDA 2’08.143
31. D.SAEZ
SPA APRILIA 2’08.290
32. M.TUNEZ
SPA APRILIA 2’08.443
33. G.PELLINO
ITA MALAGUTI 2’08.680
34. D.BONACHE
SPA HONDA 2’09.432
35.
S.HOMMEL GER HONDA 2’09.597

ugrás fel