Valentino Rossi hetedszerre is világbajnok a gyorsasági motorsportban, miután második helyen intette le a kockás zászló a honfitárs Loris Capirossi mögött a szepangi Maláj Nagydíjon. Hetedszerre, minden kategóriában, különböz? márkák motorjaival, de ugyanazzal a klasszissal és elhatározással. Még ezen a vasárnapon, a nem teljesen tökéletes M1-gyel is megkísérelte a gy?zelmet. Azonban megnyerni lehetetlen volt ezt a Maláj GP-t. Az ok egyszer?: Capirossi. A Ducati szíve megismételte azt, amit hét napja Japánban m?velt, s nagy bizonyságát adta a Ducati-Bridgestone csomag üt?képességének. S?t ezúttal Carlos Checa is a dobogóra állt, s a végén Rossit támadhatta a spanyol. Fantasztikus feltámadás.
És újabb összolasz örömünnep. Két pilóta, két motor a dobogón, vb-címvédés. S ahogyan a fellegekben járnak a taljánok, úgy esett össze a Honda Szepangban. A gumikra fogni aligha lehet, hiszen a Yamahán is ugyanaz volt. Az új RCV-t nem lehet bevetni, mert még megbízhatatlan, ami pedig a jelenleg páston van, annak nem sok beleszólása volt a játékba: Hayden negyedik helye a maximum. Mögötte a futam els? harmadában igen aktív Melandri, akit?l már az is szép teljesítmény, hogy egyáltalán nyeregbe ült a nyílt sebével. Biaggi hatodik a köhög?s gyári 211-gyel, míg az egyetlen hondás, aki megszorongathatta volna az els?ket – Sete Gibernauról van szó – a második körben kiszállt szökési késírlete közben, saját hibájából. Szomorú nap ez az aranyszárnyasoknak, miközben az alkalmazottból lett, 46-os rajtszámú rivális sorozatban másodszor kap koronát a királykategóriában – a rovásukra.
‘Ilyen sok világbajnoki cím ellen sosem könny? meccselni’ mondja viccel?dve a gy?ztes Capirex. ‘De nagyon gyors tudtam lenni, és amikor elszakadtam, biztos voltam benne, hogy megnyerem a második futamomat is zsinórban.’ Rossi a t?le megszokott der?vel nyilatkozik: ‘Mikor dobogó-közelbe értem, és több ideges, hibát vét? versenytársam mellett mentem el, nekem már jó volt. Aztán megpróbáltam nyerni, de hat-hét körrel a befejezés el?tt Loris talált még egy sebességet a motorján, és nem hagyott esélyt.’
A Ducati olyan versenyképes, mint még MotoGP-s karrierje során sosem: Carlos Checa is a dobogóra állt. ‘Jól rajtoltam, aztán Hayden miatt pozíciókat vesztettem és alaposan benne voltam a s?r?jében. Kockáztattam. Aztán megláttam Valentinót, amint nehézségekkel bajlódott és bepróbálkoztam. Nagyon szép verseny volt.‘ Checát sosem láthattuk ilyennek a szezonban, de a Bridgestone-t sem. Azt beszélik, hogy a Michelin a versenyt megel?z? éjszakán egy kis adag hátsó abroncsot szállított Szepangba, külön az élpilótáinak. Hogy igaz ez avagy sem, nem sokat számít. Azért jegyezzük meg azt is, hogy a Ducatik után lév? legjobb japán gumikkal szerelt motor Roberts Suzukija, a hetedik helyen… szóval nem mind arany, ami fénylik.
F?hajtás a Vörösöknek és pilótáiknak. És f?hajtás a világbajnoknak.
Szepang, MotoGP Maláj Nagydíj
|
|
1. DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 43’27.523 Kiestek |
Legutóbbi hozzászólások