EST. 2002

Isztambul: Kallio nyeri a 125cc els? edzését

A pálya csodálatos, de a pilóták nagy részének még id?re van szüksége, hogy értelmezze és begyakorolja a kanyarkombinációkat. A délel?tti szabadedzéseket Mika Kallio nyerte 2’05’571-es id?vel, jó egy másodpercet verve a második Sergio Gadeára és a jó formában kezd? Thomas Lüthire. A hivatalos Q1 turnus már elfogadható h?mérséklet-viszonyok közepette rajtolt el (reggel mindössze nyolc fok volt), így javultak a körid?k is. Kallio a délutánt némi késéssel kezdte meg, szerelték a motort, és az eredmény nem maradt el: a finné a provizor pole pozíció. 257 ezreddel mögötte Hector Faubel, majd a japán Tomoyoshi Koyama, s az ideiglenes els? sort Talmácsi Gábor zárja, aki – külföldi hírforrást idézünk – ‘h?séget és segítséget esküdött a KTM csapatnak, hogy ne veszítse el 250 köbcentis opcióját’. Rendben. B? fél másodperces hátránnyal Lüthi az ötödik a sorban. Tóth Imi a hivatalos id?táblán nem szerepel érvényes körrel, mivel komoly váltógonjai akadtak – egyel?re még nem kvalifikálta magát a Török GP-re. Ennek okairól b?vebben lentebb, a csapat beszámolójában.

Miközben a pályával ismerkednek a versenyz?k, a boxokban néhány személyi változás borzolja a kedélyeket, amelyekr?l a Team Toth csütörtöki isztambuli el?zetesében részben már lehetett olvasni. Kemény világ van a 125-ben: a Totti Top Sport szó nélkül kirúgta Hernándezt, Mattia Pasini (volt) csapattársát, hogy a spanyol Saezzel helyettesítse. Hernández az Angaia Honda csapatnál talált magának motort, ahol viszont Kuzuharát tették lapátra. A Malaguti Pirrótól vonta meg a bizalmat, aki hiába Európa-bajnok, át kell adnia helyét a francia Juler Cluzelnek, a MotoGP Academy legújabb reménységének. Mellékesen szólva, az új jövevények csapnivalóan teljesítettek, Saez utolsó el?tti, Cluzel a reggeli szabadedzést hét másodperces hátránnyal utolsóként zárta a harmincöt f?s mez?nyben. A KTM Julian Simont kényszerül csere nélkül nélkülözni, aki Phillip Islanden sérült meg.

Talma beszámolója – Q1

Ma el?ször a MotoGP résztvev?i is kipróbálták a török aszfaltot, amely egy vadonatúj pálya a futam sorozatban. Az ismerkedés mellett az id?járással is számolniuk kell a versenyz?knek, mert bizony szokatlanul h?vös van, ami egy csöppet sem kedvez a beállításoknak.

Talmácsi Gábor az id?mér?n egy els? soros id?t motorozott, ami kezdésnek egyátalán nem rossz.

Talma a következ?ket mondta: ‘Ma pályaismerkedés volt, és a szokottnál óvatosabban mentem.
Holnapra változtatnunk kell a váltó áttételezésén, és állítanunk kell a futóm?veken is. Maga a pálya jó, bár mivel nagyon széles és sok az ideális ív, még nincs olyan tapadása az aszfaltnak. Minden kemény kanyar balos, ami szintén jó, mert lehet játszani a hátsó fékkel ezáltal még nagyobb sebességgel lehet áthajtani rajtuk. Több ideális ívet is kipróbáltam, kielemezzük a telemetria adatait, és holnapra biztos, hogy én is és a többiek is fogunk tudni még gyorsulni.’

Tóth Imi beszámolója – Q1

Reggel Imi 18. volt, de az utolsó körét, – amiben az els? két pályaszakaszon jelent?sen javított – nem tudta befejezni, mert elromlott a váltója, így ki kellett gurulnia a sóderágyba. A szervezés még nem áll valami magas fokon, mert közel 50 percet kellet várni a motorra, de szerencsére Imi egyb?l el?került az eset után. A váltót teljesen szétszedték, a 6. fokozat fogaskerekér?l jó néhány ‘fog’ letört. Szétszedték, majd újra összerakták, nem tudták mi lehetett a hiba. Rodri a 6.helyen állt a szabadedzés után, amin, mint elmondta, tökéletesek voltak a beállításai és a motor ereje is rendben volt.

