A pálya csodálatos, de a pilóták nagy részének még id?re van szüksége, hogy értelmezze és begyakorolja a kanyarkombinációkat. A délel?tti szabadedzéseket Mika Kallio nyerte 2’05’571-es id?vel, jó egy másodpercet verve a második Sergio Gadeára és a jó formában kezd? Thomas Lüthire. A hivatalos Q1 turnus már elfogadható h?mérséklet-viszonyok közepette rajtolt el (reggel mindössze nyolc fok volt), így javultak a körid?k is. Kallio a délutánt némi késéssel kezdte meg, szerelték a motort, és az eredmény nem maradt el: a finné a provizor pole pozíció. 257 ezreddel mögötte Hector Faubel, majd a japán Tomoyoshi Koyama, s az ideiglenes els? sort Talmácsi Gábor zárja, aki – külföldi hírforrást idézünk – ‘h?séget és segítséget esküdött a KTM csapatnak, hogy ne veszítse el 250 köbcentis opcióját’. Rendben. B? fél másodperces hátránnyal Lüthi az ötödik a sorban. Tóth Imi a hivatalos id?táblán nem szerepel érvényes körrel, mivel komoly váltógonjai akadtak – egyel?re még nem kvalifikálta magát a Török GP-re. Ennek okairól b?vebben lentebb, a csapat beszámolójában.
Miközben a pályával ismerkednek a versenyz?k, a boxokban néhány személyi változás borzolja a kedélyeket, amelyekr?l a Team Toth csütörtöki isztambuli el?zetesében részben már lehetett olvasni. Kemény világ van a 125-ben: a Totti Top Sport szó nélkül kirúgta Hernándezt, Mattia Pasini (volt) csapattársát, hogy a spanyol Saezzel helyettesítse. Hernández az Angaia Honda csapatnál talált magának motort, ahol viszont Kuzuharát tették lapátra. A Malaguti Pirrótól vonta meg a bizalmat, aki hiába Európa-bajnok, át kell adnia helyét a francia Juler Cluzelnek, a MotoGP Academy legújabb reménységének. Mellékesen szólva, az új jövevények csapnivalóan teljesítettek, Saez utolsó el?tti, Cluzel a reggeli szabadedzést hét másodperces hátránnyal utolsóként zárta a harmincöt f?s mez?nyben. A KTM Julian Simont kényszerül csere nélkül nélkülözni, aki Phillip Islanden sérült meg.
Talma beszámolója – Q1
|
|
Ma el?ször a MotoGP résztvev?i is kipróbálták a török aszfaltot, amely egy vadonatúj pálya a futam sorozatban. Az ismerkedés mellett az id?járással is számolniuk kell a versenyz?knek, mert bizony szokatlanul h?vös van, ami egy csöppet sem kedvez a beállításoknak. Talmácsi Gábor az id?mér?n egy els? soros id?t motorozott, ami kezdésnek egyátalán nem rossz. Talma a következ?ket mondta: ‘Ma pályaismerkedés volt, és a szokottnál óvatosabban mentem.
|
Tóth Imi beszámolója – Q1
|
|
Reggel Imi 18. volt, de az utolsó körét, – amiben az els? két pályaszakaszon jelent?sen javított – nem tudta befejezni, mert elromlott a váltója, így ki kellett gurulnia a sóderágyba. A szervezés még nem áll valami magas fokon, mert közel 50 percet kellet várni a motorra, de szerencsére Imi egyb?l el?került az eset után. A váltót teljesen szétszedték, a 6. fokozat fogaskerekér?l jó néhány ‘fog’ letört. Szétszedték, majd újra összerakták, nem tudták mi lehetett a hiba. Rodri a 6.helyen állt a szabadedzés után, amin, mint elmondta, tökéletesek voltak a beállításai és a motor ereje is rendben volt. A f?szerel? ennek ellenére változatott, mert az Aprilia javasolt egy ‘tuti’ rugózás-beállítást. ‘Lehet, hogy van akinek ez jó, de nekem nem jött be!’ – mondta Rodri dühösen a kvalifikáció után. Iminek nem volt ilyen ‘szerencséje’, ? ki sem próbálhatta a ‘tutit’, hiszen a második körében ismét váltógondja akadt, de ez alkalommal majdnem el is esett. ‘Mentem egy bemelegít? kört, aztán odahúztam neki, könnyedén ment az els? pályaszakasz, majd 3.-ban megakadt a váltóm, se föl, se le, majdnem el is estem. Kikuplungoltam, aztán ameddig lehetett elgurultam, majd betoltam a mocim a boxba.’ ‘Nem akartam a dögszállítóra (ami reggel 50 perc alatt hozta be a gépet) bízni megint a motort, mert reméltem, hogy meg tudják szerelni még az id?mér? alatt és visszamehetek. Sajnos nem sikerült, az utolsó két percre rakták épphogy össze, így csak azért mentem vissza, hogy kipróbáljam: egyáltalán m?ködik-e a váltóm, vagy sem. Sajnálom, mert tetszik a pálya, a reggeli 18. helyem is bíztató volt, de most nem volt lehet?ségem bizonyítani.’ – nyilatkozta Imi meglehet?sen elkeseredetten az id?mér? után. Egyel?re értetlenül állnak a probléma felett. Holnap reméljük nem lesz es?, mert az azt jelentené, hogy Imi esetleg nem kvalifikálja magát és az utolsó helyr?l kellene indulnia (állandó versenyz?ket el szoktak engedni – a szerk.). |
Isztambul, 125cc Q1: eredmények
|
|
1.KTM Mika KALLIO FIN 2’04.740 Id?n túl |
Legutóbbi hozzászólások