EST. 2002

Yamaha FJR 1300 AS

A párizsi Lidóban, a Motorszalont bevezet? hivatalos Yamaha-bemutató eseményen talán kissé háttérbe szorult a csillogó FZ1-ek és R6-ok mellett – pedig az FJR 1300 AS egyike a legfontosabb újdonságoknak. A 2006-os évben ugyanúgy el fog jutni a világ sok szegletébe, és biztosak lehetünk benne, hogy mindenhol új horizontot fog nyitni.

Hogy mivel? Az automata váltóval. Maga a motor már most készen van, ám az ígéret szerint csak kés?bb, 2006 derekán kezdik meg a kereskedelmi forgalmazást – tán emiatt engedte a rivaldafénybe a többi új fejlesztés? modellt ezúttal az FJR ellenében a hangvillás gyár..

A rendelkezésre álló adatok egyel?re keveset engednek tudni: a blokk biztosan azonos a ‘normál’ FJR 1300-éval – az egyetlen lényegi eltérés, hogy az AS (Automatic Shift) változatról elt?nik a kuplungkar, helyette van viszont három gomb a kormányon (legyünk pontosak: egy gomb és egy lepkeforma alakzat, egy kezel?, amellyel a mutató- illetve hüvelykujj érintése útján lehet bánni). Nagyjából mint a Tmaxon: az ember maga dönti el, hogyan vált sebességet – gombnyomással vagy pedállal. Ezt a megoldást korábban a Gilera Ferrón is láthattuk, csakhogy a Ferro a mai napig megmaradt a koncepció-modell szintjén, az FJR pedig már sokkal több, mint kiállítási tárgy.

A Yamaha rendszerét YCC-S-nek (Yamaha Chip Controlled Shift) keresztelte, m?ködésér?l pedig egyel?re nagyon keveset tudunk, vagy még annyit se.

Id?közben az FJR megragadta az alkalmat, hogy megfiatalodjon, megyannyi ponton változzon és új felszereltségekkel gazdagodjon. Új, a régi típusoknál jobb h?elvezetés? idomzatot kapott meg irányjelz?ket, átvizsgálták a nyereg és az állítható kormány ergonómiáját – a motor a korábbinál jobban igazítható az egyéni igényekhez. F?thet? kormánycsutkával, szériában kínált ABS-szel és hatékony szélvédelmet biztosító fejidommal gazdagodott az alapkiszerelés. Az er?forrás, mint már föntebb megjegyeztük, változatlan – egy kis különbséggel: sokkal jobban reagál az apró gázadásokra.

Az utas kényelme érdekében áthelyezték a lábtartókat, míg a nagyobb stabilitás miatt hosszabb hátsó lengéscsillapítót kapott az FJR. Hogy milyen lehet egy kuplung nélküli motort vezetni, jöv?re kiderül.

Ferodo fékbetétek vásárolhatók ehhez a motortípushoz is a
üzleteiben.
ugrás fel