A f?szerel? ennek ellenére változatott, mert az Aprilia javasolt egy ‘tuti’ rugózás-beállítást. ‘Lehet, hogy van akinek ez jó, de nekem nem jött be!’ – mondta Rodri dühösen a kvalifikáció után. Iminek nem volt ilyen ‘szerencséje’, ? ki sem próbálhatta a ‘tutit’, hiszen a második körében ismét váltógondja akadt, de ez alkalommal majdnem el is esett. ‘Mentem egy bemelegít? kört, aztán odahúztam neki, könnyedén ment az els? pályaszakasz, majd 3.-ban megakadt a váltóm, se föl, se le, majdnem el is estem. Kikuplungoltam, aztán ameddig lehetett elgurultam, majd betoltam a mocim a boxba.’

‘Nem akartam a dögszállítóra (ami reggel 50 perc alatt hozta be a gépet) bízni megint a motort, mert reméltem, hogy meg tudják szerelni még az id?mér? alatt és visszamehetek. Sajnos nem sikerült, az utolsó két percre rakták épphogy össze, így csak azért mentem vissza, hogy kipróbáljam: egyáltalán m?ködik-e a váltóm, vagy sem. Sajnálom, mert tetszik a pálya, a reggeli 18. helyem is bíztató volt, de most nem volt lehet?ségem bizonyítani.’ – nyilatkozta Imi meglehet?sen elkeseredetten az id?mér? után. Egyel?re értetlenül állnak a probléma felett. Holnap reméljük nem lesz es?, mert az azt jelentené, hogy Imi esetleg nem kvalifikálja magát és az utolsó helyr?l kellene indulnia (állandó versenyz?ket el szoktak engedni – a szerk.).

Isztambul, 125cc Q1: eredmények

1.KTM Mika KALLIO FIN 2’04.740
2. APRILIA Hector FAUBEL SPA 2’04.997
3. HONDA Tomoyoshi KOYAMA JPN 2’05.026
4. KTM Gabor TALMACSI HUN 2’05.161
5. HONDA Thomas LUTHI SWI 2’05.257
6. HONDA Fabrizio LAI ITA 2’05.511
7. APRILIA Marco SIMONCELLI ITA 2’05.572
8. APRILIA Sergio GADEA SPA 2’05.722
9. APRILIA Joan OLIVE SPA 2’05.845
10. APRILIA Mattia PASINI ITA 2’05.860
11. DERBI Lukas PESEK CZE 2’06.045
12. GILERA Manuel POGGIALI RSM 2’06.186
13 HONDA Alvaro BAUTISTA SPA 2’06.715
14. APRILIA Andrea IANNONE ITA 2’06.921
15. APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 2’06.937
16. HONDA Mike DI MEGLIO FRA 2’07.027
17. HONDA Alexis MASBOU FRA 2’07.042
18. APRILIA Angel RODRIGUEZ SPA 2’07.187
19. DERBI Pablo NIETO SPA 2’07.433
20. APRILIA Jordi CARCHANO SPA 2’07.473
21. DERBI Nicolas TEROL SPA 2’07.756
22. APRILIA Dario GIUSEPPETTI GER 2’07.916
23. HONDA Aleix ESPARGARO SPA 2’07.930
24. HONDA Federico SANDI ITA 2’08.328
25. APRILIA Lorenzo ZANETTI ITA 2’08.486
26. APRILIA Mateo TUNEZ SPA 2’08.597
27. APRILIA Karel ABRAHAM CZE 2’08.620
28. HONDA Sandro CORTESE GER 2’08.752
29. MALAGUTI Gioele PELLINO ITA 2’09.200
30. HONDA Manuel HERNANDEZ SPA 2’09.371
31. HONDA David BONACHE SPA 2’09.432
32. APRILIA Daniel SAEZ SPA 2’10.395
33. HONDA Sascha HOMMEL GER 2’10.73

Id?n túl
MALAGUTI Jules CLUZEL FRA 2’29.769
APRILIA Imre TOTH HUN

ugrás fel